Šiuolaikinių automobilių problema žiemą. Viena klaida – ir nė iš vietos ()
Ką daryti vairuotojui, jei žiemą apsnigtame kelyje praduriama padanga ir bagažinėje nerandama atsarginės padangos?
© Gillfoto, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:1_Winter_driving_gf43.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugelyje šiuolaikinių automobilių standartinėje komplektacijoje yra tik padangų remonto rinkinys, kuris dažnai neveikia esant žemai temperatūrai. O viena nedidelė klaida gali visam laikui paralyžiuoti automobilį.
Daugumoje per pastaruosius 10 metų pagamintų automobilių pilno dydžio atsarginio rato nebeliko. Jo vietoje gamintojai montuoja putplasčio įdėklą su kompresoriumi ir cheminio sandariklio buteliuku. Šiam pokyčiui yra kelios priežastys.
Pirma, tai sumažina transporto priemonės svorį. Nereikia rato, domkrato ir įrankių rinkinio, todėl galima sutaupyti iki 15–20 kg. Gamintojams svarbus kiekvienas kilogramas, todėl jie gali laikytis vis griežtesnių CO2 išmetimo standartų.
Antra, tai sumažina gamybos sąnaudas ir „padidina“ bagažinės erdvę reklaminėje medžiagoje. Ratų arkos nebuvimas leidžia lanksčiau planuoti grindų plotą.
|
Trečia, tai elektrifikacija. Įkraunamuose hibriduose ir daugelyje elektromobilių po bagažinės grindimis esančią vietą užima akumuliatorių moduliai. Todėl net atsarginis ratas dažnai neturi kur tilpti.
Šis sprendimas yra patogus gamykloms, tačiau žiemos gedimo atveju jis gerokai apriboja vairuotojo pasirinkimo galimybes.
Padangų remonto rinkinys tinka tik mažiems pradūrimams, paprastai 4–6 mm skersmens. Tačiau praktikoje daugelis žiemos pažeidimų atsiranda skirtingai.
Atsitrenkimas į po sniegu ar ledo luitais paslėptą bordiūrą sukelia šoninius pažeidimus, kurių putos neužsandarina. Tai dažniausiai pasitaikantys žiemos gedimai. Žema temperatūra dar labiau sumažina rinkinio efektyvumą. Žemesnėje nei -10 °C temperatūra sandarinimo putos sutirštėja, todėl jas sunku įpurkšti į padangą ir tolygiai paskirstyti. Tokiomis sąlygomis sėkmingo remonto tikimybė gerokai sumažėja.
Taip pat yra ir finansinis aspektas. Panaudojus putas, cheminės medžiagos dažnai pažeidžia TPMS slėgio jutiklius, o jų pašalinimas iš padangos yra brangus. Daugelis padangų remonto dirbtuvių atsisako užlopyti padangas po sandariklio panaudojimo. Dėl to vairuotojai dažnai perka naują padangą.
Verta paminėti, kad sandariklis turi galiojimo datą. Po kelerių metų jis praranda savo efektyvumą ir rinkinys tampa nebenaudingas – to daugelis vairuotojų nesuvokia.
Net jei laikinas padangos remontas pavyks, galėsite toliau važiuoti ne didesniu kaip maždaug 80 km/val. greičiu. Teoriškai nuvažiuojamas atstumas yra iki 200 km, tačiau praktiškai mechanikai rekomenduoja kuo greičiau vykti į remonto dirbtuves. Žiemą tai reiškia dažną važiavimą vietiniais keliais, kur dar vienas slėgio sumažėjimas gali paralyžiuoti automobilį.
Rimtesnio padangų pažeidimo atveju vairuotojas neturi kito pasirinkimo, kaip tik kviesti pagalbos kelyje tarnybą. Šaltomis dienomis laukimo laikas gali būti gerokai ilgesnis.
Kai kurie gamintojai siūlo atsarginį ratą kaip papildomą įrangą. Verta patikrinti, ar jūsų pasirinktas modelis tai leidžia, net jei tai reiškia, kad sumažėja dalis bagažo skyriaus.
