„Deja, kai kurie vairuotojai turės didelių išlaidų.“ Jau nuo sausio 1 d. ()
„Tai rodo, kad visuomenės informuotumo apie šiuos reikalavimus lygis nepadidėjo. Daugelis vairuotojų, kuriuos tiesiogiai paveikia naujasis reglamentas, vis dar nėra pasiruošę būtiniems pokyčiams ir atideda problemos sprendimą iki paskutinės akimirkos.“
© Spaynton, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Angrydriver.png
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nuo sausio 1 d. įsigalios naujos KET techninės apžiūros taisyklės. Jos gali priversti kai kuriuos vairuotojus plačiau atverti pinigines.
Daugiau nei pusė (55 proc.) vairuotojų, atvykusių nemokamai atlikti kietųjų dalelių filtro (DPF) ir padangų protektoriaus patikros, automobiliai turėjo filtrus, kurie neatitiko naujose taisyklėse nustatytų reikalavimų. Nuo kitų metų tokios transporto priemonės nebegalės praeiti techninės apžiūros.
Ši situacija paaiškėjo praėjusį savaitgalį Bikerniekuose vykusių nemokamų suodžių filtrų ir padangų protektoriaus patikrų metu, kurias organizavo internetinė parduotuvė „IC24.lv“ bendradarbiaudama su Kelių eismo saugumo direkcija (CSDD). Organizatoriai pažymi, kad šia galimybe greičiausiai pasinaudojo vairuotojai, kurie jau įtarė galimas problemas, pavyzdžiui, dėl DPF filtro.
|
Nuo šių metų CSDD pradėjo tikrinti suodžių filtrų veikimą, ir galioja reikalavimas – jei išmetamosiose dujose aptiktų kietųjų dalelių koncentracija viršija leistiną ribą, techninės apžiūros metu transporto priemonei suteikiamas pirmasis įvertinimas.
Savo ruožtu nuo 2026 m. sausio mėn. tokiais atvejais bus taikomas antrasis įvertinimas, o tai reiškia, kad defektas turės būti pašalintas per vieną mėnesį. Jei tai nebus padaryta, transporto priemonei bus draudžiama dalyvauti kelių eisme.
„Visuose automobiliuose, kurie buvo pristatyti nemokamai apžiūrai, 55 % atvejų suodžių filtras buvo pažeistas, neveikė arba visai nebuvo sumontuotas“, – sako „IC24.lv“ atstovas Ivaras Klintsas.
Kaip ir per pirmąją nemokamą apžiūrą vasaros pabaigoje, šį kartą maždaug ketvirtadaliui automobilių nebuvo taikomi nauji reikalavimai – tai yra, transporto priemonėms, pagamintoms iki 2013 m. arba su benzininiu varikliu. „Tai rodo, kad visuomenės informuotumo apie šiuos reikalavimus lygis nepadidėjo. Daugelis vairuotojų, kuriuos tiesiogiai paveikia naujasis reglamentas, vis dar nėra pasiruošę būtiniems pokyčiams ir atideda problemos sprendimą iki paskutinės akimirkos“, – sako I. Klintsas.
Tuo pačiu metu kai kurie vairuotojai jau buvo informuoti apie DPF problemas po techninės apžiūros ir į renginį vyko gauti profesionalios konsultacijos.
Be DPF filtro diagnostikos ir konsultacijų, Bikerniekuose taip pat buvo galimybė patikrinti padangų protektoriaus gylį. Rezultatai rodo, kad lapkričio pradžioje kas dešimtas automobilis dar turėjo vasarines padangas. Tuo tarpu maždaug penktadaliui automobilių, kurie jau buvo aprūpinti žieminėmis padangomis, išmatuotas 4–5,5 milimetro protektoriaus gylis, o tai reiškia, kad tokios padangos nėra pakankamai saugios važiuojant sniegu ir apledėjusiais keliais.
Ekspertai primena, kad padangas rekomenduojama keisti, kai oro temperatūra nuolat išlieka apie +7 °C. Jie taip pat rekomenduoja padangų slėgį tikrinti bent kartą per mėnesį, ypač pakeitus padangas, kai jos dar „adaptuojasi“ prie ratlankių. Dažnai užtenka kelių minučių degalinėje, kad kelionė būtų saugesnė, o padangos tarnautų žymiai ilgiau.
