Šis sprendimas nepasiteisina kas trečiame automobilyje. Kiekvienas, jį nusipirkęs, gailisi! ()
Testai parodė be gailesčio: tai – klaida.
© Bill Abbott (CC BY-SA 2.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tesla_Model_S._cool_paint_job!_IMG_1506.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Atrodo įspūdingai, daro įspūdį pristatymuose ir vilioja klientus kataloguose. Vis dėlto naujausios analizės rodo, kad vienas madingiausių naujų automobilių priedų netrukus gali išnykti. Jis nuolat genda ir yra pavojingas.
Pastaraisiais metais automobilių gamintojai lenktyniavo tarpusavyje, kas pasiūlys futuristiškesnį, „švaresnį“ ir labiau minimalistinį kėbulą. Dažnai buvo pasirenkamos įleistos durų rankenėlės – elegantiškos, lygios ir paslėptos kėbule. „Tesla“ jas pristatė pirmoji, tačiau netrukus ja pasekė BMW, „Mercedes“, „Volvo“ ir „Range Rover“.
Rezultatas? Premium segmente jau sunku rasti naują automobilį su įprasta mechanine rankenėle. Tačiau tai, kas nuotraukose atrodo puikiai, tikrame gyvenime vis dažniau kelia problemų – ypač situacijose, kai svarbi kiekviena sekundė.
Testai parodė be gailesčio: tai – klaida
|
Kinijos Pramonės ir informacinių technologijų ministerija (MIIT) atliko seriją šoninių susidūrimų bandymų, kuriuose buvo tikrinama, kaip įleistos rankenėlės veikia smūgio metu. Rezultatai, švelniai tariant, nebuvo optimistiniai.
Paslėptų rankenėlių patikimumas tesiekia 67 proc., o tai reiškia, kad maždaug kas trečiu atveju jos po avarijos gali neveikti. Palyginimui, klasikinės mechaninės rankenėlės pasiekia 98 proc. Patikimumas ekstremaliose situacijose? Skirtumas – milžiniškas.
Tai – ne pirmos abejonės dėl šio sprendimo. Ugniagesiai ir gelbėtojai jau seniai atkreipia dėmesį, kad išsitraukiančių rankenėlių gedimas gali apsunkinti patekimą į automobilio vidų ir pagalbos suteikimo vėlavimą nukentėjusiems.
Kinijos draudimas artėja
2025 m. rugsėjį Kinijos reguliuotojas oficialiai pradėjo rengti taisykles, kurios visiškai uždraus įleistų rankenėlių naudojimą naujuose automobiliuose. Kaip praneša „CarNewsChina“, projekte numatytas vienerių metų pereinamasis laikotarpis, kad gamintojai spėtų pertvarkyti gamybos linijas.
Praktiškai tai reiškia, kad nuo 2027 m. liepos jokiam naujam modeliui, parduodamam Kinijoje, nebegalės būti montuojamos tokios rankenėlės. Draudimas galios tik visiškai paslėptoms rankenėlėms. Iš dalies įleistos sistemos bus leidžiamos, jei bus papildytos elementais, gerinančiais patikimumą avarinėse situacijose.
Aerodinaminis mitas
Gamintojai gyrėsi ne tik išvaizda, bet ir tariama aerodinamika. Argumentas buvo paprastas: mažiau išsikišusių detalių – mažesnis oro pasipriešinimas. Tačiau inžinieriai atliko tikslius skaičiavimus ir paaiškėjo, kad nauda – simbolinė. Paslėptos rankenėlės sumažina oro pasipriešinimo koeficientą tik 0,005–0,01 Cd. Gamintojų deklaruojamos vertės dažnai buvo… tris kartus didesnės.
Ką tai reiškia praktiškai? Energijos sutaupoma vos 0,6 kWh šimtui kilometrų. Elektriniams automobiliams – praktiškai nieko. O jei nauda minimali, o rizika reali, išvada paprasta: dizainas negali būti svarbesnis už saugumą.
Ką tai reiškia rinkai?
Jei Kinija – didžiausia automobilių rinka pasaulyje – įves visišką draudimą, pasauliniai gamintojai turės reaguoti. Atsisakyti vieno tipo rankenėlių tik vienai rinkai logistiškai nenaudinga, todėl domino efektas beveik neišvengiamas. Taigi per kelerius metus įleistos rankenėlės gali tapti istorija. Kaip ir daugelis dizaino eksperimentų, kurie atrodė puikiai, kol kažkas neuždavė svarbiausio klausimo: „O kas, jei tai nesuveiks tada, kai labiausiai reikia?“
