Karas jau pralaimėtas. Įvardyta data, kada Europos galios neliks  ()

Keičiasi neatpažįstamai.


Europa
Europa
© Stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=oHdecbMrcbI

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pastaraisiais mėnesiais Europos automobilių rinka keičiasi neatpažįstamai. Visa tai dėl vis daugiau gatvėse pasirodančių kiniškų automobilių. Przemysławas Szafrańskis, kuris automobilių pramonėje dirba jau daugelį metų, mano, kad prasidėjusi tendencija yra nesustabdoma. Kiniški automobiliai dominuos rinkoje, o po kelerių metų beveik neliks Europos gamintojų transporto priemonių.

Przemysławas Szafrańskis (automobilių ekspertas):

Pirma, mes labai stipriname šiuos Kinijos prekės ženklus, nes skiriame jiems tiek daug dėmesio, taip kurstydami ekonomiką.

Antra, manau, kad Europa prognozavo, jog kinai paseks korėjiečių pavyzdžiu, kuriems su tokiais prekių ženklais kaip „Hyundai“ ir KIA reikėjo 15 metų, kad pasiektų standartus, kurie būtų patrauklūs Europos klientams. Jei taip būtų buvę, tai reikštų, kad Europos automobilių pramonė turi daug laiko pasiruošti. Taip neįvyko, ir išryškėjo dar du labai svarbūs veiksniai. Pirma, Europos automobilių pramonėje neatsiranda nieko naujo, kas leistų Europos įmonėms išlaikyti pranašumą prieš Kinijos konkurentus. Antra, kinams neprireikė 15 metų, kad pritaikytų savo pasiūlymus Europos rinkai, ir jie tai padarė vos per trejus metus. Tai bene didžiausia staigmena. Jų produktai tapo tokie patrauklūs, kad europiečiai juos noriai priėmė.

[EU+Kuponas] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
7718 1

Nuostabi kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Trečias dalykas, kurį verta paminėti, yra tai, kad tai yra gerai pagaminti automobiliai, prie kurių kūrimo prisidėjome ir mes patys. Užsakėme kinams gaminti mūsų valdymo svirtis, amortizatorius ir elektronines dalis, kurios galiausiai buvo prieinamos tik Kinijoje. Tai paskatino juos išmokti gaminti šiuos gaminius ir dabar daryti tai, ką mes visada darėme. Dėl to šie automobiliai technologiškai yra tokie pat geri, kaip ir europietiški. Kiniška valdymo svirtis nesiskiria nuo europietiškos. Guolis, amortizatorius ir net variklis yra sukonstruoti identiškai.

Be to, kinai aprūpina savo automobilius puikiomis funkcijomis, dažnai standartinėje komplektacijoje.

Laidų pluoštų išdėstymas, suvirinimo siūlių apsauga, salono garso izoliacija ir antikorozinė danga yra vienodi. Niekuo nesiskiria nuo Europos prekių ženklų. Jei palygintume Kinijos kompanijos aukščiausios klasės automobilį su Europos gamintojo aukščiausios klasės automobiliu, tai bus tas pats. Nėra jokio skirtumo.

Tačiau kaina, žinoma, vartotojui yra labai svarbi. Jei komentuočiau šią temą kaip patyręs asmuo, daugiau nei dvejus metus pardavinėjęs „Range Rover“ ir „Jaguar“ automobilius ir šešerius metus atsakingas už „Range Rover“ prekės ženklo rinkodarą Lenkijoje, galėčiau pasakyti, kad šiuo metu kaina yra pati žemiausia. Jei paimtume automobilį su tuo pačiu įrangos lygiu, kuris yra 30 % pigesnis, jis taptų konkurencingu produktu.

 

Kiniškų automobilių dizainas yra labai gražus; tai labai įdomiai suprojektuoti automobiliai. Jie visiškai skiriasi nuo senų laikų korėjietiškų automobilių, kurie buvo pigūs, bet bjaurūs. Kinai greitai pasiekė Europos standartus ir netgi juos pranoko.

Tai dar vienas kinų panaudotas triukas. Jie sukūrė „tūkstantį prekių ženklų“, o tai reiškė, kad kliento galvoje jį pagaminusi įmonė nebesvarbi. Lenkijoje jie jau pristatė apie 25 prekių ženklus, todėl klientas pasimetė. Tai taip pat reiškia, kad vis mažiau svarbu, ar automobilis japoniškas, kiniškas, ar korėjietiškas. Esant tokiai prekių ženklų gausai, negalime jų atskirti, ir tai daro šį skirtumą nereikšmingą. Kinai į Europą pristatė daugiau skirtingų gamintojų automobilių nei pati Europa.

