Elektromobilis pervažiavo 800 °C ugnies tunelį. Dabar apie tai kalba visi (Video) ()
Automobilio apgaulė ar prasmingas bandymas?
© XueJia24682 (Stop kadras) | https://x.com/XueJia24682/status/1996154519147905177?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1996154519147905177%7Ctwgr%5E28b0b12771f15c1a72562a2e1693ac6d25f89
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinų elektromobiliai jau spėjo „specializuotis“ dėmesio pritraukime – nuo rekordinių nuvažiuotų atstumų vienu įkrovimu iki pasirodymų, kuriuose automobiliai važiuoja greitkeliu be rankų ant vairo. Dabar į šią seriją prisidėjo dar vienas, iš pirmo žvilgsnio įspūdingas vaizdas: grakštus sedanas slysta per ugnies tunelį, liepsnoms apgaubiant kėbulą taip, lyg jis įvažiavo ne į bandymų trasą, o į filmavimo aikštelę.
Pats vaizdo įrašas trumpas, bet kruopščiai surežisuotas. Čia nėra susidūrimo, nėra panikuojančio vairuotojo – tik ramiai važiuojantis automobilis ir abipus liepsnojantis kuras. Visa tai labiau primena pasitikėjimo savimi demonstraciją nei įprastą saugumo perspėjimą. Pats ne tiesiogiai ištartas, bet aiškus net ir be garso siunčiamas signalas: mūsų elektromobilis toks tvirtas, kad tiesiogine to žodžio prasme pravažiuos per ugnį.
✨🇨🇳The Chinese auto brand Zhijie’s vehicle, after 100,000 kilometers of service, takes on a challenge of a 100-meter fiery path with temperatures exceeding 800°C, moving slowly at 5 km/h. That’s so cool! pic.twitter.com/4sVTcYhosX
— 🇨🇳XuZhenqing徐祯卿 (@XueJia24682) December 3, 2025
Automobilio apgaulė ar prasmingas bandymas? Atrodo, kad Kinijoje jau viskas paverčiama reklama
|
Iš filmuką socialiniame tinkle „X“ lydinčio užrašo matyti, kad automobilis priklauso „Zhijie“ prekės ženklui – tai „Huawei“ ir „Chery“ bendra premium elektromobilių linija, veikianti po „Luxeed“ skėčiu. Įraše teigiama, kad automobilis jau buvo nuvažiavęs 100 000 kilometrų, prieš patekdmas į 100 metrų ilgio „ugnies kelią“, kuriame temperatūra viršijo 800 °C. Pats „Zhijie“ – ne mažas startuolis, desperatiškai medžiojantis dėmesį vienu triuku. Markė naudoja „Huawei“ programinę platformą ir pagalbines vairavimo sistemas bei „Chery“ gamybinius pajėgumus. Tuo tarpu sedanas S7, kurį, tikėtina, matome vaizdo įraše, Kinijos rinkoje pasirodė 2023 m. pabaigoje, startuojant kainoms apie 250 000 juanių, tai yra maždaug 30 400 eurų.
Popieriuje ugnies trasa atrodo įspūdingai. Šimtas tūkstančių kilometrų – tai atstumas, kurį daugelis europietiškų šeimyninių automobilių įveikia per dešimtmetį mišriomis miesto ir greitkelių sąlygomis, o toks eksploatavimas palieka žymes visoje automobilio struktūroje. 800 °C aplinka pakankamai karšta, kad stipriai susilpnintų konstrukcinį plieną ir akimirksniu sunaikintų plastiką, sandariklius bei dažus. Tad jei automobilis po 100 metrų tokio bandymo išvažiuoja, regis, sveikas, nenuostabu, kad rinkodaros komanda nori rodyti šią medžiagą visur, kur tik įmanoma. Problema ta, kad kontroliuojamas bandymas ir tikras nelaimingas atsitikimas – ne tas pats.
Specialiai paruoštas „ugnies tunelis“ leidžia tiksliai nuspręsti, kur išpilti kurą, kiek laiko turi degti liepsnos, kokiu greičiu turi važiuoti automobilis ir kur netoli kadro laukia gelbėtojų komanda. Tai nėra įrodymas, kad elektromobiliams gaisras nebaisus. Juolab kad realaus masto eksperimentai su elektromobiliais tuneliuose ir požeminėse stovėjimo aikštelėse rodo: kai didelė ličio jonų baterija patenka į vadinamąjį „thermal runaway“ – nekontroliuojamą terminę reakciją – išsiskiriantis karštis ir toksiški dūmai gali būti sunkiai suvaldomi net gerai aprūpintiems ugniagesiams. Taip pat realu, kad ugnis persimes į šalia esančias transporto priemones.
Kyla ir klausimas, ką iš tiesų reiškia pateikti skaičiai. Tai, kad vienas demonstracinis, didelę ridą turintis egzempliorius pravažiavo specialiai paruoštą ugnies tunelį, visai negarantuoja, jog kiekvienas būsimas „Zhijie“ automobilis po metų eksploatacijos, korozijos, smulkių stovėjimo aikštelių įbrėžimų ir greitų remontų elgsis taip pat. Šimtas metrų atviros liepsnos neatkuria realios medžiagų įvairovės, siaurų ertmių ir ventiliacijos ypatumų, su kuriais susiduriama garažų gaisruose ar avarijų metu. Praktikoje tiek benzininiai, tiek elektriniai automobiliai gali degti labai intensyviai, o pagrindinis skirtumas tas, kad ličio jonų akumuliatoriai įveda naujų iššūkių – susijusių su aušinimu ir pakartotinio užsidegimo rizika. To negali paaiškinti kelios efektingos scenos.
