Vokiečiai nebenori automobilių – kas vyksta? Skaičiai nemeluoja ()
Vidutinis automobilis Vokietijoje šiuo metu per dieną nuvažiuoja 35 km. Per metus tai sudaro vos 12 775 km.
© Tarboosh, CC0 1.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Autobahn_Muenchen.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujausio tyrimo „Judumas Vokietijoje“ duomenys rodo, kad automobilių populiarumas Vokietijoje nuolat mažėja. Tik vienas iš dviejų Vokietijoje registruotų automobilių yra naudojamas kasdien. Tai reiškia, kad dažniausiai stovi aikštelėje. Vidutinis laikas, praleidžiamas prie vairo kiekvieną dieną, taip pat pastebimai trumpesnis.
Šie duomenys gauti iš tyrimo „Judumas Vokietijoje“, kuris buvo atliktas remiantis kasdienių kelionių elgsenos apklausa. Nauja ataskaita buvo pagrįsta daugiau nei 218 000 namų ūkių, kuriuose šiuo metu gyvena daugiau nei 421 000 žmonių, apklausomis. Tyrimas buvo atliktas nuo 2023 m. gegužės iki 2024 m. birželio mėn.
Vokiečiai nebenori automobilių?
Periodinius tyrimus užsako Federalinė transporto ministerija. Susiformavęs vaizdas vargu ar patiks automobilių entuziastams.
Nors Vokietijoje registruota beveik 50 milijonų automobilių (vidutiniškai apie 1,2 vienam namų ūkiui), vis daugiau žmonių atsisako savo automobilių. Vokiečių, kurie automobilius naudoja kaip pagrindinę transporto priemonę, procentas nuo 2017 iki 2023 m. sumažėjo nuo 44 % iki 41 %. Vidutinė paros transporto priemonių vairavimo trukmė taip pat mažėja. 2008 m. vidutinė paros kelionė automobiliu Vokietijoje truko apie 50 minučių. 2023 m. ji siekė tik 40 minučių.
|
Kitas Vokietijos atsisakymo automobilių rodiklis yra transporto priemonių naudojimas. Dabartiniai duomenys rodo, kad beveik pusė visų Vokietijoje registruotų automobilių nėra naudojami kasdien. Vokiečiai vis dažniau renkasi alternatyvias transporto priemones – važiavimą dviračiu ar viešuoju transportu. Palyginimui, 2008 m. tokių automobilių buvo tik trečdalis.
Tyrimas atskleidžia ir dar vieną įdomią išvadą: augantis įkrovimo stotelių tinklas ir trumpesni vairuotojų įveikiami atstumai skatina vokiečius pereiti prie elektromobilių. Rezultatai rodo didelę pažangą elektromobilių kūrimo, suvokimo ir naudojimo srityse.
2017 m. didžioji dauguma elektromobilių vairuotojų Vokietijoje jais naudojosi tik kelionėms po miestą. Šiuo metu vidutinė metinė vidaus degimo ir elektromobilių rida Vokietijoje yra beveik vienoda. Šiuo metu maždaug 13 % Vokietijoje registruotų elektromobilių savininkų reguliariai jais važinėja ilgomis kelionėmis. Šis skaičius beveik identiškas automobilių su tradiciniu vidaus degimo varikliu skaičiui.
Ar visureigiai vagia parkavimo vietas?
Įdomu tai, kad nepaisant mažėjančio prisirišimo prie automobilių ir mažėjančio nuvažiuojamo atstumo, tyrimas „Judumas Vokietijoje“ rodo augantį viešųjų automobilių stovėjimo aikštelių poreikį. 2017 m. jomis naudojosi maždaug 8 mln. automobilių. Iki 2023 m. šis skaičius pasieks maždaug 10 mln. transporto priemonių.
Ataskaitoje nepaaiškinama padidėjusi automobilių stovėjimo vietų paklausa, tačiau gali būti, kad tai lemia, kad vokiečiai pasiduoda rinkos tendencijoms. Pavyzdžiui, nuo 2017 m. pastebimai padaugėjo namų ūkių, naudojančių visureigius (SUV). Tokių transporto priemonių dalis namų ūkiuose dabar viršija 20 %. Žvelgiant iš šios perspektyvos, nenuostabu, kad ES dabar nagrinėja augantį visureigių populiarumą. Palyginimui, elektromobilių dalis siekia apie 5 %.
Naujausio tyrimo „Judumas Vokietijoje“ duomenys vargu ar patiks automobilių entuziastams. Kita vertus, jie rodo, kad stulbinantys 88 % vyresnių nei 18 metų amžiaus žmonių Vokietijoje šiuo metu turi galiojantį vairuotojo pažymėjimą ir neįsivaizduoja gyvenimo be savo keturių ratų.
