Naujas aljansas. Gigantai susivienijo, kad prismaugtų kinus. „Automobiliai išskirtinai Europai“ (2)
Abi įmonės pripažįsta, kad bendras projektas turi vieną pagrindinį tikslą: parodyti, jog Europa gali gaminti elektromobilius už kainą ir kokybę, konkurencingą su Kinijos produkcija.
© Jan Kopřiva (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/parked-white-coupe-during-night-3354648/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos automobilių rinka keičiasi greičiau, nei daugelis gamintojų spėja prisitaikyti, o spaudimas iš Kinijos kas mėnesį vis auga. Ford ir Renault ką tik paskelbė apie strateginę partnerystę, kuri turėtų padėti abiem bendrovėms sustiprinti pozicijas mažų, prieinamos kainos elektromobilių segmente. Tai sprendimas, kuris – kaip atvirai pripažįsta Ford – kyla iš būtinybės.
Pagal susitarimą abi įmonės kartu kurs elektrinius Ford modelius, skirtus tik Europos rinkai. Pirmasis jų pasirodys 2028 metais ir bus gaminamas Renault gamykloje šiaurės Prancūzijoje. Automobilis bus mažesnis nei bet kuris elektromobilis, kurį Ford planuoja JAV rinkai, ir užpildys spragą gamintojo europietiškoje gamoje. Bendrovės taip pat kartu kurs naujus lengvuosius komercinius automobilius (LCV), skirtus verslo klientams. Tai žingsnis, turintis sustiprinti abiejų prekių ženklų pozicijas segmentuose, kuriems ypač didelį spaudimą daro auganti konkurencija.
Nauji, pigesni elektromobiliai Europai
|
Renault ir Ford bendradarbiavimas nėra atsitiktinis. Europos gamintojai jau mėnesiais stebi vis intensyvesnį pigesnių, gerai įrengtų elektromobilių iš Kinijos antplūdį. Rinkoje atsiranda vis daugiau naujų prekių ženklų, kurie aktyviai vilioja klientus agresyvia kainodara ir šiuolaikinėmis technologijomis.
Įmonės pripažįsta, kad norėdamos išlaikyti pozicijas turi veikti ryžtingai. Lengvųjų komercinių automobilių segmente taip pat daugėja konkurentų iš besivystančių rinkų, o Europos gamintojai tikisi, kad panaši tendencija netrukus persikels ir į komercinių automobilių rinką.
Tai bus partnerystė, o ne susijungimas
Nors bendradarbiavimas bus platus, abu gamintojai pabrėžia, kad apie įmonių susijungimą nekalbama. Susitarimas turėtų leisti greičiau diegti naujas platformas, mažinti kaštus ir maksimaliai išnaudoti Europos gamyklų pajėgumus. Ford tai taip pat būdas sumažinti naujų elektromobilių kūrimo išlaidas tuo metu, kai JAV trūksta paramos šio segmento plėtrai.
Amerikiečių koncernas Europoje perėjo per kelias restruktūrizacijas. Ford rinkos dalis sumažėjo nuo 6,1 proc. 2019 metais iki 3,3 proc. per pirmuosius dešimt 2025-ųjų mėnesių. Bendrovė sumažino modelių gamą, mažino darbuotojų skaičių ir uždarė gamyklą Zarluizyje. Tokiose sąlygose pasinaudojimas Renault platformomis turėtų padėti atkurti pozicijas.
Kartu Ford pabrėžia, kad bendradarbiavimas su Renault nepakeičia esamos partnerystės su Volkswagen. Amerikiečių gamintojas jau dabar Europoje gamina du elektromobilius, paremtus vokiška platforma, ir vysto bendrus projektus komercinių automobilių segmente.
Naudos ir Renault
Renault – mažiausias iš didžiųjų Europos gamintojų – taip pat nemažai išlošia iš šios partnerystės. Bendradarbiavimas didina jo gamyklų apkrovimą ir padeda sumažinti naujų elektromobilių kūrimo kaštus. Įmonė aktyviai ieško partnerių, kad galėtų pigiau gaminti automobilius ir veiksmingiau konkuruoti su Azijos gamintojais.
Prancūzijos gamintojas jau anksčiau paskelbė apie dviejų modelių kūrimą Kinijos Geely platformų pagrindu, skirtų Brazilijos rinkai. Taip pat vyksta derybos su kitomis bendrovėmis, tarp jų – Chery, dėl bendros elektromobilių gamybos ir pardavimo.
Europa nori gaminti elektromobilius savo sąlygomis
Abi įmonės pripažįsta, kad bendras projektas turi vieną pagrindinį tikslą: parodyti, jog Europa gali gaminti elektromobilius už kainą ir kokybę, konkurencingą su Kinijos produkcija. Tai drąsus pareiškimas laikotarpiu, kai Europos gamintojai susiduria su augančiomis darbo sąnaudomis, didelėmis energijos kainomis ir būtinybe vienu metu palaikyti vidaus degimo variklių modelių pasiūlą. Pirmųjų rezultatų teks palaukti kelerius metus, tačiau jei projektas pasiseks, Europos elektromobilių rinka gali pagaliau sulaukti to, ko dabar trūksta labiausiai: pigesnių, paprastų ir masiškai gaminamų EV, kurie būtų reali alternatyva kiniškiems modeliams.
