PHEV – didžiausia automobilių pramonės apgaulė? Naujas tyrimas rodo – taip  ()

Beveik penkis kartus daugiau.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© dgozgozz (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/auto-audi-car-tail-light-rear-1634815/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujausi tyrimai rodo, kad įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV) vidutiniškai išmeta 135 gramus anglies dioksido kilometrui – beveik tiek pat, kiek benzininiai automobiliai.

Rezultatas stulbinantis, nes oficialūs įkraunamų hibridinių automobilių išmetamųjų teršalų kiekiai, pagrįsti WLTP bandymu, paprastai nurodo 20–30 gramų išmetamųjų teršalų kiekį.

Tyrimą atliko Transporto ir aplinkosaugos (T&E) agentūra. Tai Europos skėtinė organizacija, vienijanti nevyriausybines organizacijas, veikiančias transporto ir aplinkosaugos srityje ir skatinančias tvarų transportą Europoje.

Šia tema rašė automobilių pramonės svetainė „Jalopnik“. Svetainės duomenimis, T&E tyrėjų analizė pagrįsta išsamiais duomenimis apie įkraunamus hibridus, kurie Suomijoje dar vadinami įkraunamaisiais hibridais.

Tyrimas pagrįstas Europos aplinkos agentūros (EAA) surinktais duomenimis iš 127 000 transporto priemonių, užregistruotų 2023 m., degalų matuoklių.

„Realiame pasaulyje įkraunami hibridai (PHEV) vidutiniškai išmeta 135 gramus CO2 vienam kilometrui. Benzininiai ir dyzeliniai automobiliai vidutiniškai išmeta 166 gramus“, – teigiama tyrime.

[Kuponai. Tik kartą metuose!] 11.11 išpardavimas prasideda. Milžiniškos nuolaidos ir beprotiška prekių gausa
3700

Puikiai žinoma Banggood elektroninė parduotuvė pristato 11.11 išpardavimą ir ta proga paruošė neįtikėtinų pasiūlymų mums visiems. Paskubėkite jais pasinaudoti.

Išsamiau

Dėl to išmatuoti įkraunamų hibridų išmetamųjų teršalų skaičiai atrodo beveik kaip apgaulė.

Remiantis tyrimu, įkraunami hibridai realiame pasaulyje išmeta beveik penkis kartus daugiau anglies dioksido, palyginti su laboratoriniais bandymais.

„Užuot sumažinę išmetamųjų teršalų kiekį 75 procentais, kaip iš pradžių parodė laboratoriniai bandymai, PHEV automobiliai teršia tik 19 procentų mažiau“, – rašo „Jalopnik“.

Tyrimo rezultatas Europos Sąjungai nebuvo visiška staigmena. ES jau šių metų pradžioje pakeitė įkraunamų hibridinių automobilių anglies dioksido išmetimo skaičiavimo metodą. Artėja tolesni griežtinimai.

Rugpjūčio pabaigoje buvo pranešta, kad ES Komisijos patvirtintas naujas skaičiavimo metodas sumažins WLTP bandyme nurodomą važiavimo elektra dalį ir padidins važiavimo vidaus degimo varikliu dalį.

„Šiais metais pakeitimas taikomas naujiems automobilių tipams, o kitais metais – visiems pirmą kartą registruojamiems naujiems automobiliams“, – straipsnyje teigė Suomijos automobilių importuotojų ir pramonės asociacijos generalinis direktorius Tero Kallio.

 

ES Komisija ketina etapais keisti matematinę formulę, kad ji kiekvienais metais rodytų vis didesnį įkraunamų hibridų išmetamųjų teršalų kiekį, palyginti su dabartiniu lygiu.

Komisija suprato, kad įkraunamų hibridų nebūtinai reikia labai daug įkrauti, juos galima vairuoti naudojant tik vidaus degimo variklį. Pakeisdama skaičiavimo metodą, Komisija siekia, kad išmetamųjų teršalų duomenys labiau atitiktų realybę.

T&E tyrime taip pat minėta, kad tyrėjai neturi informacijos apie tai, kaip dažnai įkraunamų hibridų savininkai iš tikrųjų įkrauna savo automobilius.

Įkrovimo stotelės yra, tačiau gali būti, kad ji naudojama labai mažai. Tačiau suomiai savo hibridinius automobilius įkrauna dažniau nei vidutiniškai ES piliečiai.

Viena iš priežasčių, kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai sunaudoja gana daug degalų, taigi ir išmetamųjų teršalų kiekis, yra jų svoris.

 

Tyrėjai nustatė, kad hibridiniai automobiliai, kurių elektrinis atstumas viršija 75 kilometrus, išmeta daugiau CO2 nei automobiliai, kurių elektrinis atstumas trumpesnis. Priežastis buvo būtent didesnis svoris, kurį lemia didesnės baterijos.

Įkraunami hibridai su didesnėmis baterijomis sunaudoja daugiau degalų, kai važiuoja vidaus degimo varikliu. Sunkesnės transporto priemonės taip pat sunaudoja daugiau energijos, kai važiuoja vien tik baterija.

Pasak tyrėjų, išmetamųjų teršalų kiekis taip pat atsiranda dėl to, kad automobilių elektriniai varikliai iš tikrųjų nėra pakankamai efektyvūs, kad transporto priemonė judėtų visomis sąlygomis. Tai apima stačias įkalnes ir didesnį važiavimo greitį.

Įkraunamas hibridas naudoja savo benzininį variklį, kad kompensuotų elektrinio variklio neefektyvumą, važiuodamas elektriniu režimu sudegindamas iki trijų litrų degalų 100 kilometrų.

Tyrimo duomenimis, važiuojant elektriniu režimu išmetamų CO2 kiekis siekia 68 gramus kilometrui, t. y. maždaug 8,5 karto daugiau nei oficiali prognozė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(2)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()