Todėl įmonė,  kurioje automobilis pagamintas, nebesvarbi. Šiais laikais klientai žiūri į tai, ar automobilis atrodo gerai, ar yra gerai įrengtas, o idealiu atveju – ar kainuoja mažiau. Dėl to jie lygina transporto priemones ne pagal prekės ženklą, o pagal kainą ir savybes.

 

Terminas „kiniškas“ anksčiau reiškė kažką prastesnio. Šiais laikais, atsižvelgiant į kiniškų transporto priemonių įrangos lygį, jų kainą ir tai, kad jos dažnai lenkia europietiškas, šis teiginys nebeatspindi realybės.

Ten, kur nusileidžia Europos gamintojas, iš karto žengia į priekį kinų gamintojas. Puikus pavyzdys – Poznanės tarptautinė mugė, didžiausia automobilių paroda Lenkijoje. Tai didžiulis renginys, vykstantis septyniose parodų salėse. Kiekvienais metais jis pritraukia tūkstančius automobilių entuziastų. Šiais metais dalyvavo beveik 80 000 žmonių. VAG grupė, kurią sudaro „Volkswagen“, „Audi“, „Skoda“ ir „Seat“, visada šiame renginyje dominavo. Šiais metais pirmą kartą šie gamintojai nedalyvavo. Kinai iš karto nupirko visas tas erdves. Įdomu, kodėl jie tai padarė? Kad parodytų parodos lankytojams, ką turi. Jie rodė ne tik daug tikrai puikių stendų, bet ir didžiulį kiekį automobilių. Tada supratau, kodėl jie tai daro. Kad sunaikintų požiūrį, jog „kiniškas“ reiškia prastą kokybę. To negalima įrodyti internetu, gražiuose „TikTok“ vaizdo įrašuose. Tai galima padaryti tik suteikiant klientams galimybę pamatyti ir, svarbiausia, paliesti šiuos automobilius gyvai, kad suprastų, kaip gerai jie pagaminti. Vien leisdami klientui pamatyti, kad variklis tvirtai pritvirtintas, plastikas negirgžda, o oda kokybiška, galite įrodyti jam, kad „kiniškas“ nereiškia pigus?

 

Trejus metus sakau vieną dalyką ir kartoju jį vėl ir vėl – 2035 m. Europos automobilių pramonės, tokia prasme, apie kurią kalbame šiandien, nebus. Išliks tik geriausi prekių ženklai, konkuruojantys tik dėl turtingų klientų, siūlydami jiems itin išskirtinius, astronomiškai brangius automobilius.

Geriausias to pavyzdys yra tai, ką padarė „Jaguar“, man artimas prekės ženklas. Prieš dvejus metus bendrovė nutraukė visų automobilių gamybą ir pareiškė: „Suteikiame sau 2–3 metus sukurti neįtikėtinai išskirtinius, technologiškai pažangius automobilius, kurie greičiausiai bus neįtikėtinai brangūs.“ Tai rodo, kad bendrovė aiškiai pasakė, jog nebenori konkuruoti su rinka – netiesiogiai su kiniškais automobiliais – mažindama kokybę ir kainą, o tai vis tiek negarantuotų pergalės prieš kiniškus automobilius. Manau, kad jei įmonės nori apsiginti, tai vienintelis būdas.

Jei manytume, kad nėra prekės ženklo identifikavimo, kaip buvo anksčiau, t. y. turėjome „Audi“ ar BMW entuziastų, tai paprastiems klientams nebus svarbu, kas pagamino konkretų automobilį. Dauguma vartotojų pirmiausia nori įperkamo, gerai įrengto automobilio, kuris nuveš juos iš taško A į tašką B. Netrukus jie gali net nenorėti turėti tokio automobilio, o verčiau rinksis ilgalaikę nuomą, kuri leis jiems jį keisti kas kelerius metus. Ir būtent tam tarnaus kiniški automobiliai.

 

Apskritai, jei aptartume šios pramonės ateitį ir tai, kaip aš ją matau, man atrodo, kad po kelerių metų automobilių pramonė bus pagrįsta prenumerata. Ji bus pagrįsta paketais, kuriuos galėsime įsigyti. Kažkas panašaus į tai, ką šiuo metu patiriame su televizijos tiekėjais. Kuo „aukštesnis“ paketas, tuo daugiau kanalų. Situacija gali būti panaši. Kuo „aukštesnis“ paketas, tuo daugiau galimybių bus automobilyje. Tai netgi gali lemti situaciją, kai su tinkamu paketu darbo dienomis vairuosime mažą miesto automobilį, A arba B klasės, o, pavyzdžiui, savaitgalį gausime didesnį automobilį, kurio mums reikės šeimos kelionei. Tai labai drąsi vizija, bet, mano nuomone, itin reali.

Rinkoje bus prieinami tik itin brangūs, itin gerai įrengti limuzinai turtingiausiems asmenims. Likę naudosis nuomojamomis transporto priemonėmis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(2)
(-2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()