Policija nori griežtesnių baudų vairuotojams. Idėja jau parengta ()
Ar šie pokyčiai bus veiksmingi, parodys laikas ir jų praktinis taikymas.

© FrankMagdelyns (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/highway-cars-traffic-asphalt-6510320/|
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2025 m. rugsėjo 2 d. vyriausybės posėdyje svarstytas Kelių eismo įstatymo pakeitimo projektas, kuris gali reikšmingai pakeisti eismo taisykles Lenkijos keliuose. Diskusijos centre atsidūrė dvi sritys: dviračių ir paspirtukų vartotojų saugumas bei naujos vairuotojų pažymėjimų taisyklės. Tačiau policija šioje srityje turi savo viziją.
Viena pagrindinių projekto nuostatų – nustatyti įstatyminę pareigą vaikams ir paaugliams iki 16 metų dėvėti šalmus važiuojant dviračiu, elektriniu paspirtuku ar kitomis asmeninio transporto priemonėmis.
Šalmai – pirmas žingsnis, o tada… visa kita
Policijos generalinio komisaro pavaduotojas, generalinis inspektorius Romanas Kusteris, pabrėžė, kad jei bus priimtos nuostatos, taikomos vaikams iki 16 metų, tai bus tik pirmas platesnių veiksmų žingsnis:
|
„Kaip policija norėtume, kad visi eismo dalyviai, judantys dviračiais, paspirtukais ar kitomis asmeninio transporto priemonėmis, dėvėtų apsauginius šalmus“, – sakė generalinis inspektorius Romanas Kusteris, cituojamas PAP agentūros.
Policija norėtų, kad ateityje toks įpareigojimas galėtų būti taikomas visiems tokių transporto priemonių vartotojams, nepriklausomai nuo amžiaus. Kada tai galėtų įvykti? Kusteris paaiškino, kad bus reikalinga kruopšti esamų pokyčių analizė, kuri truks ne mažiau kaip dvejus metus. Tik po to bus galima įvertinti, ar priemonės iš tiesų duoda tikėtą rezultatą – sumažina avarijų skaičių ir nukentėjusiųjų skaičių tarp mažiausių eismo dalyvių.
Taip pat numatytos naujovės jauniesiems vairuotojams
Lygiagrečiai vyriausybė planuoja kitus Kelių eismo įstatymo pakeitimus. Labiausiai diskutuojama – pasiūlymas sumažinti amžiaus ribą, nuo kurios galima gauti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Pagal projektą, egzaminą galėtų laikyti jau 17 metų asmenys, jei gautų tėvų ar globėjų sutikimą.
Tačiau gauti įgaliojimai būtų laikini – su tam tikrais apribojimais. Jaunas vairuotojas turėtų laikytis mažesnių greičio limitų ir negalėtų vežti bendraamžių be patyrusio suaugusio vairuotojo. Tai turėtų užtikrinti palaipsniui saugų jaunų žmonių įvedimą į eismą.
Vairuotojo pažymėjimą bus lengviau prarasti
Pakeitimai apima ir griežtesnes nuostatas vairuotojams, pažeidžiantiems įstatymus. Šiandien vairuotojo pažymėjimą galima prarasti, viršijus greitį daugiau nei 50 km/val. gyvenamajame rajone. Po pakeitimų tokios pačios pasekmės laukia ir užmiestyje, ypač vienoje kryptimi važiuojančiose dviejų eismo juostų gatvėse, kur per didelis greitis dažnai baigiasi tragiškomis avarijomis. Šis žingsnis yra prevencinis ir skirtas reaguoti į augantį pavojingų eismo įvykių skaičių vietinės ir nacionalinės reikšmės keliuose.
Vyriausybės pasiūlymai ir policijos reikalavimai sudaro nuoseklią istoriją – siekiama padidinti saugumą tiek jauniausiems eismo dalyviams, tiek suaugusiems vairuotojams. Privalomi šalmai, palaipsniui mažinamas vairuotojų amžius ir griežtesnės taisyklės kelių ereliams turi bendrą tikslą – sumažinti avarijų aukų skaičių. Ar šie pokyčiai bus veiksmingi, parodys laikas ir jų praktinis taikymas.