Mums liko 5 metai vairavimo. Kas bus po 2030 m.? ()
Automobiliai ir automobilių pramonė išgyvena dinamiškų pokyčių laikotarpį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elektromobiliai tampa vis populiaresni, o niekas nebeįsivaizduoja automobilių be jutiklinių ekranų. Tačiau tai dar ne viskas.
Automobilių įrangos sąrašas auga, daugiausia dėl ES reglamentų privalomų vairuotojo pagalbos sistemų. Automobiliuose įrengtos kameros, lidarai ir radarai, leidžiantys jiems savarankiškai palaikyti ne tik nustatytą greitį, bet ir savo padėtį eismo juostoje bei atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės.
Kompiuterinių sistemų ir dirbtinio intelekto algoritmų kūrimas vyksta taip intensyviai, kad niekas netrukdo sukurti visiškai autonominių automobilių.
Tad nieko keisto, kad analitinės bendrovės KPMG atliktame tyrime net 87 procentai apklaustų automobilių pramonės atstovų atsakė, jog autonominis vairavimas taps standartu iki 2030 m.
|
Pasak „Global Automotive Executive Survey“, automobilių sektoriaus transformacija peržengia tradicines technologines ir verslo sistemas. Elektrifikacija, skaitmeninimas ir nauji nuosavybės modeliai keičia visą pramonės vertės grandinę – nuo prieigos prie žaliavų, transporto priemonių dizaino iki sąveikos su klientais.
Vis labiau aiškėja, kad konkurencinį pranašumą lemia ne gamybos mastas ar gamybos sąnaudos, o gebėjimas integruoti technologijas, kurti partnerystes (ypač su naująja informacinių technologijų pramone) ir greitai pritaikyti veiklos modelius prie įvairių reglamentų ir rinkos lūkesčių.
Remiantis KPMG ataskaita, autonominių automobilių rinka nuo 2025 iki 2030 m. augs 23 % per metus ir per penkerius metus pasieks 122 mlrd. JAV dolerių vertę.
Respondentai taip pat teigė, kad bus atsisakyta tradicinio automobilio įsigijimo. Net 78 % respondentų mano, kad dominuos prenumeratos modelis, t. y. automobilių nuoma. Kitaip tariant, klientai taps automobilio naudotojais, o ne savininkais. Tai reiškia, kad jie mokės mėnesinę įmoką, o pasibaigus sutarčiai automobilis bus grąžintas tikrajam savininkui – gamintojui arba finansų įstaigai, pavyzdžiui, bankui ar lizingo bendrovei.
Be to, 91 % apklaustų pramonės atstovų nurodė, kad iki 2030 m. automobilių pramonė bus gerokai labiau priklausoma nuo bendradarbiavimo su kitais sektoriais, ypač tokiose srityse kaip akumuliatorių technologijos, debesų infrastruktūra ir dirbtinis intelektas. Tuo pačiu metu 77 % įmonių mano, kad aljansai ir partnerystės yra labai svarbios tolesniam verslo augimui.
KPMG, parengusi ataskaitą „Global Automotive Executive Survey“, yra pasaulinė nepriklausomų įmonių, teikiančių audito, mokesčių ir verslo konsultavimo paslaugas, organizacija. Ji veikia 142 šalyse.
