„Dodge“ – krachas. Pardavimai smigo per pusę. Kas vyksta? ()
„Dodge“ prekės ženklas, priklausantis „Stellantis“ grupei, šiuo metu patiria didžiausią pardavimų nuosmukį per visą savo istoriją.

© Ekrano kopija | https://x.com/BBC_TopGear/status/1867147402844786698/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vos per 6 mėnesius pardavimai JAV rinkoje sumažėjo beveik perpus.
Nors daugelio JAV rinkos gamintojų pardavimai pastaraisiais mėnesiais augo, „Stellantis“ prekių ženklai džiaugtis turėjo mažiau priežasčių. Grupės pardavimai per pirmuosius šešis 2025 m. mėnesius sumažėjo 11 %, o antrąjį ketvirtį – 10 %. Labiausiai prie šio sumažėjimo prisidėjo „Dodge“, „Alfa Romeo“ ir „Chrysler“.
„Dodge“ rezultatai kelia ypatingą nerimą. 2025 m. pirmąjį ketvirtį buvo parduoti tik 47 481 šio prekės ženklo automobiliai – 49 % mažiau, palyginti su 92 735 automobiliais, parduotais 2024 m. pirmąjį pusmetį.
|
Antrasis ketvirtis taip pat atnešė prastus rezultatus – pardavimai sumažėjo 48 procentais, nuo 49 787 iki vos 25 747 vienetų.
Rinkos ekspertų teigimu, „Dodge“ pardavimų sumažėjimą daugiausia lėmė sprendimas nutraukti klasikinių „Charger“ ir „Challenger“ modelių su vidaus degimo varikliais gamybą. Pirmąjį 2024 m. pusmetį buvo parduoti 26 876 „Charger“ ir 21 217 „Challenger“ automobilių. 2025 m. šie skaičiai sumažėjo atitinkamai iki vos 1 630 ir 1 501 vieneto modelių, kuriuos vis dar siūlo JAV prekybos atstovai.
„Dodge“ nusprendė į savo gamą įtraukti elektrinį „Charger Daytona“, tačiau užuot sustiprinusi prekės ženklo pozicijas, ši strategija pakenkė jo įvaizdžiui. Užuot iš pradžių siūlęs vidaus degimo variklius, kurie būtų pritraukę ištikimų gerbėjų, prekės ženklas pasirinko elektrinę versiją, todėl kai kurie ištikimi klientai paliko gamintoją.
Dėl to „Dodge“ atstūmė ilgamečius muscle car entuziastus. Amerikos žiniasklaida praneša, kad daugelis prekybos atstovų netgi sulaukė gerbėjų prašymų kuo greičiau sugrąžinti legendinius V8 variklius.
Dėl to naujojo „Charger“ pardavimai pirmąjį pusmetį siekė tik 4 299 vienetus – šio rezultato toli gražu nepakako kompensuoti pardavimų praradimo, nutraukus vidaus degimo variklių „Charger“ ir „Challenger“ modelių gamybą.
Ne visi „Stellantis“ prekių ženklai yra nuostolingi
Tuo tarpu „Stellantis“ sulaukė gerų naujienų apie savo „Jeep“, RAM ir FIAT prekės ženklų rezultatus. Jungtinėse Valstijose RAM pardavimai pirmąjį pusmetį išaugo 2 procentais ir pasiekė 203 984 transporto priemones. FIAT pardavimai išaugo įspūdingai – 95 procentais, o tai lėmė augantis susidomėjimas 500 modeliu.
„Jeep“ per pirmuosius šešis mėnesius pardavė 5 % mažiau automobilių nei anksčiau – iki 289 398, tačiau antrąjį ketvirtį tendencija pasikeitė – pardavimai išaugo 1 % iki 148 832 vienetų.
