Revoliucinis sprendimas. Kinai aprūpino elektromobilį katapulta. Kam? (Foto, Video) (1)
Didžiausi elektromobilių trūkumai – nepakankamas nuvažiuojamas atstumas, ilgas įkrovimo laikas ir daugelyje šalių neišvystytas įkrovimo tinklas.

© Ekrano kopija | https://x.com/Kingori_R/status/1965638114158018632/photo/2
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau kyla ir susirūpinimas dėl akumuliatorių gaisro pavojaus. Kinai pristatė neįprastą sprendimą, kuris, kilus gaisrui, užuot bandęs užgesinti akumuliatorių, jį išmeta iš transporto priemonės.
Kinijos transporto priemonių susidūrimų remonto technikos ir tyrimų centras kartu su „Joyson Electronics“ pristatė revoliucinį sprendimą, taikantį visiškai kitokį požiūrį. Naujoji sistema, įdiegta „Chery iCar 03“, nuolat stebi akumuliatoriaus temperatūrą. Jei aptinkamas šiluminis išsiveržimas – elementų perkaitimas, galintis sukelti gaisrą, akumuliatorius per mažiau nei sekundę išmetamas 3–6 metrus.
|
Mechanizmas veikia labai panašiu principu kaip ir gerai žinomos oro pagalvės ir taip pat yra skirtas padidinti transporto priemonės keleivių saugumą. Akumuliatoriaus išmetimo sistema veikia dujų generatoriaus, kuris didžiule jėga išstumia akumuliatorių iš transporto priemonės.
Pristatymo vaizdo įraše matyti, kaip akumuliatorius greitai išmetamas iš transporto priemonės ir nusileidžia specialiai paruoštoje vietoje už kelių metrų, kur papildomai uždengiamas specialiu ličio jonų akumuliatoriaus ugnį sulaikančiu kilimėliu, greičiausiai pagamintu iš silicio pluošto, kuris stabdo ugnies plitimą.
Car manufacturers are really trying to create their own Land Rover Defender. Here's the 2024 Chery Icar 03 Pure Electric Small Suv. pic.twitter.com/NCGpcTohlI
— Grown Simba (@Kingori_R) September 10, 2025
Pati idėja atrodo inovatyvi, tačiau kyla ir abejonių. Visų pirma, kelis šimtus kilogramų (iki pusės tonos!) sveriančio komponento „mėtymas“ dideliu greičiu kelia realią grėsmę pėstiesiems, kitiems eismo dalyviams ir transporto priemonėms.
Todėl, kol naujausias Kinijos transporto priemonių susidūrimų remonto techninio ir tyrimų centro bei „Joyson Electronics“ sukurtas sprendimas pasieks masinės gamybos modelius, parduodamus įvairiose rinkose, reikėtų išplėsti veikimo principą, įtraukiant kameras ir radarus, kad būtų užtikrinta, jog šalia išmetimo zonos nėra kliūčių.
Šiuo metu šį sprendimą reikėtų laikyti prototipu, juolab kad kūrėjai neatskleidė jokių detalių ar tariamų planų, kaip sistemą įdiegti masinės gamybos automobiliuose.
Dažniausia elektromobilių gaisrų priežastis yra trumpasis jungimas tarp anodo ir katodo, dėl kurio elementai greitai įkaista. Tai pradeda grandininę reakciją, kurios praktiškai neįmanoma sustabdyti dėl didelio karščio, kuris gali siekti iki 1000 °C, ir sunkumų jį užgesinant. Dėl susidariusio deguonies, kuris uždega ugnį, šiluminio išsiveržimo iš elementų, labai toksiškų garų ir pakartotinio užsidegimo rizikos prisideda ir kiti veiksniai.
Įmonės vis dažniau svarsto naujas technologijas, skirtas užkirsti kelią akumuliatorių gaisrams. Svarbu prisiminti, kad statistika rodo, jog tokie incidentai yra reti. Remiantis Australijos organizacijos „EV FireSafe“ duomenimis, nuo 2010 m. iki 2023 m. birželio 30 d. visame pasaulyje buvo patvirtinti 393 elektromobilių traukos akumuliatorių gaisrų atvejai.
Tačiau per pastaruosius dvejus metus elektromobilių skaičius keliuose ženkliai išaugo ir jų skaičius toliau augs. Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl būtinos papildomos saugumo priemonės.