Naujas ginklas kelyje: fiksuoja visus be išimties — vairuotojai šokiruoti! ()
Atpažinti beveik neįmanoma.
© https://pixabay.com/photos/cars-road-highway-lights-auto-4032928/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos keliuose atsirado naujų kamerų, galinčių fiksuoti greičio viršijimą taip nepastebimai, kad vairuotojai net nesupranta, jog buvo nufotografuoti.
Tokios sistemos jau kurį laiką naudojamos Prancūzijoje.
Mobilios greičio matuoklių mašinos Prancūzijoje nėra naujiena, tačiau, anot žurnalo „Autojournal“, naujausi bandymai išplėtė projektą: dabar infraraudonųjų spindulių kameros ir radarai montuojami paslėptuose civiliniuose automobiliuose, važiuojančiuose bendrame eisme.
Pasak leidinio, tokį automobilį atpažinti beveik neįmanoma. Iš išorės jie atrodo kaip įprasti civiliniai automobiliai, o kadangi nenaudoja jokių blyksčių, greičio pažeidėjai dažnai nė nenutuokia, kad buvo užfiksuoti – sužino tik gavę baudą paštu.
|
„Le Figaro“ rašo, kad radarai montuojami, pavyzdžiui, į „Ford Focus“ modelius, kurie niekuo neišsiskiria kelyje. Vienintelė užuomina – itin tamsinti galiniai langai, slepiantys viduje sumontuotą kamerą.
#SécuritéRoutière | A compter de ce samedi 4 octobre, des voitures radar à conduite externalisée contrôleront la vitesse des conducteurs sur les différentes routes de l'Isère.
— Préfète de l'Isère 🇨🇵🇪🇺 (@Prefet38) October 2, 2025
💡 La marge technique de ces radars est de 10 km/h pour les limitations de vitesse inférieures à 100… pic.twitter.com/abv5IkuS72
Šie „nematomi“ automobiliai dar neveikia visoje šalyje, tačiau jau pasiekiami daugumoje Prancūzijos departamentų. Juos valdžios institucijų užsakymu eksploatuoja privačios bendrovės.
Suomijoje greičio matuokliai vis dar yra aiškiai pažymėti ir mirksi, tačiau Prancūzija tikrai nėra vienintelė šalis, kuri diegia naujas technologijas kovai su greičio viršijimu.
Jungtinėje Karalystėje 2025 m. buvo įdiegta dirbtinio intelekto sistema, leidžianti kameroms fiksuoti greitį iki vieno kilometro atstumu. Tos pačios kameros gali nustatyti, ar vairuotojas segi saugos diržą, ar naudojasi telefonu vairuodamas.
Nauja tai, kad DI kameros gali tikrinti ir automobilių registracijos duomenis, taip pat teoriškai geba analizuoti vairavimo manierą ar kitus pažeidimus.
Pasak JK automobilių federacijos (RAC) atstovo Pete'o Williamso, pagrindinis šių sistemų tikslas išlieka tas pats – nustatyti greičio viršijimą.
„Kai kurie vairuotojai labai nustebs, kai gaus pranešimą apie baudą – nors buvo tikri, kad pamatę policijos automobilį pakankamai sulėtino“, – sakė P. Williamsas „Daily Echo“.
