VDV automobilių draudimas kabo ant plauko. Ar elektromobiliai buvo klaida? ()
Planuojamas 2035 m. draudimas registruoti vidaus degimo variklius turinčias transporto priemones Europos Sąjungoje atrodo vis mažiau tikėtinas.
© Alexander-93, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_iX3_NA5_IAA_2025_DSC_1684.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Gruodžio 10 d. Briuselis turėtų pristatyti savo sprendimų paketą Europos automobilių sektoriui, kuris šiuo metu susiduria su sudėtinga padėtimi tarptautinėse rinkose ir didėjančiu Kinijos gamintojų spaudimu. Kiek pradiniai elektromobilumo planai nukrypo nuo rinkos realybės Senajame žemyne?
Draudimas registruoti automobilius su vidaus degimo varikliais (VDV) Europos Sąjungoje šiuo metu garsiai kritikuojamas žymių Europos politikų, įskaitant Vokietijos kanclerį Friedrichą Merzą, ir tokių pramonės organizacijų kaip Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) ir Vokietijos automobilių pramonės asociacija (VDA).
Šį naratyvą atkartoja didžiausių Europos automobilių kompanijų generaliniai direktoriai. BMW generalinis direktorius Olivier Zipse ir „Stellantis“ generalinis direktorius Antonio Filosa nedviprasmiškai pritaria draudimo, kuris turėtų įsigalioti 2035 m., atidėjimui.
Būkime konkretūs – atskiros įmonės neatsisako savo elektromobilumo planų, nes elektromobilius laiko didžiausiu pardavimų augimo šaltiniu ateinančiais metais. Tačiau neabejotina, kad EK nustatyto Europos vairuotojų perėjimo prie elektromobilių tvarkaraščio laikymasis vyksta daug lėčiau nei iš pradžių manyta. Kiek naujų akumuliatorinių automobilių šiuo metu važinėja Europos keliais?
|
Šiuo metu elektromobilių dalis bendroje Europos rinkos registracijoje pasiekė 16 %. ACEA duomenys rodo, kad spalio mėnesį ji sudarė 16,4 % – daugiau nei dyzelinių automobilių (9,2 %) ir įkraunamų hibridinių automobilių (9,1 %). Pati elektromobilių rinka nuolat auga – praėjusių metų spalį elektromobiliai sudarė 13 % visų registracijų.
Problema ta, kad tempas, kuriuo europiečiai pereina prie akumuliatorinių automobilių, skiriasi nuo ambicingų planų, kuriuos iki šiol brėžė didžiausios Europos automobilių kompanijos.
Kiek ES planas, kaip pasiekti „nulinį išmetamųjų teršalų kiekį“ transporto sektoriuje, šiandien skiriasi nuo rinkos realybės, geriausiai parodo „Reuters“ surinkti duomenys. Jos žurnalistai palygino gamintojų neseniai paskelbtus 2030 m. tikslus su dabartiniais pardavimų skaičiais. Kokios išvados?
Didžiausias Europos automobilių gamintojas „Volkswagen“ prognozavo, kad iki 2030 m. 70 % jo parduodamų automobilių ES bus elektriniai. Šiuo metu, po pirmųjų trijų 2025 m. ketvirčių, elektrinės transporto priemonės sudaro 10,9 % visų „Volkswagen“ pasaulinių pardavimų. Šiuo metu elektriniai automobiliai sudaro apie 19 % visų bendrovės registracijų Europoje.
Antras pagal dydį automobilių gamintojas Europoje „Stellantis“ prognozuoja, kad 2030 m. pasaulyje bus parduota 5 milijonai elektromobilių. Prognozėse buvo numatyta, kad iki 2030 m. visi bendrovės Europoje parduodami lengvieji automobiliai bus elektriniai. Šiuo metu elektromobilių dalis bendroje „Stellantis“ registracijoje ES sudaro 11,1 %. Primename, kad dar rugsėjį bendrovės vadovybė oficialiai atšaukė savo ambicingus 2030 m. planus.
„Renault Group“ taip pat toli gražu nepasiekė savo 2030 m. tikslo. Iš pradžių ji planavo iki 2030 m. pasiekti 100 % elektromobilių registraciją ES. Dabartiniai planai numato tai padaryti 2035 m., o tai atitinka Europos Komisijos tvarkaraštį. Šiuo metu elektromobilių dalis grupės registracijos struktūroje Europoje yra maždaug 16 % (12,7 % pasaulyje).
Taip pat verta prisiminti, kad „Volvo“ taip pat pasitraukė iš savo pradinių ambicingų elektromobilumo planų. Švedijos prekės ženklas, dabar priklausantis Kinijos bendrovei „Geely“ , iš pradžių paskelbė, kad iki 2030 m. siūlys tik akumuliatoriais varomus elektrinius automobilius. Dabartiniai „siekiai“ numato, kad iki 2030 m. „elektrifikuotos transporto priemonės“, tai yra, tiek visiškai elektriniai, tiek įkraunami hibridiniai modeliai, sudarys 90–100 % pasaulinių pardavimų.
