Kaip sovietiniame anekdote. „Moskvičiai“ – Kubai  ()

Rusija padovanojo Kubai 50 automobilių. Visa tai atrodo gana groteskiška ir primena garsųjį, bet dabar kiek užmirštą anekdotą.


Moskvič 6
Moskvič 6
© Ekrano kopija | https://x.com/OAlexanderDK/status/1643505405874585601/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai šiek tiek panašu į garsųjį sovietinį anekdotą: Klausytojas paskambina į Jerevano radiją ir klausia, ar tiesa, kad Maskvos Raudonojoje aikštėje dalijami automobiliai. „Iš principo taip, bet ne Maskvoje, o Leningrade ne automobiliai, tik dviračiai, ir jų nedovanoja, o vagia“, – atsako redaktorius.

Tačiau šį kartą jie iš tikrųjų dalija automobilius. Ne Maskvoje, o Kuboje, ir ne sveikatos priežiūros sistemai, o vadovams. Ir ne rusiški automobiliai, o kiniški... Bet pažvelkime atidžiau.

Pirmieji 10 „Moskvič 6“ automobilių pristatyti į Kubą. Tai yra Maskvos mero Sergejaus Sobjanino pareiškimo dalis, kuris gegužę paskelbė apie 50 automobilių, iš kurių pusė yra elektriniai, dovaną Havanai.

Pasak institucijų, transporto priemonės skirtos paremti vaikų ir motinystės ligonines, palengvinti darbuotojų mobilumą ir nėščiųjų transportavimą perpildytose miesto vietose.

[EU+Kuponai] Būtinas daiktas turintiems automobilį ir mėgstantiems keliauti. Aukščiausios klasės dyzeliniai oro šildytuvai
3001 1

Nuostabiai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Nors pavadinimas rusiškas, „Moskvič 6“ iš tikrųjų yra kiniškos kilmės automobilis. Modelis sukurtas „JAC Sehol A5 Plus“, kuris Kinijoje debiutavo 2021 m., pagrindu. Šiuo metu „Moskvič“ prekės ženklo atgimimas grindžiamas kiniškų automobilių surinkimu Maskvoje iš surenkamų dalių.

Automobilio ilgis – 4,78 metro, plotis – 1,82 metro, o aukštis – 1,49 metro. Važiuoklės bazė – 2,77 metro. Žinoma, salonas taip pat identiškas kiniškam modeliui: jame įrengtas 10,4 colio skaitmeninis prietaisų skydelis, 360 laipsnių kamera, automatiškai užsilenkiantys veidrodėliai ir elektra valdomos bagažinės dangčio durys.

Kinijoje JAC modelis naudoja 1,5 litro darbinio tūrio benzininį variklį su turbokompresoriumi, kurio galia siekia 184 AG. Visi požymiai rodo, kad identiškas agregatas varo ir rusišką versiją. Tikimasi, kad kai kurie į Havaną skirti automobiliai bus elektriniai, nors Rusijos žiniasklaida nepateikė išsamių specifikacijų. Ankstesniuose pranešimuose buvo nurodyta, kad pagal Kinijos standartus nuvažiuojamas atstumas viršija 400 km.

 

Nors oficialiai „Moskvič“ skirti medicinos įstaigoms paremti, nepriklausomos svetainės „La Tijera“ duomenimis, iš tikrųjų šie automobiliai pirmiausia bus skirti ligoninių direktoriams. Nei Kubos, nei Rusijos valdžia to nepranešė, todėl kyla klausimų dėl tikrojo perdavimo tikslo.

Kuba jau daugelį metų kovoja su dažnais ir ilgais elektros energijos tiekimo sutrikimais. Elektros energijos tiekimo sutrikimai gali trukti kelias ar net keliolika valandų per dieną, įskaitant ir Havaną. Elektromobilių eksploatavimas tokiomis sąlygomis gali būti sudėtingas. Komentatoriai atkreipia dėmesį, kad dalis parko gali likti nenaudojama.

Taip pat vis dar neaišku, kokia bus automobilio techninė priežiūra. „Moskvič 6“ yra Kinijoje pagamintas automobilis, kuriam reikalingos originalios dalys. Kuboje trūksta tokio tipo transporto priemonėms pritaikytos techninės priežiūros infrastruktūros, o tai gali turėti įtakos jo patvarumui ir prieinamumui.

 

Rusija „Moskvič“ perdavimą pateikia kaip paramą Kubos sveikatos priežiūros ir švietimo sistemoms. Tačiau diplomatinis kontekstas, įskaitant prezidento Miguelio Diazo-Canelio vizitą Rusijos „Pergalės dienos“ šventėje, rodo, kad šis gestas turi ir politinę reikšmę. Gali būti, kad automobiliai yra platesnės strategijos, kuria siekiama stiprinti abiejų šalių santykius, dalis.

Sunku įvertinti, ar auka iš tikrųjų pagerins Kubos ligoninių veikimą. Jei transporto priemones daugiausia naudos vadovaujantys darbuotojai, o elektromobilius bus sunku įkrauti, jų realus poveikis sveikatos priežiūros sistemai bus ribotas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(1)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: