Uždegta žalia šviesa. Naujų automobilių kategorija. Susipažinkite – E-car ()
Automobilių gamintojai jau seniai ragina Europos Sąjungą sukurti naują mažų miesto automobilių segmentą, panašų į japoniškus kei automobilius. Nors buvo prognozuojama, kad idėją bus sunku patvirtinti ir įgyvendinti, Ursula von der Leyen išreiškė teigiamą nuomonę, uždegdama žalią šviesą.

© John K, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2021_Citroen_Ami.jpg
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Savo kalboje Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen pabrėžė, kad milijonai europiečių nori įsigyti įperkamų automobilių, todėl palankiai įvertino gamintojų pasiūlymą.
Projektas sukurs visiškai naują mažų miesto modelių segmentą, pagrįstą japoniškais kei automobiliais, kurie pirmiausia pasižymės maža kaina. Be to, Ursula von der Leyen taip pat pritarė „Stellantis“ pavadinimo pasiūlymui – „E-car“. „E“ reiškia „europietiškas“, „ekologiškas“ ir „ekonomiškas“.
„Stellantis“ grupė iš karto gyrė Europos Komisijos pirmininkės sprendimą, pavadindama jį vizionierišku ir greitu, kartu pabrėždama būtinybę ambicijas paversti konkrečiais veiksmais.
Ne tik „Stellantis“, bet ir „Renault“ – du didžiausi besiformuojančio segmento šalininkai – teigiamai vertina naują idėją. Neseniai vykusioje Miuncheno automobilių parodoje naujasis „Renault“ grupės generalinis direktorius François Provost pareiškė, kad nuolat atsirandantys nauji reglamentai pernelyg didina automobilių kainas, todėl Europos automobilių parkas sensta – vidutinis amžius dabar viršija 12 metų.
|
Remiantis skaičiavimais, 10 metų senumo automobilio utilizavimas ir pakeitimas nauju modeliu gali padėti sumažinti CO2 išmetimą 76 g/km. Naujasis „Stellantis“ generalinis direktorius Antonio Filosa pabrėžia, kad mažas automobilis visada išmes mažiau CO2 nei didelis, todėl jų pardavimai – net ir su vidaus degimo varikliais – turėtų būti įskaičiuoti į „dvigubus kreditus“ už vidutinį anglies dioksido išmetimą.
Vienas iš gamintojų pasiūlymų – sušvelninti privalomų saugos sistemų reikalavimus naujajame segmente. Kuriant įperkamus modelius, kai kurių sistemų atitiktis ES Bendrojo saugos reglamento Nr. 2 (GSR2), kuriame nustatyti privalomi saugos standartai, anot didžiųjų prekių ženklų atstovų, neturi prasmės.
„Miesto automobiliui, tokiam kaip „Opel Corsa“, nereikia eismo juostos laikymosi pagalbos. Vis dėlto mes turime ją įdiegti, sukurti dalis, jas įgyvendinti ir užtikrinti tinkamą elektros architektūrą. Visa tai sumuojasi, todėl „Corsa“ šiandien kainuoja daugiau nei 20 000 eurų“, – komentavo „Opel“ vadovas Florianas Heutllas.
Kita nereikalinga sistema, anot „Mitsubishi Europe“ generalinio direktoriaus Franko Krolo, yra būtinybė užtikrinti ryšį, pavyzdžiui, privalomai „eCall“ sistemai. Jis mano, kad tokie sprendimai įperkamuose miesto automobiliuose gerokai padidina jų kainą, kuri nuo 2018 iki 2024 m. padidėjo vidutiniškai 35 proc.
Didžiausia Ursulos von der Leyen kalbos staigmena buvo ta, kad tarp trijų raide „E“ pažymėtų terminų trūko žodžio „elektrinis“. Tačiau mažai tikėtina, kad ES paseks šiuo keliu, nes kiekviename žingsnyje ji skatina elektromobilumą ir ekologiškas iniciatyvas.
Kiti teigia, kad Europos Komisija neplanuoja techninių pakeitimų ir naujo segmento kūrimo, o veikiau sušvelnina požiūrį į mažus automobilius, atsižvelgiant į poveikį gamintojų išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslams – kaip nori „Stellantis“ ir „Renault“.
„Galiausiai, naujos transporto priemonių kategorijos sukūrimas reiškia sudėtingas diskusijas apie tai, kuriuos saugos reikalavimus galima panaikinti, o šis procesas gali užtrukti iki dešimtmečio“, – sakė Lucienas Mathieu, „Transport & Environment“ (T&E) automobilių direktorius.
Europos Sąjunga akivaizdžiai nori atgaivinti Europos automobilių rinką ir tam tikru mastu užkirsti kelią Kinijos prekių ženklams visiškai dominuoti.