Briuselis kapituliuoja. Didelis posūkis dėl VDV automobilių  ()

ES pasiduoda.



© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/gray-electric-car-parked-on-a-charging-bay-9800006/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Europos Komisija atšaukia visišką draudimą nuo 2035 m. Europos Sąjungos šalyse parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.

Tuo pačiu metu ji nori nustatyti dar vieną reikalavimą automobilių pramonei. Briuselis siūlo, kad automobilių gamintojai iki 2035 m. sumažintų CO2 išmetimą 90 %.

Dabartiniame EK plane buvo numatyta, kad iki 2035 m. visi nauji automobiliai ES valstybių narių keliuose turės nulinę išmetamųjų teršalų emisiją. Dabar išmetamųjų teršalų mažinimo tikslas pakeistas – šio sumažinimo mastas yra 90 %, o ne 100 %.

Likę 10 % išmetamųjų teršalų turės būti kompensuojami naudojant ES pagamintą mažai anglies dioksido išskiriantį plieną arba e. degalus ir biokurą.

[EU+Kuponai] Iki 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės magnetinės gręžimo staklės. Paskutiniai vienetai („VEVOR D8860“, „VEVOR ZT-40H“)
3370 2 1

Mažiausios kainos šiais metais

Specialūs kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Pasak EK, dėl tokio automobilių pramonės klimato tikslų pakeitimo rinkoje ir toliau svarbų vaidmenį atliks:

  • įkraunami hibridai (transporto priemonės, kuriose sujungtas vidaus degimo ir elektros variklis),
  • padidinto nuotolio transporto priemonės (elektriniai automobiliai su papildomu degimo generatoriumi),
  • švelnieji hibridai (automobiliai su vidaus degimo varikliu, varomi mažu elektros varikliu),
  • transporto priemonės su vidaus degimo varikliais.

Be jų, ES keliais, žinoma, taip pat važinės  visiškai elektrinės ir vandenilinės transporto priemonės.

 

Europos gamintojai anksčiau kreipėsi į Europos Komisiją, prašydami pakeisti savo klimato politiką automobilių sektoriuje. Naujų automobilių su vidaus degimo varikliais registracijos draudimo nuo 2035 m. perspektyva turėjo didelės įtakos šios pramonės konkurencingumui. Atstovai kreipėsi į politikus prašydami paramos šiuo klausimu, kurie savo ruožtu taip pat darė spaudimą ES.

Puikus pavyzdys – Vokietijos kanclerio Friedricho Merzo pozicija, kuris spalio mėnesį Berlyne surengė neeilinį automobilių pramonės aukščiausiojo lygio susitikimą, kuriame dalyvavo aukščiausi federaliniai pareigūnai. Visa tai buvo siekiama išgelbėti vis labiau sunkumus patiriančią Vokietijos automobilių pramonę, kuri kadaise buvo vietos ekonomikos varomoji jėga. Po aukščiausiojo lygio susitikimo Merzas aiškiai paragino Europos Komisiją atsisakyti griežto tikslo iki 2035 m. pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų kiekį Europos automobilių pramonėje.

 

Automobilių parkų atveju padėtis būtų kiek kitokia – naujajame Briuselio pasiūlyme daroma prielaida, kad nuo 2030 m. sausio mėn. visiškas elektrifikavimas apimtų tik dideles įmones.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()