„Tesla“ katastrofa Europoje. Kas vyksta su Amerikos marke? ()
„Tesla“ praranda savo, kaip elektromobilių lyderės, poziciją Europoje.
© Alexander Migl, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tesla_Model_Y_%282025%29_MYLE_Festival_2025_DSC_9565.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Spalio mėnesio duomenys rodo, kad JAV elektromobilių gamintojo pardavimai mažėja beveik visose pagrindinėse Europos šalyse. Tuo pačiu metu Kinijos prekių ženklai fiksuoja rekordinį augimą ir vis labiau užvaldo rinką.
Kaip pranešė „Reuters“, spalio mėnesį „Tesla“ daugumoje Europos šalių pastebėjo didelį naujų automobilių registracijos sumažėjimą. Palyginti su 2024 m. spalio mėn., pardavimai Švedijoje sumažėjo 89 %, Danijoje – 86 %, Norvegijoje – 50 %, o Nyderlanduose – 48 %. Ispanijoje, kur elektrinių ir įkraunamų hibridinių automobilių paklausa toliau auga (palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu – 119 %), „Tesla“ pardavimai sumažėjo 31 %.
|
Vienintelė rinka, kurioje Amerikos gamintojas laimėjo, buvo Prancūzija, kur „Tesla“ pardavimai išaugo 2,4 % ir tai buvo antras augimo mėnuo iš eilės.
Padėtis, palyginti su praėjusiais metais, kelia tokį pat nerimą. Per pirmuosius devynis 2025 m. mėnesius „Tesla“ pardavimai Europoje sumažėjo 28,5 %, palyginti su tuo pačiu 2024 m. laikotarpiu. Visoje Europos Sąjungoje šio prekės ženklo transporto priemonių registracija sumažėjo beveik 39 %, o kitų gamintojų – 15–18 %.
Viena iš pagrindinių „Tesla“ pardavimų mažėjimo priežasčių yra didėjanti konkurencija su Kinijos gamintojais. Pavyzdžiui, Danijoje amerikiečių gamintoją aplenkė keli Kinijos prekių ženklai, įskaitant BYD, „Xpeng“ ir „Zeekr“.
Ši tendencija dar ryškesnė Ispanijoje. Spalio mėnesį „Tesla“ ten pardavė tik 393 automobilius. Palyginimui, MG (priklausanti Kinijos bendrovei SAIC) pardavė 3 725 transporto priemones, BYD – 2 806, o „Chery“ grupės „Omoda“ ir „Jaecoo“ prekių ženklai pardavė atitinkamai 1 433 ir 974 automobilius.
Švedijoje „Tesla“ netgi atsiliko nuo „Porsche“, kuri pardavė 172 elektromobilius, palyginti su „Tesla“ vos 133. Šalyje, kurioje beveik 90 procentų naujų automobilių yra varomi akumuliatoriais, toks rezultatas yra katastrofa.
Pramonės ekspertai atkreipia dėmesį, kad viena pagrindinių „Tesla“ problemų Europoje yra naujų modelių trūkumas. Gamintojo modelių asortimentas jau kelerius metus iš esmės nepakito, o konkurentai tiek Europoje, tiek Azijoje reguliariai pristato naujus modelius.
Įvaizdžio veiksnys taip pat reikšmingas. Kai kurie Europos vartotojai neigiamai vertina Eloną Muską, kuris viešai palaikė Donaldą Trumpą ir Europos kraštutinių dešiniųjų partijas. Analitikai atkreipia dėmesį, kad vadinamasis „Musko efektas“ gali turėti įtakos pirkimo sprendimams, ypač Vakarų Europos šalyse.
