ES pasiduoda? Svarsto galimybę keisti savo 2035 m. planą. Tai palies kiekvieną ()
Europos Sąjunga persvarsto draudimą nuo 2035 m. pardavinėti automobilius su vidaus degimo varikliais.
© User3204, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2025_Leapmotor_B01_(front).jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos Komisijos viceprezidentas Stephane'as Sejourne interviu „La Stampa“ pripažino, kad planas palaipsniui atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais gali būti persvarstytas.
Priežastys – didėjanti Kinijos gamintojų konkurencija ir susirūpinimas dėl Europos automobilių pramonės ateities. Vis dažniau klausiama: ar automobiliai su vidaus degimo varikliais tikrai išnyks iš rinkos iki 2035 m., ar ES pakeis kursą?
Europos automobilių pramonė susiduria su daugybe iššūkių, tačiau vienas iš reikšmingiausių – didėjanti konkurencija iš Kinijos. Apie tai interviu Italijos dienraščiui „La Stampa“ kalbėjo Europos Komisijos gerovės ir pramonės strategijos viceprezidentas Stephane'as Sejourne.
|
Jis pareiškė, kad ES privalo ginti savo automobilių pramonę nuo Kinijos konkurencijos.
„Turime būti mažiau naivūs ir grįžti prie visų didžiausių pasaulio ekonomikų standartų. Esame vienintelis žemynas, kuriam trūksta strateginio mąstymo pramonės politikoje“, – sakė jis.
Tai labai griežti žodžiai pareigūnui, šiuo metu einančiam aukštas pareigas ES struktūrose.
Tačiau viceprezidento žodžiai rodo, kad ES sprendimų priėmėjai planuoja veiksmus, kuriais siekiama pažaboti Kinijos įtaką Europos rinkai. Pavyzdžiui, tikimasi, kad įvedus naują mažų elektrinių automobilių kategoriją pagerės Europos automobilių pramonės padėtis. Be to, Sejourne mano, kad reikėtų persvarstyti planą iki 2035 m. palaipsniui nutraukti vidaus degimo varikliais varomų automobilių pardavimą.
Savo ruožtu, kalbėdamas apie Kinijos bendrovių gamybos perkėlimą į Europos šalis, Sejourne pareiškė, kad „tai nepriimtina“. Jis sakė, kad būtina įvesti sąlygas ne Europos bendrovėms, planuojančioms investuoti ES, tačiau pažymėjo, kad tarifai sukelia prekybos įtampą.
Kinijos gamintojų vaidmuo Europoje nuolat auga. Nuo 2025 m. sausio iki rugsėjo mėn. Kinijos prekių ženklų rinkos dalis Senajame žemyne išaugo nuo 2,9 % praėjusiais metais iki 5,3 %. Tai aiškiai rodo, kad 2024 m. spalį įvesti ES tarifai elektromobiliams iš Kinijos turėjo mažai įtakos šių transporto priemonių pardavimams. Kinijos gamintojai taip pat rado būdą, kaip apeiti tarifus, ir planuoja gaminti savo transporto priemones Europos šalyse. Pavyzdžiui, „Leapmotor“ planuoja gaminti savo automobilius Ispanijoje, o BYD – Turkijoje ir Vengrijoje.
