Kodėl traukiniuose nėra saugos diržų? Atsakymas nustebins (1)
Traukinio avarija skiriasi nuo automobilio avarijos.

© Wykymania, CC BY-SA 2.5 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Millennium_Train_inside.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugelyje viešojo transporto priemonių nėra saugos diržų, kaip automobiliuose. Traukiniai nėra išimtis.
Tai gali atrodyti pavojinga, tačiau yra keletas priežasčių, kodėl traukinių keleiviai nėra aprūpinami saugos diržais. Ne visos jos yra akivaizdžios.
Pažymima, kad saugos diržų įrengimas traukiniuose būtų gana brangus. Be to, geležinkelio avarijos yra labai retos.
Tarptautinė geležinkelių saugos taryba nustatė, kad traukinio keleivio mirties rizika Europos Sąjungoje yra apie 0,09 mirties atvejų milijardui traukinio kilometrų. Tai beveik 3 kartus mažiau nei autobusų keleivių.
|
Be to, traukiniai yra suprojektuoti taip, kad keleiviams būtų kuo saugiau, o traukinio avarija skiriasi nuo automobilio avarijos. Automobiliuose saugos diržai skirti tam, kad susidūrimo atveju vairuotojas ir keleiviai neiškristų. Tačiau traukiniuose, kur vieni keleiviai stovi, o kiti sėdi, saugos diržai gali dar labiau pabloginti situaciją.
Keleivių apsaugą užtikrina sėdynių išdėstymas traukinyje. Jos gali apriboti kūno judesius avarijos atveju ir sumažinti sužalojimų sunkumą.
Geležinkelio bendrovės ir saugos ekspertai tyrė galimybę įrengti trijų taškų saugos diržus, tačiau padarė išvadą, kad jie duoda prieštaringų rezultatų. Priežastis ta, kad saugos diržams reikia sustiprinti sėdynes. Avarijos atveju neprisisegę keleiviai taptų „sviediniai“, kurie dideliu greičiu galėtų atsitrenkti į sustiprintas sėdynes ir patirti sunkius sužalojimus.