„Lietuvoje 5 kartus pigiau!“ Neįtikėtina. Vokiečiai moka kosminius pinigus ()
Žmonėms, gyvenantiems daugiabučiuose ir neturintiems galimybės įkrauti automobilio namuose, viešieji įkrovimo taškai yra itin svarbūs.
© andreas160578 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/electric-car-automobile-carsharing-4381728/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elektromobilių įkrovimo kainos viešose įkrovimo stotelėse yra labai įvairios ir dažnai – gana didelės. Kaip nurodo Vokietijos automobilių pramonės sąjunga, ši problema turi būti išspręsta, siekiant skatinti elektromobilumo plėtrą.
Kaip rašo „Bild“, Vokietijoje šiuo metu yra daugiau nei 135 tūkst. įprastų ir 44 tūkst. greitojo įkrovimo punktų elektromobiliams. Žmonėms, gyvenantiems daugiabučiuose ir neturintiems galimybės įkrauti automobilio namuose, viešieji įkrovimo taškai yra itin svarbūs.
Įkrovimo kainų problema. Sužinojus – išsprogs akys
„Dauguma žmonių savo automobilių namuose neįkrauna, nes gyvena nuomojamuose būstuose“, – pažymėjo Vokietijos automobilių pramonės sąjungos (VDA) prezidentė Hildegardė Miuler. – „Todėl viešasis įkrovimas turėtų būti labiau prieinamas kainos požiūriu. Šiuo metu išlaidos yra akivaizdžiai per didelės“, – teigė ji.
|
Pasak „Bild“, didmiesčiuose kainos gali siekti daugiau kaip 1 eurą už kilovatvalandę, tuo tarpu įkraunant automobilį namuose – pasirašius sutartis su elektros tiekėjais – kaina svyruoja nuo 30 iki 40 centų už kWh. Miuler teigimu, įkrovimo kainų struktūra yra sudėtinga ir nepakankamai skaidri, todėl vairuotojams sunku suprasti, kodėl kainos tokios aukštos.
Lietuvoje iki 5 kartų pigiau! Lietuvoje elektromobilių įkrovimo stotelėse kaina svyruoja nuo maždaug 25 centų iki 37 centų už kWh.
Siekiama mažesnių elektros kainų Vokietijoje
Kritikos sulaukė ir menka konkurencija įkrovimo rinkoje – Vokietijos vyriausybės monopolijų komisijos nuomone, tai lemia kainų augimą ir stabdo elektromobilumo plėtrą.
„Norint padidinti konkurenciją tarp įkrovimo vietų, reikia daugiau tiek viešųjų, tiek privačių įkrovimo punktų“, – pabrėžė Miuler, kartu ragindama mažinti su elektros energija susijusias išlaidas, tokias kaip perdavimo mokesčiai ir mokesčiai valstybei.
