Jie tai tikrai padarė! Naujas mokestis. Teks mokėti už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą  ()

Anksčiau ar vėliau tai palies mus visus.



© jwvein (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/car-travel-transport-the-vehicle-9942887/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jungtinė Karalystė įveda mokestį elektromobiliams, kuris bus skaičiuojamas pagal nuvažiuotų kilometrų skaičių. BEV automobilių savininkai mokės 3 pensus už 1 mylią (apie 2 ct/km), o įkraunamų hibridų vairuotojai – perpus mažiau, 1,5 penso už 1 mylią (1 ct/km). Vidutiniam britų vairuotojui (8 000 mylių per metus) tai sudarys apie 270 eurų per metus, t. y. maždaug 22 eurus papildomų mėnesinių išlaidų.

Elektra varomų automobilių kelių mokestis. Anksčiau ar vėliau tai palies mus visus

Naujasis mokestis bus skaičiuojamas nepriklausomai nuo to, ar automobilis eksploatuojamas šalyje, ar už jos ribų, nors jau pasigirsta nuomonių, kad tai nesąžininga. Rida bus tikrinama per periodines technines apžiūras (MOT) ir pridedama prie kito privalomo vairuotojų mokesčio. Vyriausybė apskaičiavo, kad šios įmokos bus maždaug perpus mažesnės nei suma, kurią degalų kainoje sumoka vidaus degimo variklių automobilių savininkai. Surinktos lėšos turėtų kompensuoti biudžeto praradimus, atsirandančius dėl elektromobilių, kurie juk neperka degalų.

[EU+Kuponai] Iki 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės magnetinės gręžimo staklės. Paskutiniai vienetai („VEVOR D8860“, „VEVOR ZT-40H“)
2129 2 1

Mažiausios kainos šiais metais

Specialūs kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Naujojo mokesčio priešininkai sprendimą laiko antausiu. Jų teigimu, jis sumažins perėjimo prie elektromobilių tempą, atgrasys žmones nuo BEV modelių ir gali būti „ko nors didesnio“ pradžia – t. y. papildomų mokesčių už elektros energiją (šaltinis). Jie taip pat pabrėžia, kad vidaus degimo automobilių savininkai nepatiria jokių išlaidų, susijusių su aplinkos tarša, nors išmetamųjų dujų poveikis atmosferai ir žmonių sveikatai yra akivaizdus.

Pareigūnai apskaičiavo, kad nuo 2028 m. balandžio įsigaliosianti rinkliava jau pirmaisiais metais sugeneruos apie 1 mlrd. svarų pajamų. Ji turėtų padengti maždaug ketvirtadalį prarastų biudžeto įplaukų, atsirandančių dėl vis didėjančio elektromobilių skaičiaus. Panašūs sprendimai taikomi keliose kitose pasaulio vietose: kai kuriose JAV valstijose, Naujojoje Zelandijoje ir Islandijoje. Papildomo mokesčio įtaka elektromobilių pardavimams svyruoja nuo menkos (JAV, Islandija) iki pastebimos (Naujoji Zelandija).

 

Toks mokestis, nors ir logiškas, lemia, kad elektromobilis nustoja būti finansiškai patrauklus, jeigu jo savininkas neturi galimybės krauti jo iš namų tinklo. Tai prilygsta situacijai, kai žmonėms siūlomi vieši AC įkrovikliai, kuriuose kWh kaina siekia 50 ct ar daugiau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()