Ar elektromobiliai kaip mikrobangų krosnelės? Vokiečiai sudaužo didžiausią mitą  ()

Elektromobilių priešininkai iškėlė pačias keisčiausias teorijas.


Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
© Wolfmann, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Electric_vehicle_charging_station_Ladestasjon_for_elbil_Nissan_VW_e-golf_Storgaten_T%C3%B8nsberg_kommune_Norway_2017-09-20_04.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viena iš jų – tariama jų įtaka vartotojų sveikatai dėl stiprių elektromagnetinių laukų, kuriuos skleidžia elektrinės sistemos komponentai.

Vokietijos radiacinės saugos agentūra ir ADAC ekspertai ką tik ėmėsi šio klausimo. Ar elektromobiliai vairuotojus ir keleivius iš tiesų veikia didesniu „elektrosmogo“ lygiu nei automobiliai su vidaus degimo varikliais?

Žalingas elektromobilių poveikis keleiviams yra dažna tema įvairiose diskusijų grupėse. Elektromobilių priešininkai kartais argumentuoja dėl elektromagnetinių laukų, kurie veikia elektromobilių vairuotojus. Šie teiginiai grindžiami aukšta įtampa (iki 800 V) ir srovėmis, tekančiomis šalia vairuotojo ir keleivių.

Teorijų, įskaitant ir susijusias su 5G tinklais, netrūksta. Uolūs baterijomis varomų automobilių priešininkai netgi skatina drabužius vynioti į ekranuojančią aliuminio foliją. Kiek tiesos interneto istorijose apie elektromagnetinius laukus, tykančius aplink elektromobilių vairuotojus?

[EU+Kuponai] Būtinas daiktas turintiems automobilį ir mėgstantiems keliauti. Aukščiausios klasės dyzeliniai oro šildytuvai
1561 1

Nuostabiai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Tai patikrino ADAC ekspertai, kurie Vokietijos radiacinės saugos biuro ir Federalinės aplinkos ministerijos užsakymu ištyrė elektrinius ir magnetinius laukus, veikiančius elektromobilių ir motociklų keleivius.

Sąmokslo teorijų šalininkai nebus patenkinti. Išsamus tyrimas, kuriame buvo atlikta daugiau nei 975 000 individualių matavimų, parodė, kad nei elektriniai automobiliai, nei elektriniai motociklai nekelia jokio pavojaus sveikatai.  Tačiau faktas lieka faktu – elektriniai ir vidaus degimo varikliais varomi automobiliai skiriasi savo skleidžiamų laukų savybėmis.

Kiekvienoje transporto priemonėje yra trijų tipų elektromagnetiniai laukai:

  • statinis (pvz., Žemės magnetinis laukas),
  • žemo dažnio laukai (sukelti laike kintančių srovių, pvz., veikiant elektros varikliams),
  • aukšto dažnio laukai (pvz., sukeliami Wi-Fi, radarų jutikliai, padangų slėgio jutikliai ir kt.).

 

ADAC ekspertai patvirtina, kad nors elektromobiliai ir vidaus degimo varikliais varomos transporto priemonės skleidžia aukšto dažnio laukus praktiškai identiškai, statiniuose magnetiniuose laukuose ir žemo dažnio laukuose galima pastebėti reikšmingų skirtumų. Šiuos laukus skleidžia elektros varikliai, elektronika, įkrovimo procesai ir transporto priemonės elektros sistema. Ar jie gali kelti pavojų sveikatai? Vokiečiai teigia, kad ne.

Bandymuose dalyvavo vienuolika elektromobilių, du įkraunami hibridai, automobilis su vidaus degimo varikliu (Opel Corsa) ir keturi elektriniai motociklai. Matavimai buvo atlikti ADAC bandymų trasoje Penzinge ir važiuojant viešaisiais keliais. Duomenys buvo renkami naudojant dešimt matavimo zondų, išdėstytų ant skirtingų manekenų vietų – nuo ​​pėdų iki galvos.

 

ADAC teigia, kad nors elektromobiliuose, ypač staigių manevrų ir įkrovimo metu, gali laikinai susidaryti stiprūs elektromagnetiniai laukai, nė vienas matavimo zondas niekada neparodė verčių, viršijančių žmonėms saugius standartus.

Įdomu tai, kad didžiausios vertės paprastai buvo užfiksuotos vairuotojo ir priekinio keleivio pėdų srityje. ADAC ekspertai teigia, kad tai daugiausia lemia išbandytų transporto priemonių architektūra (priekinių ratų pavara) ir pėdų artumas prie transporto priemonės traukos variklio.

„Elektromobilių magnetinių laukų poveikio žmonėms mastas mažiau priklauso nuo elektros variklių elektros galios nei nuo vairavimo stiliaus.“

Esmė ta, kad traukos varikliai stipriausius elektromagnetinius laukus sukuria greitėjimo arba stabdymo metu (regeneracijos metu). Tačiau nė viena transporto priemonė nepasiekė verčių, kurios viršytų žmonėms saugius standartus.

 

„Lyginamieji matavimai parodė, kad vidutinis magnetinių laukų poveikis elektromobilyje yra panašus į kitų elektrinių transporto priemonių.“

Šiuo atveju, lyginamieji matavimai, atlikti priemiestiniuose traukiniuose ir kituose, parodė, kad keleivius veikiantys magnetiniai laukai buvo panašūs į tuos, kurie stebimi elektromobiliuose. Išmatuojami, bet neviršijantys verčių, laikomų priimtinomis ir saugiomis aplinkai.

Įdomu tai, kad ADAC matavimai rodo, jog, nepriklausomai nuo pavaros sistemos, visi keleiviai, naudojantys tokias automobilių technologijas kaip šildomos sėdynės, patiria „nuolat padidėjusias“ nugaros ir pilvo srities šildomas vertes, nors jos ir neviršija leistinų ribų. Pavyzdžiui, šildomas vairas taip pat gali skleisti vietinius elektromagnetinius laukus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()