Žieminių padangų taisyklės pasikeitė? „Jau spalio mėnesį“  ()

Reali investicija į saugumą.



© Pixabay (free to use) | https://pixabay.com/photos/automobile-tire-pneu-car-tire-4570337/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kai temperatūra vakare nukrenta žemiau +7 °C, važiavimas su vasarinėmis padangomis tampa nebetinkamas.
Pažeidus šią taisyklę, ne tik smarkiai padidėja eismo įvykių rizika – važinėjant šaltyje su vasarinėmis padangomis, jos greičiau dėvisi, didėja remonto išlaidos, gali būti pažeista ir pakabos sistema.

Tuo tarpu per anksti, dar esant šiltam orui, sumontuotos žieminės padangos taip pat nukenčia – jos greitai dėvisi ir praranda savo svarbiausias savybes.

Regionuose, kur klimatas švelnesnis ir vakare temperatūra jau gali nukristi žemiau +7 °C, nors dienomis dar pakyla aukščiau šios ribos, žiemines padangas rekomenduojama montuoti jau spalio mėnesį.

Tuo tarpu šiaurinėse vietovėse, kur šaltis užsitęsia ilgiau, padangas verta keisti dar anksčiau – jau rugsėjį, kai pasitaiko pirmieji rimtesni šalčiai.

Sezoninio padangų keitimo metu, kai padangų dirbtuvėse klientų srautai ypač dideli, kai kurie svarbūs aspektai gali būti praleisti.

Kad padangų keitimas būtų ne tik formalumas, bet ir reali investicija į saugumą, nepamirškite šių esminių dalykų:

Padangų slėgis. Po keitimo būtinai pasitikrinkite, ar padangose palaikomas slėgis atitinka jūsų automobilio gamintojo rekomendacijas (dažniausiai nurodytas ant durelių rėmo ar degalų bako dangtelio). Dirbtuvėse dažnai naudojamas standartinis slėgis, todėl tikslumui pasiekti verta pasitikrinti savarankiškai, pavyzdžiui, degalinės kompresoriumi.

[EU+Kuponai] Apžvalgininkas sužavėtas. „Galingi pagalbininkai dirbtuvėse ir laboratorijose. Ultragarsiniai valytuvai papuošalams, laikrodžiams, įrankiams, auto detalėms ir kt.“ (Video)
2004 3

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Ratų balansavimas. Keičiant padangas keičiasi ir ratų svorio paskirstymas. Jei ratai nebus tinkamai subalansuoti, gali atsirasti vibracija važiuojant, kuri ne tik mažina komfortą, bet ir spartina padangų bei pakabos detalių dėvėjimąsi.

Protektoriaus aukštis. Nors įstatymai numato minimalų leistiną protektoriaus gylį (1,6 mm), saugiam važiavimui žiemą rekomenduojama ne mažiau kaip 4–4,5 mm. Per maža protektoriaus gylio reikšmė stipriai blogina sukibimą su slidžiu ar šlapiu paviršiumi.

Padangų amžius. Net jei protektorius atrodo pakankamas, patikrinkite pagaminimo datą – ją rasite ant padangos pažymėtą DOT kodu. Paskutinės 4 skaitmenys žymi pagaminimo savaitę ir metus (pvz., 4522 reiškia 45-ąją 2022 m. savaitę). Senesnės nei 5–6 metų padangos praranda elastingumą ir saugumo savybes, net jei mažai dėvėtos.

Teisingas montavimas. Įsitikinkite, kad visos padangos sumontuotos teisinga kryptimi (jei jos kryptinės), o ant vienos ašies – vienodo tipo padangos. Skirtingo tipo ar nusidėvėjimo padangos blogina automobilio valdymą.

 

Padangų saugojimas. Vasarinės padangos turi būti laikomos sausoje, vėsioje vietoje, atokiau nuo tiesioginių saulės spindulių ir šilumos šaltinių. Prieš sandėliuojant – nuplaukite, nusausinkite ir sudėkite tinkamai (jei be ratlankių – vertikaliai, jei su ratlankiais – horizontaliai arba pakabintas).

Svarbu ne tik kada, bet ir kaip:

Jei tik įmanoma, rinkitės specializuotas padangų keitimo dirbtuves – ten ne tik kokybiškai sumontuos padangas, bet ir atliks slėgio patikrą bei balansavimą. Tai padės užtikrinti maksimalų saugumą ir komfortą kelyje.

Reguliarus ir laiku atliktas padangų keitimas – tai ne tik formali Kelių eismo taisyklių dalis. Tai sąmoningas sprendimas, galintis išgelbėti gyvybę slidžiame ar netikėtai pasikeitusiame kelyje. Apsaugokite save, keleivius ir visus eismo dalyvius.

Teisinis aspektas: atsakomybė Ukrainoje

Ukrainos teisėje nėra konkrečios datos, iki kada privaloma keisti vasarines padangas į žiemines, todėl bauda už vėlavimą neskiriama.

Tačiau atsakomybė gali būti taikoma, jei padangos neatitinka techninių reikalavimų:

❌ Per mažas protektoriaus gylis.

 

❌ Mechaniniai pažeidimai: įpjovos, burbulai, sluoksniavimasis ir pan.

❌ Neteisingas padangų pasirinkimas: netinkamas dydis, apkrovos indeksas, tipas, neatitinkantis automobilio svorio.

❌ Skirtingų konstrukcijų padangos: radialinės ir diagonalinės padangos vienoje ašyje.

Lietuvoje padangų naudojimo taisyklės reglamentuojamos Kelių eismo taisyklėmis (KET), ir jos šiek tiek skiriasi nuo Ukrainos – ypač kalbant apie terminus, techninius reikalavimus bei baudų taikymą.

Žieminių padangų naudojimo reikalavimai Lietuvoje

Privalomas laikotarpis:

Nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. lengviesiems automobiliams ir iki 3,5 t sveriantiems krovininiams automobiliams privaloma naudoti žiemines padangas.

Lietuvoje sistema yra griežčiau reglamentuota – aiškūs terminai, techniniai reikalavimai ir baudos. Ukrainoje labiau orientuojamasi į techninę padangų būklę, o ne konkretų sezoninį grafiką.

 

 Žieminių padangų reikalavimų palyginimas

 

Kriterijus 🇱🇹 Lietuva 🇺🇦 Ukraina
Privalomas naudojimo laikotarpis ✅ Nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. Nėra konkretaus termino – sprendžiama pagal orus
Minimalus protektoriaus gylis 3 mm (lengviesiems automobiliams) 1,6 mm (automobiliai iki 3,5 t)
Bauda už vasarines padangas žiemą ✅ Taip – nuo 30 iki 100 € ❌ Ne, jei nėra techninių pažeidimų
Leidžiamos padangos ❄️ Žieminės arba M+S, 3PMSF žymėjimas ❄️ Žieminės arba universalios, jei atitinka reikalavimus
Dygliuotos padangos ✅ Leidžiamos: lapkričio 1 d. – balandžio 1 d. ✅ Leidžiamos, bet abiem ašims turi būti vienodos
Techninė atsakomybė ✅ Tikrina protektorių, tipą, būklę ✅ Tikrina protektorių, pažeidimus, vienodumą ašyse

 

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()