Pirmas kartas pasaulyje! Elektromobilių įkrovimo stotelės virsta elektrine – per sekundes išsprendžia esminę problemą (Video) ()
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra pradeda atlikti visiškai naują vaidmenį energetikos sistemoje. Įkrovimo stotelės gali būti daugiau nei tik elektros vartojimo taškai – ir tai nėra spėlionės. Taip, jau šiandien jos tampa aktyviomis viso energetikos sektoriaus dalyvėmis, nes geba reaguoti į tinklo poreikius.
© FLEXECHARGE (Stop kadras) | https://www.youtube.com/watch?v=mtoF4evyQtc
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Švedijoje ką tik startavo novatoriškas projektas, kuris paverčia viešąją įkrovimo infrastruktūrą lanksčiu energetikos sistemos elementu. „Flexecharge“, Danijos bendrovė, kuri specializuojasi įkrovimo infrastruktūros lankstumo valdyme, suvienijo jėgas su „Recharge“ – didžiausiu greitojo įkrovimo tinklo operatoriumi Šiaurės šalyse. Šio bendradarbiavimo rezultatas – pirmoji pasaulyje sistema, agreguojanti viešąją greitojo įkrovimo infrastruktūrą tam, kad būtų teikiamos tinklo lankstumo paslaugos elektros energetikos sistemai.
„Recharge“ valdo tūkstančius įkrovimo taškų, išsidėsčiusių Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje ir Danijoje, suteikdama vairuotojams prieigą prie didelės galios strateginėse vietose. Dabar ši pati infrastruktūra įgijo antrą gyvenimą – ji padeda užtikrinti visos energetikos sistemos stabilumą. Projektas apėmė 66 lokacijas ir daugiau nei 500 įkrovimo punktų Švedijos SE3 tinklo zonoje, o veikia kaip virtuali elektrinė, jungianti išskaidytus energijos šaltinius ir valdanti juos kaip vieną integruotą organizmą. Šiuo atveju generatorių vaidmenį atlieka įkrovimo stotelės, galinčios akimirksniu keisti savo suvartojamą galią.
|
Technologija leidžia įkrovimo stotelėms reaguoti į sistemos signalus per kelias sekundes. Kai tinklui reikia stabilizacijos, stotelės automatiškai sumažina įkrovimo galią, taip atlaisvindamos energijos kitiems vartotojams. Procesas toks greitas ir tikslus, kad vairuotojai jo beveik nepajunta. „Flexecharge“ platforma bendradarbiauja su balansavimo paslaugų teikėju „Fever“, dinamiškai paskirstydama galios mažinimą tarp vartotojų. Dėl to poveikis atskirų automobilių įkrovimo greičiui yra minimalus, o sistema įgyja didelį lankstumą.
Norint patekti į sisteminių paslaugų rinką, infrastruktūra turėjo atitikti griežtus perdavimo tinklo operatoriaus reikalavimus. Įkroviklių gamintojai „alpitronic“ ir „Kempower“ pritaikė savo įrangą šiems standartams, įdiegdami funkcijas, kurios leidžia akimirksniu reaguoti į tinklo signalus. Šiuo metu žinoma, kad sistema vieno tinklo resurso lygmeniu agreguoja 43 MWh lankstumo. Tai išties reikšminga galia, galinti realiai paveikti Švedijos energetikos sistemos stabilumą, ypač piko metu.
Įkrovimo stotelių operatoriams projektas atveria visiškai naują pajamų šaltinį, nes be tradicinio elektros pardavimo vairuotojams jie dabar gali uždirbti ir teikdami paslaugas elektros energetikos sistemai. Tai itin svarbu augančios konkurencijos elektromobilių įkrovimo rinkoje kontekste.
Ludwigas Hägglundas iš „Recharge“ pabrėžia, kad projektas įrodo galimybę sukurti naują verslo modelį, kuriame viešasis įkrovimo tinklas ne tik aptarnauja vairuotojus, bet ir prisideda prie sistemos stabilizavimo. Tuo tarpu Maxas Brandtas iš „Flexecharge“ tai vadina milžinišku žingsniu visai industrijai, kuris atveria duris pasaulinei lankstumo paslaugų monetizacijai.
Švedijos projektas – tik didesnių pokyčių pradžia. Ši technologija gali būti pritaikyta kitose tinklo zonose, o ateityje integruota ir su energijos kaupimo sistemomis. Elektromobilumo plėtra ir didėjantis įkrovimo stotelių skaičius reiškia, kad virtualių elektrinių potencialas gerokai augs.
Pačios iniciatyvos pavyzdys rodo, kaip moderni infrastruktūra gali vienu metu atlikti kelias funkcijas: įkrovimo stotelės nustoja būti pasyvia infrastruktūra ir tampa aktyviomis energijos rinkos dalyvėmis, palaikančiomis atsinaujinančių energijos išteklių integraciją ir tinklo stabilumą.
