„Mazda“ ką tik išgelbėjo vidaus degimo variklius? Japonų „stebuklas“ gali pakeisti viską  ()

Ar vidaus degimo varikliai pasmerkti nesėkmei ir bus išstumti iš rinkos? „Mazda“ įrodo, kad šiame fronte dar tikrai nepasakė paskutinio žodžio. Galbūt pavyks įtikinti ir Ursulą von der Leyen?



© stux (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/signet-logo-trademarks-mazda-3333456/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Mazda“ pradėjo praktinius savo inovatyvios technologijos „Mazda Mobile Carbon Capture“ bandymus – tai sistema, kuri tiesiogiai iš išmetimo vamzdžio surenka anglies dioksidą. Per „Super Taikyu“ lenktynių etapą Fudžio trasoje sportinis automobilis pademonstravo, kad įrenginys veikia net ekstremaliomis sąlygomis. Japonų gamintojas tęs tyrimus, siekdamas mažinti emisijas ir prisidėti prie anglies neutralumo tikslų. Ursula von der Leyen turėtų įvertinti šias pastangas.

Bandymas trasoje

„Super Taikyu“ lenktynėse „Mazda“ savo „Mazda 3“ automobilyje sumontavo CO₂ surinkimo įrenginį. Per keturių valandų varžybas sistema parodė gebėjimą absorbuoti anglies dioksidą iš išmetamųjų dujų net esant didelėms apkrovoms ir kintamam variklio darbui. Automobilis buvo varomas HVO 100 degalais, kurie patys savaime turi neutralų emisijų balansą, todėl dar labiau sustiprina „Mazdos“ ekologinius siekius.

[EU+Kuponai] Būtinas daiktas turintiems automobilį ir mėgstantiems keliauti. Aukščiausios klasės dyzeliniai oro šildytuvai
2862 1

Nuostabiai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Tai milžiniškas žingsnis bandant technologiją realiomis sąlygomis – ne laboratorijoje, o ten, kur išmetamųjų dujų srautas yra intensyvus ir nepastovus. „Mazda“ planuoja ir toliau startuoti lenktynėse su šia technologija, kad optimizuotų jos efektyvumą ir padidintų CO₂ surinkimo pajėgumą.

Pažangus technologinis sprendimas

Pagrindas – zeolitinė porėta struktūra, kuri iš išmetamųjų dujų išgaudo CO₂ molekules. Sugertas dujas tuomet galima kaupti specialiame rezervuare ir vėliau panaudoti. „Mazda“ teigia, kad surinktas anglies dioksidas gali būti panaudotas aukšto našumo anglies medžiagų gamybai arba šiltnamiuose, siekiant pagreitinti augalų augimą.

 

Tokie sprendimai dera su japonų bendrovės „daugiakrypte strategija“, kuri numato lygiagrečią įvairių technologijų plėtrą: nuo elektromobilių ir hibridų iki vidaus degimo variklių, naudojančių neutralius degalus bei CO₂ surinkimo sistemas.

Kelias į anglies neutralumo ateitį

„Mazda“ deklaruoja sieksianti anglies neutralumo iki 2050 m., tarpinius tikslus numatydama 2030 ir 2035 metams. „Mobile Carbon Capture“ sistema yra svarbi šios strategijos dalis, nes leidžia mažinti emisijas net naudojant tradicinį vidaus degimo variklį. Artimiausiais mėnesiais įmonė koncentruosis į technologijos tobulinimą ir ilgalaikius bandymus, kurie gali atverti kelią platesniam jos diegimui.

 

Jeigu tolesni bandymai patvirtins efektyvumą, „Mazda“ gali pasiūlyti automobilius, kurie ne tik neprideda CO₂ į atmosferą, bet netgi jį sugeria. Tai galėtų pakeisti požiūrį į vidaus degimo variklius ir kartu atliepti pasaulinę tvarios mobilumo kryptį. Ursula von der Leyen ir visa Europos Sąjunga dar gali būti nustebintos, jei gamintojams pavyks atitikti griežtus CO₂ reikalavimus. „Mazda“ neketina trauktis iš šių pastangų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()