-71 °C, o jie vis dar važiuoja! Neįprasti būdai užvesti automobilį esant dideliam šalčiui (Video)  ()

Susipažinkite su praktiškais patarimais, kurie padės išgelbėti automobilį žiemą.



© Maria Solko (Stop kadras) | https://www.youtube.com/watch?v=79xc1fIBJWw

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žiema Lietuvoje kartais gali nustebinti, tačiau tai niekis, palyginti su Jakutija, kur temperatūra nukrenta iki –71 °C. Kaip Sibiro gyventojai susidoroja su automobilio užvedimu per speigą? Ir kuriuos jų triukus verta pritaikyti mūsų sąlygomis?

Kai temperatūra nukrenta žemiau nulio, akumuliatorius praranda net iki pusės savo talpos, alyva tirštėja, o dyzelinis kuras gali užšalti. Lietuvoje blogiausiu atveju žiemą dažniausiai būna nuo –5 iki –20 °C, tačiau net ir tokiomis sąlygomis automobilio užvedimas šaltyje gali kelti problemų. Jakutijoje, kur termometrai rodo –50 °C, o rekordas siekia –71,2 °C, vairuotojai priversti taikyti ekstremalius sprendimus, kurie gali tapti įkvėpimu ir mums.

Automobilio naudojimas speige – triukai tiesiai iš Sibiro

Jakutijos gyventojams automobilis nėra prabanga – tai išgyvenimo priemonė. Be jo sunku pasiekti darbą, parduotuvę ar gydytoją. Kokie automobiliai ten pasiteisina geriausiai? Kaip pasakoja Jakutijoje gyvenanti Marija Solko, ten pirmauja patikrinti, technologiškai paprasti japoniški SUV’ai – „Toyota Land Cruiser“, „Nissan X-Trail“ – su benzininiais varikliais. Kodėl benzinas? Nes jis mažiau linkęs užšalti nei dyzelinis kuras. Dyzeliniai varikliai tokiomis sąlygomis reikalauja papildomų kuro šildytuvų, o tai gerokai apsunkina eksploataciją.

[EU+Kuponai] Super rinkiniai! Sulankstomos saulės panelės + dyzeliniai oro šildytuvui. Būtina kiekvienam
2948 1

Žemiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Jakutija – tai savotiška neįprastų žiemos sprendimų „laboratorija“. Štai įdomiausi būdai, padedantys išlaikyti automobilius eksploatuojamus esant temperatūroms, kurios mums skamba tarsi postapokaliptinio romano detalė:

  • izoliacinė antklodė po variklio dangčiu – sulaiko variklio šilumą ir saugo skysčius nuo užšalimo;
  • papildomi langai – klijuojami ant gamyklinių, kad sumažintų kondensaciją ir salono užšalimą;
  • oro įsiurbimo angų blokavimas – užklijuotos angos saugo variklį nuo itin šalto oro įsiurbimo, kuris… galėtų jį užšaldyti (!);
  • terminiai automobilio užvalkalai – sulaiko šilumą, kai automobilis negali stovėti šildomame garaže;
  • papildomas starteris – automatiškai užveda variklį, kai aptinka, kad temperatūra salone nukrito žemiau –10 °C;
  • pilna įranga – kiekviena kelionė reikalauja atsargų ir įrankių gedimo atvejui, nes daugelyje vietų nėra mobiliojo ryšio.

 

Kai automobilis visiškai užšąla, Jakutijoje veikia įmonės, kurios atitirpdo transporto priemones naudodamos kuro varomas šilumos pompas. Toks procesas trunka gerokai ilgiau nei Lietuvoje įprastas „srovės pasiskolinimas“ iš kito automobilio. Vairuotojai, leidę susidaryti tokiai situacijai, turi palaukti apie valandą, kol automobilis vėl bus tinkamas važiuoti. Prieš užvesdami jie patikrina, ar eksploataciniai skysčiai atgavo pradinę būseną.

Automobilio užvedimas speige – kaip tai padaryti?

Lietuvoje populiariausias būdas prikelti automobilį, kuris atsisako paklusti žiemos sąlygoms, yra vadinamoji „srovės pasiskolinimo“ procedūra. Tai gerokai saugesnis sprendimas nei automobilio užvedimas stumiant – šiuolaikinius automobilius taip galima lengvai sugadinti. Net ir naudojant užvedimo laidus būtina laikytis kelių atsargumo priemonių.

Viena pavojingiausių klaidų – supainioti polius jungiant laidus: pliusą su minusu arba atvirkščiai. Tokia klaida gali sudeginti automobilio elektroniką ar net sukelti trumpąjį jungimą ir gaisrą. Raudonas laidas turi būti jungiamas prie teigiamų donoro ir gavėjo polių, o juodas – prie gavėjo minuso ir donoro masės. Kodėl prie masės, o ne prie minuso? Tiesioginis minusų jungimas padidina kibirkščiavimo riziką šalia akumuliatoriaus.

Kaip apsaugoti automobilį nuo lietuviškos žiemos?

 

Nors pas mus –71 °C tikrai negresia, problemos su automobilio užvedimu speige yra gana dažnos. Ką daryti, kad ryte išvengtum nemalonios staigmenos? O ko geriau nedaryti, kad nepakenktum automobiliui? Štai praktiški patarimai:

  • sutepk gumines tarpines – speciali priemonė pieštuko pavidalu ar net paprastas vazelinas leis be problemų patekti į automobilį per speigą;
  • pasirūpink akumuliatoriumi – prieš žiemą patikrink jo būklę, įkrauk, o prireikus pakeisk;
  • pilk žieminį kurą – dyzeliniuose varikliuose naudok priedus nuo užšalimo;
  • leisk pakaitinimo žvakėms įkaisti (dyzeline) – pasuk raktelį į degimo padėtį ir palauk, kol užges indikatorius;
  • nejunginėk starterio per ilgai – gali jį sugadinti;
  • neįjunk iš karto visų elektros vartotojų – radijas ar stiklų šildymas gali palaukti;
  • šildyk variklį protingai – venk ilgo „šildymo“ stovint, stenkis pajudėti po 30–60 sekundžių;
  • naudok stiklo uždangalą – palengvins rytinį sniego valymą ir sumažins valytuvų prišalimo riziką;
  • įsidėk į automobilį ledo grandiklį ir… atsarginius užvedimo laidus – tokie daiktai žiemą yra tikras „must-have“.

 

Automobilio užvedimas speige – tai ne vien akumuliatoriaus klausimas, o visa strategija. Ledo sukaustytos Jakutijos pavyzdys rodo, kad problemos, su kuriomis susiduriame Lietuvoje, tėra savotiškas automobilių darželis. Jei Sibiro gyventojai sugeba užtikrinti galimybę naudotis automobiliu tokiomis ekstremaliomis sąlygomis, mes taip pat galime su tuo susidoroti. Norint išvengti streso ir nemalonių netikėtumų, mūsų sąlygomis pakanka atlikti vos kelis tikrai paprastus veiksmus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()