Sudaužė seną „Volkswagen Golf“. Kas buvo po to – siaubinga (Video) ()
Seni automobiliai saugumo požiūriu neprilygsta naujiems.

© Ekrano kopija | https://x.com/autoblog/status/1960396654525157473/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šį įprastą įsitikinimą patvirtino nepriklausomi Vokietijos bendrovės „Dekra“ specialistai. Jie palygino, „VW Golf II“ ir „Golf VIII“ susidūrimo testų rezultatus. Rezultatai atskleidė liūdną tiesą apie senesnius automobilius: jie kelia nostalgiją, tačiau, palyginti su šiuolaikiniais automobiliais, jie yra labai pavojingi.
Vokietijos „Dekra“ specialistai atliko „Volkswagen Golf II“, automobilio, gaminto nuo 1983 iki 1992 m., avarijos testą, o vėliau palygino jį su „Golf VIII“, modelio, gaminamo nuo 2019 m., bandymu.
Bandyme buvo naudojama „Euro NCAP“ nuo 2020 m. taikoma procedūra. 64 km/val. greičiu važiuojantis automobilis kaktomuša susiduria su 40 % į dešinę pasislinkusia deformuojančia kliūtimi. Šiame bandyme imituojamas dviejų automobilių, važiuojančių maždaug 50–55 km/val. greičiu, susidūrimas kaktomuša. Kokie buvo rezultatai?
„Golf II“ automobilyje keleiviai būtų turėję mažai šansų išgyventi frontalinio susidūrimo atveju dėl keleivių salono griūties, gilaus automobilio komponentų įsiskverbimo į saloną, didelės perkrovos ir vairuotojo atsitrenkimo į vairą.
|
„Golf VIII“ automobilyje situacija buvo visiškai kitokia. To automobilio keleiviai būtų patyrę tik nedidelius sužalojimus.
Visas keleivių salonas liko nepažeistas, o keleivius labai gerai apsaugojo priekinės ir šoninės oro pagalvės kartu su saugos diržais, saugos diržų įtempikliais ir saugos diržų jėgos ribotuvais.
„Dekra“ ekspertai taip pat palygino abiejų „Golf“ automobilių vairavimo charakteristikas. Trasos bandymuose dalyvavo 1989 m. „Golf II“ ir 2024 m. „Golf VIII“. Specialistai nustatė, kad naujesnio automobilio stabdymo kelias, nepriklausomai nuo kelio dangos sąlygų ar oro sąlygų, buvo maždaug 30 procentų trumpesnis nei senesnio automobilio.
Įdomu tai, kad vadinamojo briedžio testo metu skirtumai buvo gerokai mažesni. Šio manevro metu vairuotojas, vengdamas kliūties eismo juostoje, staigiai pasuka į kairę priešais „briedį“ ir tada taip pat dinamiškai grįžta į savo eismo juostą. Testas buvo atliktas trasoje, automobilius vairavo profesionalus vairuotojas.
Paaiškėjo, kad „Golf II“ sugebėjo išvengti kliūties ir grįžti į savo eismo juostą maksimaliu 65 km/val. greičiu, o „Golf VIII“ – 75 km/val. greičiu.
Viršijus šį greitį, abu automobiliai pradėjo slysti ir negalėjo grįžti į savo eismo juostą.
Šiame bandyme svarbiausias veiksnys yra padangos, tačiau svarbios ir automobilio pakaba bei stabilumo kontrolės sistema. „Golf II“ modelyje galinis vidinis ratas staigių manevrų metu pakilo nuo kelio, nes kėbulas smarkiai pasisuko. „Golf VIII“ staigius vairavimo veiksmus valdė daug ramiau, o tai gali būti svarbus veiksnys mažiau patyrusiems vairuotojams.
Tačiau bandymas parodė, kad net elektroninės vairuotojo pagalbos sistemos turi savo apribojimų ir fizikos dėsnių nepaisyti neįmanoma.
„Dekra“ specialistai taip pat atkreipė dėmesį į automobilių žibintų plėtrą. „Golf II“ buvo aprūpintas moderniomis savo laiku halogeninėmis lempomis. Tačiau jų skleidžiamo apšvietimo kokybė nepalyginamai prastesnė nei „Golf VIII“ LED apšvietimo, kuris skleidžia daug ryškesnį ir tolygesnį spindulį.
Svarbi ir jo spalva. LED šviesa yra panaši į dienos šviesą, todėl mažiau vargina akis.
Taip pat gerokai patobulintas galinis apšvietimas. „Golf VIII“ taip pat turi ryškesnius ir iš didesnio atstumo matomus šviesos diodus. Be to, „Golf II“ trūksta trečio galinio stabdžių žibinto, kuris dabar yra privalomas daugelyje šalių ir gamintojų laikomas standartine įranga.