Jis nuspręs, ar galite vairuoti. Ta keičia alkotesterį  ()

„Mitsubishi Electric“ pristatė automobilį, kuris gali įvertinti, ar vairuotojas yra apsvaigęs nuo alkoholio.



© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/police-officer-conducting-breathalyzer-test-on-driver-31154452/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vietoj alkotesterio jame naudojama kamera, stebinti vairuotojo veidą, ir dirbtinio intelekto algoritmai. Tai dar vienas žingsnis link automobilių, kurie ne tik įspėja, bet ir priima sprendimus už žmones.

Klasikinis alkotesteris veikia paprastai: papūsite ir sužinosite, ar galite vairuoti. „Mitsubishi Electric“ siūlo kitokį požiūrį. Vietoj jo vairuotoją stebi kamera, kuri dirbtinio intelekto algoritmais atlieka vaizdo analizę ir įvertina, ar vairuotojas yra apsvaigęs nuo alkoholio. Tai pranašauja pokyčius, kurie gali iš naujo apibrėžti vairuotojo ir automobilio santykį.

Nepaisant griežtų baudų ir transporto priemonių konfiskavimo, vairavimas išgėrus išlieka realia kelių eismo saugumo problema.

Būtent tokioje aplinkoje vis dažniau kyla idėjų, kad atsakomybę turėtų prisiimti technologijos, o ne vien reglamentai ir kontrolė.

„Mitsubishi Electric“ pateiktas sprendimas nėra tradicinis alkotesteris ir nereikalauja jokių aktyvių vairuotojo veiksmų. Sistema naudoja kamerą, kuri stebi vairuotojo veidą – panašiai kaip jau naudojamos mieguistumui ar neatidumui aptikti – ir duomenis, renkamus iš transporto priemonės vairuojant.

Neįtikėtinai gera vaizdo kokybė: Ar konkurentai galės pasiūlyti ką nors geresnio? („Philips EVNIA 32M2N8900“ 4K UHD OLED žaidimų monitoriaus APŽVALGA)
1503

Trumpai tariant, nėra ką pridurti prie to, ką savo reklaminėje medžiagoje sako „EVNIA 32M2N8900“ 4K UHD OLED -žaidimų monitoriaus gamintojas. Šis daiktas yra neįtikėtinai geras. Daugiau apie jį skaitykite šioje apžvalgoje.

Išsamiau

Dirbtinio intelekto algoritmai analizuoja tokius dalykus kaip akių judesiai, veido išraiškos ir fiziologiniai pokyčiai, pavyzdžiui, širdies ritmo svyravimai, kuriuos galima matyti kameros vaizde. Gamintojas pabrėžia, kad tikslas – aptikti subtilius intoksikacijos požymius, net kai jie dar nėra akivaizdūs kitiems.

Pagrindinis skirtumas yra tas, kad sistema tiesiogiai nematuoja alkoholio kiekio iškvėptame ore. Vietoj to, ji sukuria „rizikos profilį“, pagrįstą vairuotojo elgesiu ir reakcijomis. Jei algoritmas nustato didelę apsvaigimo tikimybę, automobilis gali reaguoti – nuo ​​​​vaizdinių ir garsinių įspėjimų iki pažangesnių veiksmų.

„Mitsubishi Electric“ kol kas nenurodė, kiek tai susiję su šiomis intervencijomis. Kalbama apie „transporto priemonės valdymo palaikymą“, kuris gali reikšti, pavyzdžiui, galios ribojimą, priverstinį saugų sustojimą arba įspėjamųjų pranešimų dažnio didinimą.

Tradicinis alkotesteris arba užvedimo blokavimo įtaisas veikia dvejetainiu principu. Arba rodmuo yra mažesnis už leistiną ribą ir automobilis pradeda judėti, arba užvedimas užblokuojamas. Šis sprendimas yra efektyvus, tačiau nepatogus kasdieniame naudojime ir lengvai apgaudinėjamas, todėl jis plačiai naudojamas tik tose vietose, kur to reikalaujama pagal įstatymus.

 

Dirbtiniu intelektu paremta sistema turi vieną reikšmingą privalumą: ji gali veikti ir vairuojant. Kita vertus, iškyla klaidų problema – nuovargis, stresas, liga ir vaistai taip pat turi įtakos organizmo reakcijoms ir vairavimo stiliui, o tai algoritmui gali būti sunku vienareikšmiškai interpretuoti. Tačiau bet kuriuo iš šių atvejų vairuotojas gali būti „netinkamas“ vairuoti.

Prieš pradedant kalbėti apie kameras ir dirbtinį intelektą, gamintojai testavo daug tiesioginius sprendimus. Garsiausias pavyzdys yra „Volvo Alcolock“ – sistema, kuri reikalauja atlikti blaivumo testą prieš užvedant automobilį. Jei rezultatas viršija iš anksto nustatytą ribą, automobilis tiesiog nepajuda.

Panašūs sprendimai jau daugelį metų naudojami alkotesterių pavidalu – jie montuojami automobilių parkuose arba asmenų, nuteistų už vairavimą išgėrus, transporto priemonėse. Jų veiksmingumas yra didelis, tačiau visuomenės pripažinimas yra ribotas.

 

Tęsinys kitame puslapyje:




Kita lygiagrečiai plėtojama sritis – pasyvus alkoholio aptikimas nepučiant į kandiklį. Vairuotojo alkoholio aptikimo sistemos (DADSS) programa apima alkoholio matavimą vairuotojo iškvėptame ore arba per odos kontaktą, pavyzdžiui, ant vairo. Tai vis dar yra tiesioginis matavimas, tačiau žymiai mažiau invazinis vartotojo požiūriu.

Atsižvelgiant į tai, „Mitsubishi Electric“ sprendimas išsiskiria tuo, kad jis „ieško ne alkoholio“, o jo poveikio.

Jungtinėse Valstijose ši tema jau yra oficialių reguliavimo diskusijų dalis. Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija nagrinėja technologijas, kurios galėtų automatiškai užkirsti kelią vairavimui išgėrus. Europoje tendencija panaši, nors kol kas daugiausia dėmesio skiriama vairuotojų dėmesio ir būklės stebėjimui.

Tai svarbu, nes techninė infrastruktūra – kameros, jutikliai, algoritmai – jau yra automobiliuose. Dar vienos funkcijos pridėjimas dažnai yra programinės įrangos, o ne naujos aparatinės įrangos klausimas.

 

Didžiausios diskusijos kyla dėl intervencijos ribų. Įspėjimai vis dar priimtini. Galios ribojimas yra diskutuotinas. Automatinis transporto priemonės blokavimas yra potencialiai pavojingas kelių eisme.

Todėl gamintojai ir technologijų tiekėjai labai atsargiai renka žodžius, kalbėdami apie „paramą“, o ne apie „blokavimą“. Būtent tai praktiškai nulems, ar vairuotojai priims tokius sprendimus.

„Mitsubishi Electric“ patentas rodo, kuria kryptimi juda automobilių pramonė. Automobilis suprojektuotas taip, kad ne tik reaguotų į klaidas, bet ir įvertintų vairuotojo būklės keliamą riziką. Vieni tai laiko natūraliu žingsniu saugumo link. Kiti mano, kad tai per didelis kišimasis į vairavimo laisvę.

Vienas dalykas yra tikras: atsižvelgiant į vairavimo išgėrus problemos mastą, technologijos vis dažniau bus naudojamos kaip „paskutinė gynybos linija“. Klausimas nebėra tas, ar tokios sistemos atsiras, o kiek galios suteiksime algoritmams.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(1)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()