Greitis gyvenvietėse – 30 km/val.? Tai jau vyksta ()
Daugelį metų automobiliai buvo greičiausia ir patogiausia transporto priemonė.
© Pxhere (atvira licencija) | https://pxhere.com/en/photo/749598
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau Europos miestai stengiasi pašalinti automobilius iš gatvių. Tai daroma įvairiais būdais, įskaitant automobilių stovėjimo vietų naikinimą, kelių siaurinimą ir eismo spūsčių didinimą. Naujausia tendencija susijusi su greičio apribojimais – 50 km/val. jau yra per daug, todėl įvedamas 30 km/val. greitis.
Daugelyje Europos miestų įvedamos vadinamosios „Speed 30“ zonos – vietos, kuriose automobiliai gali važiuoti dviračio greičiu. Norvegija nori žengti dar toliau – netrukus km/val. gali tapti oficialiu greičio apribojimu apgyvendintose vietovėse.
Paradoksalu, bet būtent to siekia Norvegijos automobilių federacija (NAF), manydama, kad tai paprastas būdas pagerinti saugumą. Įvedus 30km/val. greičio apribojimą, pirmiausia padidėtų pėsčiųjų, ypač į mokyklą einančių vaikų, saugumas.
|
Skandinavijos šalys garsėja griežtais reglamentais, kurie tiesiogiai reiškia aukštą saugumo lygį. Šiuo metu Norvegijoje transporto priemonės gali važiuoti iki 50 km/val. greičiu gyvenvietėse, 80 km/val. už miestų ribų ir 90 ar 100 km/val. greičiu greitkeliuose. Gyvenamosioms zonoms taikomas 30 km/val. greičio apribojimas, tačiau pagal NAF siūlomus pakeitimus apatinė riba taptų numatytąja gyvenvietėse.
Norvegijos automobilių federacijos ekspertų teigimu, toks taisyklių pakeitimas gerokai supaprastintų apribojimų zonų nustatymo procesą ir lengvai pagerintų saugumą.
Organizacijos atstovas Janas Harry Svendsenas taip pat mano, kad 30 km/val. greičio apribojimas paskatintų daugiau žmonių naudotis dviračiais ir asmeninėmis transporto priemonėmis.
Vis dėlto Norvegija neketina visiškai paralyžiuoti eismo miestuose. Visų pirma, 30 km/val. zona būtų taikoma tose vietose, kur yra didelis pėsčiųjų eismas, pavyzdžiui, šalia mokyklų, bažnyčių ir biurų. Pasak Svendseno, būtent čia susidūrimų rizika ir pėsčiųjų bei transporto priemonių eismo mišinys yra didžiausias.
30 km/val. greičio apribojimas taip pat galiotų ruožuose, kuriuose intensyvus eismas. Tačiau NAF pabrėžia, kad apatinis greičio apribojimas nebūtų taikomas visai užstatytai teritorijai; tačiau tai būtų bazinis rodiklis visam miestui, išskyrus kelius, kuriuose taikomas 50 km/val. greičio apribojimas, kuris yra priešingas dabartinei „30 greičio“ zonai.
Kol kas NAF idėja tėra pasiūlymas, kurio likimas nežinomas. Norvegijoje greičio apribojimas apgyvendintose vietovėse išlieka 50 km/val., nebent ženklai nurodo kitaip.
Vis dėlto yra daug požymių, kad daugelio šalių teisės aktai artės prie vis griežtesnių apribojimų.
