Įjungia „turbo režimą“. Atvėsinkite savo automobilį akimirksniu! „Greičiau jau nebeįmanoma“ ()
Kaip greitai atvėsinti automobilio saloną?

© Kaboompics.com (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/man-driving-modern-car-5478088/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip ir kiekvienais metais, internete verda diskusijos, ar vidinė recirkuliacija padidina, ar sumažina oro kondicionavimo efektyvumą. Ką apie tai sako fizikos dėsniai? Paaiškiname, kaip greitai ir saugiai atvėsinti automobilį. Pateikiame keletą naudingų gudrybių.
Net ir šiandien kai kurie automobilių savininkai iki galo nesupranta mygtuko su rodykle automobilio piktogramoje, paprastai esančio klimato kontrolės skydelyje arba šalia valdiklių, atsakingų už salono šildymą/vėsinimą, paskirties. Kadaise daugiausia rastas automobiliuose su oro kondicionieriais, šiandien jis yra beveik kiekviename automobilyje ir leidžia įjungti vadinamąjį recirkuliacijos/vidaus oro srautą.
Akivaizdžiausia recirkuliacijos režimo naudojimo priežastis – blokuoti lauko oro srautą, kad į saloną nepatektų dulkės ar nemalonūs kvapai. Vien važiavimas paskui automobilį su išmetamosiomis dujomis įtikins jus naudoti recirkuliacijos režimą.
|
Tačiau šį režimą reikia įjungti prieš tai, kai nemalonus kvapas pateks į ventiliacijos sistemą. Jei taip atsitiks, įjungus recirkuliacijos režimą, padėtis tik pablogės, nes užterštas oras toliau cirkuliuos salone. Tai viena iš priežasčių, kodėl kai kurie gamintojai siūlo funkciją, kuri automatiškai įjungia recirkuliaciją, kai tik jutiklis aptinka teršalų buvimą įsiurbiamame ore.
Vidinė recirkuliacija ir aprasoję langai
Nors vidinė recirkuliacija gali atrodyti kaip labai geras būdas izoliuoti save nuo išorinių kvapų, svarbu atsiminti šio režimo naudojimo apribojimus. Išjungus oro kondicionierių arba automobiliuose be šios funkcijos, ilgalaikis vėdinimo sistemos veikimas recirkuliacijos režimu gali sukelti priekinio stiklo ir šoninių langų rasojimą. Be to, dėl išorinio deguonies trūkumo salone gali pablogėti oro kokybė, tampa sunku susikaupti, o ilgainiui – atsiranda nuovargis ir mieguistumas.
Langai gali rasoti net ir automobiliuose su oro kondicionieriumi. Taip yra dėl vėdinimo sistemos inercijos. Tačiau kadangi oro kondicionierius sausina orą, rasojimas nuo langų turėtų išnykti netrukus po jo įjungimo. Jei taip neatsitiks, tai gali būti ženklas, kad reikia patikrinti salono filtro būklę. Taip pat verta prisiminti, kad per ilgai veikiant oro kondicionieriui recirkuliacinio oro režimu, salono oras gali per daug išsausėti.
Vienas mygtukas įjungia oro kondicionieriaus „turbo režimą“
Recirkuliacijos režimas jūsų automobilyje padeda pagreitinti salono vėsinimo procesą. Kaip galite sužinoti iš automobilio naudojimo instrukcijų, įjungus oro kondicionierių recirkuliacijos režimu, užtikrinamas maksimalus vėsinimas. Tai, be kita ko, leidžia pagreitinti temperatūros mažinimo procesą karštame automobilyje. Recirkuliacijos režimas veikia ir atvirkščiai. Įjungus jį, kai įjungtas šildymas, galite sutrumpinti laiką, per kurį sušils automobilio salonas.
Taigi, koks yra geriausias ir greičiausias būdas atvėsinti įkaitusio automobilio saloną? Pirmiausia, vos įsėdę į automobilį, nuleiskite visus langus, užtikrindami greitą oro apykaitą ir suvienodindami salono temperatūrą su lauko temperatūra. Po kelių dešimčių sekundžių uždarykite langus ir įjunkite oro kondicionierių kartu su vidaus recirkuliacija. Kai bus pasiekta norima temperatūra, išjunkite vidaus recirkuliaciją, kad vėdinimo sistema praleistų mažiau sauso oro. Tai gali apsaugoti nuo viršutinių kvėpavimo takų infekcijų.
Didelės spartos oro kondicionierius gali turėti didelės įtakos vairuotojo sveikatai. Daugelis žmonių skundžiasi peršalimu būtent dėl šios priežasties. Todėl verta jam padėti, kad jam nereikėtų sunkiai dirbti, norint atvėsti.