Už 111 USD. Rusijoje – nauja markė „Solaris“. Kas čia ne taip? ()
Ar įmanoma sukurti naują automobilių prekės ženklą įsigijus esamą gamyklą už 100 dolerių?
© Ekrano kopija | https://x.com/interyer21/status/1966505940984762555/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Būtent taip atsitiko Rusijoje. Šiandien parduodami „Solaris“ modeliai gaminami „Hyundai“ gamykloje Sankt Peterburge. Šie automobiliai populiarėja, nors techniškai tai senesni Korėjos prekių ženklų modeliai.
„Solaris“ – labai atpažįstamas vardas Rusijoje. Tai buvo „Hyundai“ modelio, kuris buvo vienas perkamiausių iki Rusijos agresijos prieš Ukrainą, pavadinimas. „Hyundai Solaris“ reguliariai lenkė „Lada“ ir daugelį metų buvo pirmoje Rusijos perkamiausių automobilių sąrašo vietoje.
Korėjos gamintojui pasitraukus iš rinkos, Rusijos valdžia įdiegė procedūrą, leidžiančią parduoti vadinamųjų „nedraugiškų šalių“ įmonių turtą už simbolinę sumą. Dėl to „Hyundai“ gamykla Sankt Peterburge parduota už 111 JAV dolerių. Ši teisinė interpretacija yra neproporcinga, palyginti su faktine pažangios gamybos įmonės verte.
|
Rusai atnaujino gamybą ir pasirinko „Solaris“ pavadinimą, nes jis jau buvo įsišaknijęs vairuotojų sąmonėje. Žinoma, šis prekės ženklas neturi nieko bendra su Lenkijos autobusų ir troleibusų gamintoju „Solaris“ (kurie važinėja ir Lietuvos gatvėse), nepaisant stebėtinai panašaus logotipo.
Naujasis prekės ženklas naudoja visą „Hyundai“ ir „Kia“ dokumentaciją, gamybos linijas ir techninius sprendimus. Pakeisti tik pavadinimai ir modelių žymėjimai.
„Solaris“ rusiška pasiūla apima kelis modelius, nors jų „naujumas“ daugiausia apsiriboja pavadinimų ir emblemų pakeitimais.
Svarbiausias iš jų yra „Solaris HS“ – tiesioginis „Hyundai Solaris“ įpėdinis. Šis modelis, rusams pažįstamas jau daugelį metų, reguliariai patenka į dešimtuką dažniausiai perkamų automobilių šalyje. Santrumpa HS nėra atsitiktinumas ir tiesiogiai nurodo ankstesnį pavadinimą – „Hyundai Solaris“.
Antrasis modelis – „Solaris KRS“, kuris iš esmės yra gerai žinomo „Kia Rio“ sedano tęsinys. Automobilis anksčiau buvo gaminamas toje pačioje gamykloje Sankt Peterburge.
Prie modelių gamos prisijungia ir „Solaris HC“ – visureigis, sukurtas „Hyundai Creta“ pagrindu. Šis modelis Rusijoje buvo populiarus kaip mažas, praktiškas krosoveris. Kaip „Solaris“, jis išlaikė tą pačią architektūrą ir pavaros sistemą, pakeitė tik išorinį pavadinimą.
Techniškai tai tie patys automobiliai, kuriuos „Hyundai“ ir „Kia“ siūlė iki 2022 m.
Įdomu tai, kad „Solaris“ vidaus rinkoje sekasi daug geriau nei, pavyzdžiui, „Lada“. Pavyzdžiui, prabangiu reklamuojama „Aura“ parduodama labai prastai – iki praėjusių metų pabaigos buvo parduoti 203 vienetai, o šių metų pirmąjį ketvirtį – dar 118. Tai sudaro apie 6 % planuoto kiekio.
„Hyundai“ gamykla Sankt Peterburge buvo vienas moderniausių gamybos kompleksų Rusijoje. Ji aptarnavo tiek vidaus, tiek eksporto rinkas, o korėjiečiai ten investavo jau daugiau nei dešimtmetį.
Po agresijos prieš Ukrainą ir sankcijų įvedimo „Hyundai“, kaip ir kiti gamintojai, sustabdė veiklą ir galiausiai pasitraukė iš Rusijos. 2023 m. lapkritį jos turtas buvo parduotas vietos subjektui pagal Rusijos reglamentus už simbolinę kainą.
Dėl to rusai gavo paruoštas surinkimo linijas, įrangą, techninę dokumentaciją ir apmokytą personalą. Todėl „Solaris“ nėra rusiška naujiena, o naujų spalvų „Hyundai“.
