Epochos pabaiga. Po 47 metų. Legendinė „Toyota“ dingsta iš rinkos (Foto) ()
Nors „Honda“ po ilgos pertraukos atgaivino „Prelude“, kitas japonų gamintojas atsisako savo legendos.
© Mr.choppers, CC BY-SA 3.0 | https://en.wikipedia.org/wiki/File:1984_Toyota_Supra_P-type,_front_right_at_Lime_Rock.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Toyota“ paskelbė apie „Supra“ gamybos pabaigą. Po 47 metų rinkoje sporto ikon užleidžia vietą naujai hibridinių automobilių erai.
„Toyota Supra“ gamyba bus baigta 2026 m. kovo mėn. „Magna Steyr“ gamykloje Grace (Austrija), toje pačioje gamykloje, kurioje gaminamas BMW Z4. Paskutiniai automobiliai bus riboto leidimo „GR Supra Final Edition“.
It's time to say goodbye to the A90 Toyota GR Supra.
— Car Throttle (@CarThrottle) November 28, 2024
This is the A90 Final Edition, complete with 429bhp, GT4-inspired aerodynamics and a new KW suspension setup.
Just 300 are set to be made. No word yet on price, but expect it to cost 'a lot'. pic.twitter.com/RFrhlAL9GT
Po variklio dangčiu jokių revoliucinių pokyčių nematyti. Modelį vis dar varo 3,0 litrų darbinio tūrio šešių cilindrų variklis su turbokompresoriumi, išvystantis apie 280 kW, kuris derinamas su aštuonių pavarų automatine arba šešių pavarų mechanine pavarų dėže. Japonijai sukurta dar galingesnė 320 kW versija.
|
„Supra“ istorija siekia 1978 m., kai buvo pristatytas „Celica Supra“ (A40) – ilgesnė ir prabangesnė „Celica“ versija, varoma šešių cilindrų varikliu. Vėlesnės kartos palaipsniui atsiskyrė nuo originalo. 1986 m. A70 modelyje buvo pristatytas turbokompresorius, o 1993 m. A80 į istoriją įėjo kaip labiausiai atpažįstama „Supra“.
Būtent A80, varomas legendinio 2JZ-GTE variklio, užtikrino „Toyota“ vietą automobilių istorijoje. Automobilis tapo lenktynių trasų, vaizdo žaidimų ir filmų žvaigžde, o kulto statusą pelnė „Greiti ir įsiutę“ franšizės dėka.
/ Toyota Supra A70 [MkIII] ❤️/
— old_school_jdm_ (@jdm_old) May 1, 2024
🔑 @hasan_benz1jz pic.twitter.com/dujbnWhJqj
Nutraukus gamybą 2002 m., „Supra“ 17 metų nebuvo rinkoje. Ji sugrįžo 2019 m. kaip „GR Supra“ (A90), sukurta kartu su BMW. Nors bendradarbiavimas su vokiečių gamintoju sukėlė ginčų, tai leido „Toyota“ greitai atgaivinti šį legendinį modelį.
Could now be a good time to buy a Toyota Supra A80? Our buyer’s guide is here to help: https://t.co/609qu1buww. pic.twitter.com/alddW5JskD
— Classic & Sports Car (@CandSCmagazine) September 17, 2024
Kai 2026 m. bus nutraukta „Supra“ gamyba, nutrūks ir „Toyota“ bendradarbiavimas su BMW kuriant šį modelį. Maždaug tuo pačiu metu bus nutraukta ir Z4 gamyba, o abu prekių ženklai planuoja sportinius automobilius kurti savarankiškai.
„Toyota“ patvirtino, kad tai dar ne „Supra“ istorijos pabaiga. Remiantis pranešimais, 2027 m. turėtų debiutuoti naujos kartos modelis su 2,0 litrų darbinio tūrio hibridiniu varikliu su turbokompresoriumi, kurio galia siekia maždaug 294 kW.
Sprendimą nutraukti dabartinės kartos gamybą lėmė ne tik technologiniai pokyčiai, bet ir rinkos sąlygos. 2025 m. „Supra“ pardavimai JAV siekė kiek daugiau nei 2000 vienetų, o konkuruojančio „Nissan Z“ – daugiau ne 4800. Tai rodo, kad sportiniai kupė su vidaus degimo varikliais pamažu užleidžia vietą moderniems hibridams.
