„Žiūrėkite į priekį!“ Nauja automobilio funkcija veda vairuotojus iš proto  ()

Automobilių pramonė nuolat žada technologines naujoves, kurios turėtų palengvinti mūsų gyvenimą ir padidinti saugumą kelyje. Tačiau kartais šios naujovės, paradoksalu, tampa ne problemų sprendimu, o naujų nepatogumų šaltiniu.



© recraft.ai (Free Tier Assets) | https://www.recraft.ai

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Būtent tokia situacija susiklostė su pažangiąja vairuotojo dėmesio blaškymo įspėjimo sistema (ADDW), kuri atsirado po to, kai automobilių salonuose masiškai paplito dideli, lietimui jautrūs ekranai prietaisų skydeliuose.

Ši sistema nuo 2024 m. liepos mėnesio jau yra privaloma naujuose automobilių modeliuose, o nuo 2026 m. liepos mėnesio bus taikoma visiems naujai parduodamiems automobiliams. Pagrindinis ADDW tikslas – stebėti vairuotojo dėmesio lygį ir užkirsti kelią pavojingoms situacijoms.

Kaip veikia ADDW sistema?

ADDW sistema atlieka išsamią vairuotojo elgesio analizę. Ji stebi laiką, praleistą prie vairo, fiksuoja pasikartojančius ir chaotiškus manevrus, kurie gali rodyti vairuotojo nuovargį ar mieguistumą. Be to, pasitelkdama pažangius jutiklius, kameras ir dirbtinį intelektą, sistema realiuoju laiku seka, kur nukreiptas vairuotojo žvilgsnis.

[EU+Kuponai] Apžvalgininkų giriamos monstrinės energijos stotelės + saulės panelės! Dirbs 10+ metų. Idealios kelionėse ir namuose (Video)
4119 4

Fantastiškai geros kainos

Nuolaidų kuponai

Iš Europos sandėlių

Greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

2 metų garantijos

1) „FOSSiBOT F2400“ - mobili energijos stotelė, 2400W, 2048Wh, LiFePO4

2) „FOSSiBOT F1200“ - mobili energijos stotelė, 1200W, 1024Wh, LiFePO4

3) „FOSSiBOT F3600 Pro“ energijos stotis - 3600W, 3840Wh, padidinama iki 11520Wh, APP ir kt.

4) SP200 ir SP420 saulės panelės

Išsamiau

ADDW turėtų aktyvuotis ne vėliau kaip po šešių sekundžių neatidaus vairavimo, jei važiuojate ne didesniu kaip 20 kilometrų per valandą greičiu. Tačiau važiuojant didesniu nei 50 kilometrų per valandą greičiu, pakanka vos 3,5 sekundės nukreipti žvilgsnį nuo kelio – pavyzdžiui, į prietaisų skydelio ekraną – kad gautumėte ne tik vaizdinį, bet ir gana garsų bei erzinantį garsinį įspėjimą: „Žiūrėkite į priekį!“

Išjungti ADDW – tikras iššūkis

 

Teoriškai ADDW sistemą išjungti įmanoma, tačiau praktiškai šis procesas dažnai būna sudėtingas ir kelia stresą. Užvedęs variklį, vairuotojas turi atlikti ne vieną veiksmą, kad išjungtų greičio asistentą, o po to ir budrumo asistentą.

Bandant apeiti sistemą, pavyzdžiui, užklijuojant kamerą, taip pat ne visada pasiekiamas norimas rezultatas. Priklausomai nuo automobilio markės, galite gauti įspėjimą apie sistemos veikimo sutrikimus arba pranešimą, kuriame prašoma pakoreguoti sėdynės padėtį, nes vairuotojo veidas neatpažįstamas. Laimei, tokių pranešimų paprastai nelydi garsiniai signalai.

 

Svarbu paminėti, kad net jei vairuotojui pavyksta išjungti garsinius ir vaizdinius įspėjimus, pati ADDW sistema dažnai toliau veikia fone. Įvykus eismo įvykiui, kurį sukėlė išsiblaškymas dėl gamykloje įrengto ekrano, EDR (įvykių duomenų registratorius) neabejotinai užfiksuos šį faktą. Taigi, nepaisant to, kad automobilio gamintojas sukūrė sistemą, kuri potencialiai gali atitraukti vairuotojo dėmesį, atsakomybė už šios sistemos naudojimą vairuojant vis tiek tenka pačiam vairuotojui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(5)
(-4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()