Ar elektromobiliai pavojingi pėstiesiems? Netikėti tyrimų rezultatai  ()

Elektromobiliai dažnai laikomi keliančiais didesnį pavojų pėstiesiems dėl didesnio svorio, mažesnio triukšmo lygio ir kitų veiksnių.


Chevrolet Silverado EV RST
Chevrolet Silverado EV RST
© Kevauto, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2024_Chevrolet_Silverado_EV_RST,_NYIAS_2022.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tačiau neseniai atlikti britų mokslininkų tyrimai įrodo, kad tai mitas. Lidso universiteto mokslininkai teigia, kad pagal ridą vidaus degimo varikliai ir elektromobiliai reikšmingai nesiskiria pagal avarijų, kuriose dalyvauja pažeidžiamiausi eismo dalyviai, skaičių. Deja, to negalima pasakyti apie hibridinius automobilius, kurie yra itin populiarūs.

Lidso universiteto (JK) mokslininkai nusprendė patikrinti, ar automobilio vairavimo tipas atsispindi statistikoje – avarijų, kuriose dalyvauja pėstieji, skaičiuje.

Tyrime buvo panaudoti 2019–2023 m. Britanijos kelių eismo duomenų bazės STATS19 duomenys. Jie parodė, kad per šį laikotarpį Britanijos keliuose įvyko 71 979 incidentai, klasifikuojami kaip pėsčiųjų susidūrimai su lengvaisiais automobiliais. Hibridiniai automobiliai dalyvavo 7,36 % šių susidūrimų (5 303 incidentai). Elektromobiliai sudarė 1,38 % (996 susidūrimai), o įprastiniai automobiliai – 91,26 % (65 680 susidūrimų).

Iš pirmo žvilgsnio skaičiai atrodo itin tolimi, tačiau jei juos paversime nuvažiuotų kilometrų skaičiumi ir transporto priemonių su specifinėmis pavaros sistemomis populiarumu, prieisime prie įdomių išvadų.

[EU+Kuponai] Lietuvoje taip pigiai nerasite! Mega šlifuoklių rinkiniai + kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai
1769

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Mokslininkai apskaičiavo, kad lengvieji automobiliai Jungtinėje Karalystėje kasmet nuvažiuoja maždaug 250 milijardų mylių (400 mlrd. km). Gautas rezultatas buvo perskaičiuotas į kiekvieno pavaros tipo dalį Jungtinėje Karalystėje registruotų transporto priemonių parke. Kokie buvo rezultatai?

Pasirodo, statistiškai kiekvienam milijardui mylių, kurias nuvažiuoja britai, tenka:

  • 57,8 pėsčiųjų susidūrimų su automobiliais su vidaus degimo varikliais,
  • 58,9 pėsčiųjų susidūrimų su elektromobiliais.

Tyrimo autoriai 2 % skirtumą laikė nereikšmingu. Jie taip pat nustatė, kad elektromobiliai pėstiesiems nesukelia daugiau sužalojimų nei automobiliai su vidaus degimo varikliais.

„Galime užtikrinti visuomenę ir politikos formuotojus, kad elektrinės transporto priemonės ne tik geresnės planetai, bet ir nekelia didesnės rizikos pėstiesiems nei dabartinės vidaus degimo varikliais varomos transporto priemonės“,  – sakė Lidso universiteto Transporto studijų instituto profesorė Zia Wadud.

 

Mokslininkai mano, kad nors vidutinis svorio skirtumas tarp vidaus degimo ir elektrinių transporto priemonių yra maždaug 300 kg dėl sunkių akumuliatorių, susirūpinimas dėl pėsčiųjų saugumo realybėje neatsispindi. Viena iš priežasčių gali būti transporto priemonių amžius. Elektrinės transporto priemonės paprastai yra gana naujos, todėl aprūpintos naujausiomis technologijomis, įskaitant tas, kurios sumažina susidūrimų su pažeidžiamais eismo dalyviais riziką ir pasekmes.

Ypač įdomūs duomenys apie pėsčiųjų susidūrimus, kuriuose dalyvavo hibridiniai automobiliai. Jų atveju susidūrimų rodiklis milijardui nuvažiuotų mylių buvo stulbinantis 120,4, daugiau nei dvigubai didesnis nei automobilių su vidaus degimo varikliais ir akumuliatoriais. Kodėl toks didelis skirtumas?

Faktas yra tas, kad tiek hibridiniai, tiek elektriniai automobiliai, dar tik pradinėje rinkos pateikimo Europoje stadijoje, gali kelti didesnį pavojų pažeidžiamiems eismo dalyviams. Todėl nuo 2019 m. liepos mėn. visose naujose elektrinių ir hibridinių transporto priemonių rūšyse turi būti įrengta garsinė įspėjamoji sistema (AVAS) – garsiakalbiai, kurie skleidžia įspėjamuosius garsus važiuojant mažu greičiu.

 

Britai rezultatų skirtumus sieja su hibridinių automobilių naudojimo būdu. Didžiausi jų privalumai – mažos degalų sąnaudos ir gana didelis patikimumas – reiškia, kad hibridinius automobilius dažnai naudoja, pavyzdžiui, taksi parkai ir nuomos įmonės. Tai reiškia, kad hibridai įveikia žymiai didesnius atstumus nei kiti automobiliai ir daugiausia naudojami miestuose, o tai padidina avarijų, kuriose dalyvauja pėstieji, riziką.

Avarijos sunkumo duomenys, regis, tai patvirtina. Nors hibridiniai automobiliai dažniau susiduria su pėsčiaisiais, pažeidžiamų eismo dalyvių sužalojimai paprastai būna lengvesni nei įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais. Tai gali būti dėl mažesnio greičio, būdingo miesto centrams ir labai urbanizuotoms vietovėms.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()