Teisininkas įspėja: „Kuro kaina šoktels 37 centais! Kodėl dar neišėjome į gatves?“ ()
Pritarė įstatymo projektui.
.jpg)
© Pixabay (free to use) |https://pixabay.com/photos/winter-tires-tire-car-tire-profile-3198543/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Latvijos Saeima konceptualiai pritarė Klimato ir energetikos ministerijos (KEM) parengtam Ekonominio tvarumo įstatymo projektui, kuriuo siekiama skatinti šalies ekonomikos tvarumą, konkurencingumą ir prisidėti prie kovos su klimato kaita.
Už įstatymo projektą balsavo 51 parlamentaras, prieš – 42, vienas susilaikė, praneša LETA.
Kritika: „Tai reikšmingas kainų šuolis“
Teisininkas Olavas Cersas atkreipė dėmesį, kad šis įstatymas gali lemti reikšmingą degalų kainų padidėjimą.
„Kuro kaina šoktels 37 centais! Kodėl dar neišėjome į gatves?“ – rašė Cersas socialiniuose tinkluose, kritikuodamas visuomenės abejingumą ir pabrėždamas, kad tokie sprendimai tiesiogiai paveiks gyventojų išlaidas bei šalies konkurencingumą.
Jo teigimu, Saeimos sprendimas reiškia, kad degalų kaina „nedelsiant pakiltų 37 centais už litrą“.
|
„Žiūriu pro langą – šviečia saulė, žmonės neina į gatves, niekas neprotestuoja,“ – pridūrė jis savo įraše „X“ (buv. „Twitter“) platformoje.
Saeima šodien esot nobalsojusi, ka degvielas cena uzreiz pieaugšot par 37 centiem litrā. Paskatos pa logu - saulīte spīd, tauta ielās nav izgājusi, neviens neprotestē. Tad jau panika un meli, kremļa naratīvs, degvielas cena tomēr nepieaugs par 1/3! Vai arī visiem pilnīgi [...]
— Olavs Cers (@OlavsCers) October 9, 2025
Jis kritikavo visuomenės abejingumą, pabrėždamas, kad tokie sprendimai tiesiogiai paveiks gyventojų išlaidas ir šalies konkurencingumą.
Diskusijos parlamente
Įstatymo projektas susijęs su Taršos įstatymo pataisomis, kuriomis numatoma perkelti į nacionalinę teisę Europos Sąjungos apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemų (ATS ir ATS2) direktyvas. Šios sistemos apimtų pastatų, transporto ir kitus sektorius.
Diskusijų metu opozicijos atstovai griežtai kritikavo projektą.
Mārcis Jencītis (LPV) pavadino jį „ekonomine savižudybe“, teigdamas, kad žaliasis kursas silpnina Europos gebėjimą konfrontuoti su Rusija.
Jānis Vitenbergs (NA) pabrėžė, kad ministerija nesugebėjo paaiškinti, kiek po įstatymo įsigaliojimo brangs kuras:
„Kaip mūsų verslininkai galės konkuruoti su Estija ir Lietuva? Niekas to nemodeliavo, niekas negali atsakyti – todėl balsuoti dabar yra neatsakinga.“
Vyriausybės pozicija: žingsnis link Europos tikslų
Tuo tarpu Jānis Patmalnieks (JV) pabrėžė, kad įstatymas yra būtinas, siekiant atitikti tarptautinius klimato įsipareigojimus:
„Jei neturėsime šios teisinės sistemos, negalėsime pasiekti ES tikslų ir prarasime galimybę gauti finansavimą.“
Jis atmetė teiginį, kad klimato politika mažina saugumo biudžetą:
„Klimato tikslai turi ilgalaikį finansavimą – juos galima įgyvendinti palaipsniui, investuojant žingsnis po žingsnio.“
Klimato ir energetikos ministras Kasparas Melnis (ZZS) pridūrė, kad įstatymas turėtų padėti gyventojams, ypač pažeidžiamiems namų ūkiams bei kaimo regionų transporto sektoriui.