Pasaulis nusisuka nuo elektromobilių. Vairuotojai grįžta prie vidaus degimo variklių. Kas vyksta?  ()

Klientai, svarstantys apie automobilio pirkimą, atsisako naujo elektromobilio idėjos ir grįžta prie transporto priemonių su vidaus degimo varikliais.



© RudolfSimon, CC BY 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:First_EV_Charging_Station_in_Barcelona.JPG

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai naujausia analitikų bendrovės „Ernst & Young“ EY mobilumo vartotojų indekso ataskaita.

Ataskaitoje teigiama, kad daugiau nei 50 % žmonių, planuojančių per ateinančius dvejus metus įsigyti naują lengvąjį automobilį, pasirinks automobilį su vidaus degimo varikliu. Tai 13 procentinių punktų daugiau nei praėjusiais metais. Palyginimui, pirmą kartą per daugelį metų susidomėjimas naujo elektromobilio pirkimu pastebimai mažėja.

Tik 14 % respondentų pritaria elektromobilio pirkimui – tai rekordinis 10 procentinių punktų pirkėjų susidomėjimo sumažėjimas. 16 % pirkėjų (-5 procentiniai punktai) svarsto galimybę artimiausiu metu įsigyti hibridinį automobilį.

EY tyrimai rodo, kad potenciali vidaus degimo variklių paklausa Amerikoje padidėjo 12 procentinių punktų, Europoje – 11 procentinių punktų, o Azijos ir Ramiojo vandenyno regione – 10 procentinių punktų.

[EU+Kuponai] Lietuvoje taip pigiai nerasite! Mega šlifuoklių rinkiniai + kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai
1163

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

EY ekspertai pažymi, kad potencialiems pirkimo sprendimams įtakos turi tokie veiksniai kaip tarptautinė įtampa ir paramos programų elektromobilių pirkimui atsisakymas ES ir Jungtinėse Valstijose. Abiem atvejais elektromobiliai pastaruoju metu tapo politinių ir ideologinių ginčų židiniu, o tai nepadidino jų populiarumo.

Taip pat matome pragmatiškesnę, mažiau ideologinę politinę diskusiją. Politikos formuotojai grįžta prie labiau įrodymais pagrįsto požiūrio, leisdami rinkai daryti tai, ką ji daro geriausiai: rasti tinkamus sprendimus įvairiems klientams, pažymi ataskaitos autoriai.

Galima daryti prielaidą, kad potencialūs pirkėjai šiandien atidžiai stebi valdžios institucijų veiksmus, tokius kaip mokesčių lengvatų panaikinimas ar išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslų pakeitimai JAV, arba paskelbta Europos Sąjungos planų, kuriais siekiama nuo 2035 m. peržiūrėti vidaus degimo variklių automobilių registracijos draudimą ES, peržiūra.

 

Pasak ataskaitos autorių, pagrindinė kliūtis, trukdanti pirkėjams įsigyti elektromobilį, išlieka baimė dėl nepakankamo nuvažiuojamo atstumo, kurią nurodė net 29 % respondentų. Po 28 % nurodė įkrovimo infrastruktūros trūkumus ir didelę akumuliatorių keitimo kainą.

Įdomūs tyrimų, atliktų apie pirkėjų pageidavimus dėl transporto priemonių gamintojų kuriamų autonominio vairavimo  galimybių, rezultatai.

Net 6 iš 10 potencialių automobilių pirkėjų teigia, kad jiems tinka žemesnis automatizavimo lygis. Tik 26 % pirkėjų jaučiasi patogiai naudodami trečią ar aukštesnį automatizavimo lygį, kuris reiškia galimybę tam tikromis sąlygomis (pvz., greitkelyje) vairuoti autonomiškai. Palyginimui, net 60 % potencialių pirkėjų baiminasi avarijos rizikos, 51 % – brangaus gedimo, o 50 % – platesnės sąvokos – „prarasti savo transporto priemonės kontrolę“.

 

Rezultatai gali reikšti, kad nepaisant pažangių saugos sistemų ir sparčios vairuotojo pagalbos technologijų plėtros, pasaulinėse rinkose vis dar yra daug vietos paprastesniems ir dėl to pigesniems automobiliams.

Kita vertus, vairuotojai vis labiau naudojasi naujomis technologijomis, ką rodo pardavimo kanalų tyrimai. Nors 4 iš 10 pirkėjų prieš pirkdami transporto priemonę renkasi susitikti su pardavėju asmeniškai, 2024 m. panašų atsakymą vis dar teiktų 61 % respondentų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(1)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()