Smūgis Maskvai: jau nuo 2026-ųjų. Kinija žengia monstrišką žingsnį ()
Eksporto licencija tiesiog nebus išduodama.
© GoShow, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chinese_Dragon_2012.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pekinas įvedė naujus automobilių eksporto reglamentus, kurie smarkiai paveiks Rusijos ekonomiką.
Kinija smogia Rusijai į nugarą ir stabdo „pilkuosius“ automobilių siuntimus. Šalis ruošiasi užtaisyti paskutines spragas, kuriomis naudojasi Rusijos perpardavėjai ir „pilkieji“ importuotojai, siekdami sumažinti importuojamų automobilių kainą, praneša „The Moscow Times“.
Tai Rusijos automobilių rinkai smogs ne mažiau nei gruodį atšauktas lengvatinis perdirbimo mokestis automobiliams, kurių galia didesnė nei 160 AG, dėl kurio jau išaugo kainos. Dabar pavojus kyla dar ir mažiau galingiems automobiliams – tiems, kurie anksčiau į Rusiją buvo importuojami dideliais kiekiais ir minimaliomis kainomis.
|
Kinijos prekybos ministerija paskelbė naujus naudotų automobilių eksporto reglamentus, siekdama sustabdyti schemą, pagal kurią nauji automobiliai užsienyje parduodami kaip naudoti. Taip tūkstančiai pardavėjų Rusijoje ir Kinijoje apeina muitus ir formalumus, aprūpindami rusus santykinai prieinamais užsienio automobiliais.
Ši schema tapo ypač aktyvi Vakarų prekių ženklų pasitraukimo ir katastrofiško kokybės sumažėjimo Rusijos automobilių pramonėje fone. Nuo 2026 m. sausio 1 d. visos transporto priemonės, Kinijoje registruotos mažiau nei prieš šešis mėnesius iki eksporto, galės kirsti sieną tik turint oficialų raštišką garantijos patvirtinimą paskirties šalyje ir gamintojo antspaudą.
Be šių dokumentų eksporto licencija tiesiog nebus išduodama.
Be to, Kinija griežtina pačią licencijavimo procedūrą, reikalaudama privalomai nurodyti pagaminimo datą ir panaikindama galimybę perkelti licencijas į kitus metus. Remiantis Rusijai automobilius tiekiančių įmonių skaičiavimais, šios taisyklės faktiškai visiškai sustabdys nepriklausomą eksportą.
Tai ypač paveiks asmenis, kurie masiškai importavo automobilius iki trejų metų senumo lengvatinėmis perdirbimo kainomis – 3 400-5 200 rublių (350-550 eurų) – vietoj šimtų tūkstančių, kuriuos mokėjo oficialūs importuotojai.
2024 m. asmenys jau importavo trečdalį visų automobilių iš Kinijos – maždaug 70 000 iš 210 000. Nuo gruodžio 1 d. pati Rusija blokuos „pigų“ automobilių su galingais varikliais importą: asmenys mokės komercinį perdirbimo mokestį už automobilius, kurių galia 160 AG ar didesnė, kuris išaugs iki daugiau nei 800 000 rublių (8600 eurų).
Vienintelė likusi alternatyva buvo kompaktiški automobiliai iki 160 AG, tačiau Kinija ruošiasi uždaryti ir šį kanalą. Taip Pekinas gina savo prekės ženklus ir oficialius platintojus, o Rusija praranda pasirinkimo galimybę.
Pirkėjai turės arba tenkintis pasenusiomis technologijomis ir siaubinga surinkimo kokybe pasižyminčiais „Lada“ automobiliais, arba permokėti Kinijos prekiautojams.
