Dar keli kilometrai? Tai gali būti brangiausias sprendimas, kurį priimsite pildami degalus ()
Mechanikai perspėja: toks elgesys nėra taupymas, o lėtas automobilio gadinimas. Kas tiksliai gali nutikti?
© andreas160578 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/refuel-gas-station-gas-pump-petrol-2157211/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugelis iš mūsų leidžia sau važiuoti tol, kol degalų lygio rodyklė artėja prie nulio. Atrodo, nieko tokio — dar truputį iki artimiausios degalinės. Tačiau mokslininkai, autoservisai ir techninės priežiūros instrukcijos aiškiai sako: važiavimas su degalų likučiu yra spąstai. Degalų sistemos gedimai, siurblio pažeidimai, bako užterštumas — tai tik dalis galimų pasekmių.
Kodėl važiavimas „ant atsargų“ yra pavojingas? Mechanikos ir technikos paaiškinimas
Ekspertai pabrėžia, kad degalų siurblys daugelyje automobilių yra aušinamas ir tepamas degalais, esančiais bake. Kai degalų lygis smarkiai nukrinta, siurblys gali pradėti siurbti orą arba nuosėdas nuo bako dugno, o tai lemia perkaitimą, spartesnį susidėvėjimą ar net ankstyvą gedimą.
|
Be to, važiuojant „paskutiniais litrais“, ypač senesniuose automobiliuose su metaliniais bakais, padidėja rizika, kad į sistemą bus įsiurbtos nuosėdos, vanduo ar rūdys. Dyzeliniuose automobiliuose važiavimas beveik be degalų gali net sukelti degalų sistemos užorėjimą, kuris dažnai baigiasi vizitu į servisą. Taigi, vienkartinis važiavimas su beveik tuščiu baku galbūt ir nesukels nelaimės, tačiau reguliarus degalų taupymas iki minimumo gerokai spartina svarbių degalų sistemos komponentų dėvėjimąsi.
Kuo rizikuoji delsdamas pripildyti baką? Geri įpročiai ir išimtys
Iš pirmo žvilgsnio važiavimas su degalų likučiais gali atrodyti naudingas, tačiau reali nauda minimali, o rizika — didesnė. Gali tekti keisti brangius komponentus (degalų siurblį, filtrą, purkštukus), o be to, gali nepasiruošęs likti kelyje. Geras įprotis — neleisti, kad degalų lygis nukristų žemiau maždaug 1/4 bako, o žiemą stenktis išlaikyti bent pusę bako. Jei vis dėlto tenka važiuoti „ant atsargų“, venk staigių pagreitėjimų, važiuok ramiau ir kuo greičiau nuvyk į degalinę.
