Automobilyje bus papildomas žibintas? „Jau testuojamas“ (Foto, Video) ()
Europos keliuose gali pasirodyti visiškai naujas stabdžių žibintas – šį kartą automobilio priekyje. Inžinieriai testuoja, ar žalias signalas pagerins pėsčiųjų saugumą.

© Ekrano kopija | https://x.com/megamodo/status/1971139611360428328/photo/1
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Papildomo stabdžių žibinto idėja gimė 2023 m. Slovakų išradėjas Lubomiras Marjakas pasiūlė įrengti žalią stabdžių žibintą automobilio priekyje. Vairuotojui paspaudus stabdžių pedalą, gale užsidega tradiciniai raudoni žibintai, o priekyje užsidega žalias signalas. Tai pėstiesiems siunčia paprastą žinutę: vairuotojas privalo sustoti ir duoti kelią.
Važiuojant papildomas žibintas išjungiamas. Jis įsijungia tik stabdant, leisdamas kitiems eismo dalyviams iš karto suprasti vairuotojo ketinimus.
Opel, Stellantis e l'Università Tecnica di Darmstadt svelano un sistema di comunicazione luminosa AI per veicoli autonomi. Presentato all'ISAL, il prototipo Opel Grandland mostra come le auto SAE di livello 3 possano comunicare efficacemente. #Opel #IntelligenzaArtificiale… pic.twitter.com/0dRaYzxb1J
— MEGAMODO (@megamodo) September 25, 2025
|
Pirmieji bandymai buvo atlikti Slovakijoje. Bandymuose dalyvavo 3072 lengvieji automobiliai, mikroautobusai ir sunkvežimiai. Rezultatai buvo daug žadantys: 86 % pėsčiųjų ir beveik 80 % vairuotojų sistemą įvertino teigiamai.
Graco technologijos universiteto (Austrija)) ir Bonos instituto (Vokietija) atliktos analizės apėmė 200 realių avarijų. Modeliavimai parodė, kad žalias žibintas gali užkirsti kelią nuo 7,5 iki 17 procentų susidūrimų ir daugeliu atvejų sumažinti smūgio greitį. Didžiausias iššūkis išlieka signalo matomumas iš skirtingų kampų, ypač sankryžose ir esant intensyviam eismui.
Opel Grandland, luce e IA per comunicare in guida autonoma SAE 3https://t.co/gIsdcrfBE3#SelfDrivingCars #SmartCity #AutonomousVehicles #robotaxi #AI #FutureOfMobility #Innovation pic.twitter.com/xQ6XELLhNc
— guidaautonoma (@guidaautonoma) September 25, 2025
Tuo pačiu metu „Opel“ testuoja savo sprendimą. Darmštate vykusiame Tarptautiniame automobilių žibintų simpoziume (ISAL) buvo pristatytas demonstracinis automobilis „Opel Grandland“ su šviesos ryšio sistema.
SAE 3 klasės transporto priemonė eismo situacijoms analizuoti naudoja kameras ir dirbtinį intelektą. Autonomiškai važiuojant, posūkio žibintai šviečia žydra spalva. Aptikus pėsčiąjį, jie pasikeičia į rausvai violetinę spalvą, o automobiliui sustojus, rodomas žalias pėsčiojo siluetas, signalizuojantis apie saugų perėjimą. Jei situacija viršija sistemos galimybes, vairuotojas turi perimti valdymą.
Žydros ir rausvai violetinės spalvos buvo pasirinktos sąmoningai – jų nereglamentuoja kelių eismo taisyklės, todėl jos netrukdo kitoms automobilio funkcijoms. „Opel“ ir Darmštato technikos universiteto tyrimai vyksta nuo 2022 m. kaip „Stellantis OpenLabs“ programos dalis.
Tokios inovacijos atitinka „Vision Zero“ strategiją, kuria siekiama iki 2050 m. visiškai panaikinti eismo įvykių aukas Europoje. Būsimi teisėkūros sprendimai nulems, ar papildomi stabdžių žibintai taps privaloma automobilių įranga.