Automobiliai, kuriuos myli mechanikai. Savaitės servise neužtenka ()
Vertino ne tik tai, ar jų automobiliai turėjo gedimų ir kokių, bet ir kiek kainavo remontas bei kiek laiko jis truko.

© Eugen_Tomas (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/car-workshop-spark-sweat-light-7617458/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kasmetinė britų žurnalo „What Car?“ apklausa apie šiuolaikinių automobilių patikimumą šiek tiek skiriasi nuo, pavyzdžiui, vokiečių TÜV tyrimų. Joje dalyvauja automobilių savininkai, kurių transporto priemonės nėra senesnės nei penkerių metų. Jie vertina ne tik tai, ar jų automobiliai turėjo gedimų ir kokių, bet ir kiek kainavo remontas bei kiek laiko jis truko. Todėl galutinis rezultatas labiau priklauso nuo gedimų keliamo nepatogumo, o ne nuo jų skaičiaus.
Šių metų „What Car?“ apklausos rezultatai
Šių metų apklausoje dalyvavo 32 493 automobilių savininkai, kurie pasidalijo savo patirtimi apie net 227 modelius, remdamiesi paskutinių dvejų metų duomenimis. Dalyviai galėjo pasirinkti iš 16 gedimų kategorijų, įskaitant 12 V akumuliatorių, vėdinimo ar išmetimo sistemą, stabdžius, variklį, pakabą ar informacijos ir pramogų sistemą („infotainment“). Pabrėžtina, kad čia svarbiausia ne gedimų skaičius, o tai, kiek jie vargina vairuotoją.
Mažiausiai gendantys automobiliai
|
Nekvestionuojamu nugalėtoju tapo „Hyundai i10“ – nė vienas iš šio modelio savininkų nenurodė nė vieno gedimo. Vienas jų teigė: „Gal ir mažas, bet į jį galima sutalpinti dviratį nenukabinus rato. Be to, automobilis itin pigus eksploatuoti.“
Tobulą – 100 proc. pasitenkinimo – rezultatą gavo ir kitas, didesnis „Hyundai Santa Fe“. Jis giriamas už aukštą surinkimo kokybę ir patvarumą, net intensyviai naudojant šeimos reikmėms.
Puikius įvertinimus gavo ir „Toyota GR Yaris“ (nors čia įtakos turėjo mažas automobilių kiekis) bei „Kia EV3“, apie kurią vienas savininkas sakė: „Būtent tokio elektrinio automobilio ieškojau.“
Rezultatus, artimus 100 proc., pasiekė ir kiti modeliai – „Porsche Macan“, „Toyota RAV4“, „Toyota Aygo X“, „Opel (Vauxhall) Grandland“, „Volkswagen T-Roc“ ir „Mini“.
Daugiausiai problemų keliantys automobiliai
Reitingo apačioje – tie automobiliai, kurie ne tik dažniau genda, bet ir reikalauja papildomų išlaidų jų remontui (nors daugeliui dar galioja garantija), o pats taisymas dažnai trunka ilgiau nei savaitę.
Sąrašo viršuje – japonų krosoveris „Nissan Juke“. Dažniausiai gedo 12 V akumuliatorius, variklis ar kuro sistema. Tik 30 proc. remontų buvo nemokami, o daugiau nei 64 proc. truko ilgiau nei savaitę.
Antroje vietoje – dabartinis „Volkswagen Tiguan“. Nors visos jo problemos buvo pašalintos nemokamai (dėl garantijos), 41 proc. remontų pareikalavo, kad automobilis servise liktų bent savaitę. Dažniausiai strigo multimedijos sistema, taip pat pasitaikė problemų su kėbulu, stabdžiais ir elektronika.
Trečioje vietoje – dar vienas krosoveris, šįkart iš Korėjos – „Kia Sportage“. Net 54 proc. šio modelio savininkų susidūrė su problemomis, daugiausia dėl variklio, pavarų dėžės, elektronikos ir stabdžių. Pusėje atvejų remontas truko ilgiau nei savaitę.
Išvados po „What Car?“ apklausos
Šiuolaikiniai automobiliai gal ir yra pažangūs, pilni elektronikos bei išmaniųjų sistemų, tačiau gedimai vis tiek pasitaiko – taip jau yra su mechaniniais įrenginiais, ypač naudojamais sudėtingomis sąlygomis. Gera žinia ta, kad problemų mažėja – jei 2018 m. gedimus nurodė 27 proc. vairuotojų, tai 2025 m. jų dalis sumažėjo iki 22 proc. Be to, nemokamai atliekamų remontų dalis išaugo iki 95 proc. (2020 m. buvo 87 proc.).
Patikimiausiais prekių ženklais šiemet pripažinti:
- „Honda“
- „Mini“
- „Suzuki“.