„Vieni jo nekenčia, o kitiems...“ Kam reikalingas plastikinis variklio gaubtas po kapotu? (1)
Daugelis senosios mokyklos automobilių entuziastų prisimena laikus, kai daugumą nedidelių automobilių gedimų problemų buvo galima lengvai išspręsti rankomis (jei tik jos buvo tinkamoje vietoje).
© Mr.choppers, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bentayga_VW_V8_engine_%28EA825%29.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Sudėtingesniems klausimams jie kreipdavosi į autoserviso „meistriuką“, kuris tiksliai žinojo, ką daro.
Tačiau šiuolaikiniai automobiliai vis mažiau tinka tokiam savadarbiam remontui. Dauguma automobilių jau seniai aprūpinti plastikiniais gaubtais, dengiančiais tiek variklį, tiek kitus po variklio dangčiu esančius komponentus. Aptarkime šio automobilio komponento privalumus ir trūkumus.
Rinkodara tikriausiai buvo pirmoji priežastis, kodėl vidaus degimo varikliuose buvo montuojami variklio gaubtai. Variklio gaubtai, ypač tie, kurie turėjo profiliuotą prekės ženklo emblemą ir dideles raides bei skaičius, rodančius variklio darbinį tūrį, atrodė daug reprezentatyviau nei dulkėti automobilio viduriai su laidų, žarnų, vamzdžių ir vamzdelių raizgalyne. Gaubtas pasąmoningai perteikia išbaigtumo ir patikimumo jausmą. Štai kodėl variklio gaubtai iš pradžių pasirodė ant prestižiškesnių automobilių, o vėliau persikėlė į masinę rinką.
|
Paprasto žmogaus akimis žiūrint, didelis, masyvus plastikinis dangtis atrodė brangesnis ir prabangesnis nei po juo slypintis menkas, maždaug vieno litro darbinio tūrio variklis.
Vis dėlto toks priedas turi realių privalumų. Visų pirma, manoma, kad uždaras variklio skyrius geriau apsaugo variklį ir kitus komponentus nuo išorinių veiksnių, tokių kaip dulkės, nešvarumai, drėgmė ir smulkūs daiktai. Tai ypač pasakytina apie dulkes, kurios miesto sąlygomis neišvengiamai kaupiasi po variklio dangčiu ir gali pabloginti elektroninių komponentų veikimą. Tačiau dauguma nešvarumų patenka iš apačios, per automobilio kėbulo plyšius, todėl nuo to priklauso ir švara po variklio dangčiu. Tačiau variklio dangčio viršus paprastai visada būna daugiau ar mažiau švarus.
Saugumas taip pat yra svarbus veiksnys. Įrengtas gaubtas veiksmingai nurodo mažiau patyrusiam vairuotojui nedaryti nieko, ko nereikėtų daryti... o tai savo ruožtu padidina servisų pelną, ypač todėl, kad uždarame variklio skyriuje sunku pastebėti bet kokius skysčių nuotėkius.
Kitas svarbus veiksnys yra triukšmo izoliacija ir vibracijos slopinimas. Šiuolaikinės cilindrų galvutės yra pagamintos iš aliuminio, kuris sukelia didesnė rezonansą nei plienas ar ketus. Atsižvelgiant į plonesnes sieneles tarp variklio kamerų, jos taip pat praleidžia daug daugiau variklio triukšmo. Gaubtas slopina vibraciją ir triukšmą ne tik iš variklio, bet ir iš kuro siurblių, purkštukų ir kitų komponentų.
Gaubtas taip pat pagerina šilumos izoliaciją, todėl variklis gali greičiau įšilti ir ilgiau išlaikyti šilumą (ypač žiemą). Tačiau tarp automobilių entuziastų yra priešinga nuomonė. Daugelis mano, kad gaubtai pablogina ventiliaciją automobilio salone, o tai gali sukelti (ypač karštu oru) atskirų komponentų, tokių kaip uždegimo ričių, perkaitimą, laidų išdžiūvimą ir gedimą. Tai ginčytina, nes apsauginis dangtis yra sukurtas ir išbandytas, ir šiuo požiūriu jis turi specialias skylutes, kanalus ir briaunas, kurios iš tikrųjų turėtų pagerinti oro srautą į svarbius komponentus, linkusius perkaisti.
Įdomu pastebėti ir priešingą tendenciją: anksčiau buvo madinga montuoti gaubtus beveik ant visų naujų masinės gamybos automobilių modelių, tačiau dabar, tikriausiai taupant pinigus, galima rasti atnaujintų modelių be jų.
Vis dėlto gamintojai vis dar linkę didinti variklio skyriaus plotą, o tai lemia didėjantis transporto priemonių konstrukcijų sudėtingumas ir sumažėjęs eiliniam automobilių entuziastui prieinamų manipuliacijų po variklio dangčiu kiekis.
