Kainuos per 515 mln. €. Kodėl greitkelį S19 nusprendė slėpti po žeme? Atsakymas nustebins ()
Statybų vertė yra milžiniška – daugiau nei 515 mln. eurų.

© Pixabay (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/asphalt-road-under-cloudy-sky-56832/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Greitkeliai nyksta nuo žemės paviršiaus, bet ne todėl, kad GDDKiA (Lenkijos Nacionalinių kelių ir greitkelių generalinė direkcija) juos tiesiog panaikintų. Idėja visai kita – dalis jų bus... įkasta į žemę. Toks likimas laukia S19 atkarpos netoli Žešuvo.
Greitkelis S19 turi ypatingą reikšmę. Ši trasa yra statoma kaip dalis „Via Carpatia“ koridoriaus. Iš viso ji drieksis apie 700 km, pagerins susisiekimą rytinėje Lenkijos dalyje ir tarptautiniu mastu taps jungtimi tarp Lietuvos, Slovakijos, Vengrijos, Rumunijos, Bulgarijos ir Graikijos.
Svarbiausias elementas S19 atkarpoje prie Žešuvo – tunelis. Dvi angos, 2255 metrų ilgio
|
GDDKiA pradeda naujos S19 atkarpos statybas, kurios yra ypač sudėtingos, nes trasa turės eiti tuneliu. Objektas bus tikrai rekordinis: jo ilgis sieks 2255 metrus, jis turės dvi atskiras angas ir 15 jungiamųjų perėjimų. Tunelis bus iškastas naudojant TBM (tunelių gręžimo mašiną), kurios skersmuo – net 15,2 metro.
Kaip sekasi darbai? Pasak portalo „Portal Samorządowy“, jau iškasta 1,6 km tunelio. Procesas buvo sudėtingas, nes mašina vienu metu kasa ir automatizuotai įrengia sienas. Kad darbas nenutrūktų, prireikė net 2230 surenkamų žiedų, kurių gamyba ką tik baigta. Tad tunelio gręžimas nevėluos.
Žiedai buvo gaminami Lutoryže nuo 2023 m. kovo. Vieno žiedo gamybos ciklas truko 8–9 valandas. Darbe dalyvavo 18 darbuotojų, dar 40 gamino armatūros karkasus. Pasibaigus gamybai, Lutoryžas turės naują paskirtį – čia bus įrengta keliautojų aptarnavimo aikštelė (MOP) greitkelyje S19.
S19 atkarpa prie Žešuvo – rimtas iššūkis statybininkams
Daugiau kaip 2,2 km ilgio tunelis bus įrengtas tarp Pietinio Žešuvo ir Babicos mazgų. Ir tai ne vienintelis inžinerinis statinys, kurį teks pastatyti. Planuojami du viadukai, skirtingų lygių pervaža virš geležinkelio linijos, trys gyvūnų perėjimai, dvi MOP aikštelės bei dvi sraigtasparnių (LPR) nusileidimo aikštelės. Taip pat čia bus įkurtas pirmasis Pakarpatės regione Tunelio valdymo centras.
Toks darbų mastas lėmė, kad sutarties, pasirašytos su konsorciumu „Mostostal Warszawa“ ir „Acciona Construcción“, vertė yra milžiniška – daugiau nei 2,2 mlrd. zlotų (515 mln. eurų). Kada pirmieji automobiliai galės važiuoti S19 trasa Pietinis Žešuvas – Babica? Pagal sutartį kelias turėtų būti atidarytas 2028 metais.