Akumuliatoriaus pasirinkimo paslaptys: ką reiškia tie žymėjimai ir skaičiai. Permokėti neverta. Automobiliui tai nieko neduos  ()

Automobilio akumuliatorius – gana klastinga detalė: pagal dydį gali tikti, tačiau dėl elektrinių parametrų vis tiek netikti. Todėl labai svarbu perkant mokėti perskaityti žymėjimą ant korpuso.



© StockSnap (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/jumper-cables-battery-engine-car-926308/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Apie skaičius ir raides, kurie padės išsirinkti tinkamą akumuliatorių patikimam variklio užvedimui ir ilgam tarnavimo laikui, pasakojama portalo „RBK-Ukraina“ medžiagoje.

Žymėjimas ir skaičiai ant akumuliatoriaus

Žymėjimas ant akumuliatoriaus – svarbi informacija, leidžianti tinkamai pasirinkti. Žinodami, ką reiškia kiekvienas parametras, galėsite išsirinkti tinkamą akumuliatorių ir nepermokėti.

Naujo automobilio akumuliatoriaus pasirinkimas nėra toks paprastas, kaip gali atrodyti. Ant korpuso gausu skaičių, raidžių ir kodų. Tai – raktas į teisingą pasirinkimą, kad akumuliatorius idealiai tiktų jūsų automobiliui.

Svarbiausi žymėjimai:

  • 12V – nominali įtampa. Šiuolaikiniams lengviesiems automobiliams reikalingas 12 voltų akumuliatorius, senesniems modeliams – 6 voltų. Sunkvežimių elektros tinklas yra 24 voltų, tačiau jie naudoja dvi nuosekliai sujungtas 12 voltų baterijas.
  • Ah (ampervalandės) – akumuliatoriaus talpa. Pavyzdžiui, 60 Ah reiškia, kad baterija gali tiekti 60 amperų srovę vieną valandą. Kuo daugiau Ah – tuo didesnė energijos atsarga.
  • EN arba CCA (Cold Cranking Amps) – paleidimo srovė, šalto variklio užvedimo srovė. Tai didžiausia srovė, kurią akumuliatorius gali atiduoti užvedant variklį šaltu oru. Pavyzdžiui, 540 A EN – geras rodiklis vidutinio klasės automobiliui su 1,5–2,0 l varikliu.
  • Maintenance Free (MF) – nereikalaujantis priežiūros akumuliatorius. Tai reiškia, kad nereikia reguliuoti elektrolito tankio, o jo lygis palaikomas automatiškai.
  • AGM arba EFB – specialios elektrolito laikymo technologijos, žymiai veikiančios akumuliatoriaus savybes. Tokie patobulinti akumuliatoriai būtini automobiliams su Start-Stop sistema ir kitomis energijai imliomis funkcijomis.
  • ETN kodas – devynių skaitmenų europinis kodas, kuriame pateikiama techninė informacija apie akumuliatorių. Kodas suskirstytas į tris po tris skaitmenis: talpa (pirmieji trys), konstrukcija ir matmenys (kiti trys) bei šalto užvedimo srovė (paskutiniai trys).
  • Gamybos data – dažniausiai užkoduota, o jei ne, nurodyta mėnuo ir metai. Rekomenduojama rinktis ne senesnį nei 12 mėn. akumuliatorių, nors šiuolaikinės technologijos leidžia juos saugoti ir ilgiau.
  • Poliarumas L (kairysis, tiesioginis) ir R (dešinysis, atvirkštinis) – nurodo, kurioje pusėje yra teigiamas kontaktas. Taip pat žiūrėkite „+“ ir „–“ prie pačių gnybtų. Tai svarbu suderinamumui – kitaip laidai gali tiesiog nepasiekti akumuliatoriaus kontaktų.

Standartų žymėjimas

[EU+Kuponai] 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai (Video)
1

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

 

Standarto žymėjimas paprastai rašomas šalia parametro, kuris nustatytas pagal tą standartą. Gamintojai gali naudoti skirtingas sistemas:

  • EN (Europos standartas) – dažniausias akumuliatoriams Lietuvoje.
  • DIN (Vokietijos standartas) – pasitaiko senesniuose automobiliuose.
  • JIS (Japonijos standartas) – naudojamas azijinio tipo akumuliatoriams.
  • SAE (Amerikos standartas) – JAV automobiliams ir jų akumuliatoriams.

Svarbiausia

 

Paprasčiausias būdas vairuotojui išsirinkti tinkamą akumuliatorių – turėti originalaus (iš gamyklos sumontuoto) akumuliatoriaus etiketės nuotrauką ir pagal ją ieškoti akumuliatoriaus su tokiais pačiais parametrais.

Reikia suprasti, kad kai kuriuos rodiklius renkantis galima didinti – tai talpa Ah ir paleidimo srovė EN arba CCA. Tačiau mokėti daugiau už pažangesnes technologijas, tokias kaip EFB ar AGM, neverta, jei automobilis joms nėra pritaikytas – naudos nebus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()