Nemokamų kelių pabaiga! Teks mokėti net jei automobilis sveria mažiau kaip 3,5 tonos  (1)

Siekia reikšmingai išplėsti šią sistemą.



© declanhobley (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/snow-driving-winter-4x4-salt-5979003/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vokietija ieško lėšų kelių ir geležinkelių tinklo modernizavimui, todėl pasiūlė naują idėją – pažvelgti į… vairuotojų kišenes. Tai būtų daroma įvedant kelių mokesčius, kuriuos tektų mokėti ir lengvųjų automobilių savininkams.

Šiuo metu Vokietijoje kelių mokesčiai daugiausia renkami greitkeliuose ir tik iš sunkiasvorių transporto priemonių, kurių leistina bendroji masė viršija 3,5 tonos. Tačiau tai gali pasikeisti. Federalinė aplinkos agentūra „Umweltbundesamt“ siekia reikšmingai išplėsti šią sistemą.

Vokietija nori kelių mokesčių – taip pat ir lengviesiems automobiliams

Vau! Šis dulkių siurblys robotas veikia netgi su AI, ir yra totaliai vertas įsigyti - pamiršite grindų valymo rūpesčius (MOVA P50 Pro Ultra APŽVALGA)
2961 4

Tai yra geriausias mano kada nors išbandytas dulkių siurblys-robotas, su eile pažangių AI funkcijų ir neįtikėtinų galimybių, kurios, tiesą pasakius, net nežinojau kad šiuo metu jau egzistuoja tokios rūšies gaminiuose.

Išsamiau

Kaip praneša Vokietijos portalas „Vision Mobility“, „Umweltbundesamt“ pirmiausia siūlo išplėsti kelių mokesčių sistemą visiems kelių tipams. Tai reikštų, kad elektroniniai mokesčiai būtų renkami ne tik greitkeliuose, bet ir valstybinės reikšmės keliuose.

Dar svarbiau – ir kur kas nepalankiau vairuotojams – mokesčiai paliestų ir lengvuosius automobilius. Vis dėlto ne visus. Naujosios taisyklės labiausiai smogtų vidaus degimo varikliais varomų automobilių savininkams, o elektromobiliai būtų atleisti nuo mokesčių. Toks modelis galėtų įsigalioti iki 2030 metų, o iki 2035-ųjų lengviesiems automobiliams taikomi mokesčiai būtų palaipsniui didinami. Be to, būtų nustatyti skirtingi tarifų lygiai, priklausantys nuo automobilio variklio išmetamųjų teršalų klasės.

 

Šis sumanymas turėtų kelis tikslus. Visų pirma, jis skatintų pereiti prie nulinės emisijos transporto priemonių. Be to, leistų surinkti dideles pajamas į federalinį biudžetą. Surinktos lėšos galėtų būti naudojamos kelių modernizavimui, sunkvežimių įkrovimo stotelių statybai ar geležinkelių tinklo plėtrai.

Kol kas tai – tik idėja, tačiau ji skamba grėsmingai

Situacija kelia nerimą todėl, kad Vokietija moka būti itin griežta nustatydama mokesčių dydžius. Geras pavyzdys – 2023 metų gruodis, kai, kaip primena portalas 40ton, kelių mokesčiai sunkvežimiams buvo padidinti net 80 procentų. Nuo tada 100 kilometrų kelionė Vokietijos greitkeliu vilkiku su puspriekabe gali kainuoti apie 35 eurus.

 

Žinoma, tokie dideli tarifai neturėtų būti taikomi lengviesiems automobiliams, jei apskritai tokie mokesčiai būtų įvesti. Kol kas kalbama tik apie pasiūlymą, kuriam dar reikės visuomenės pritarimo. O su tuo gali būti sudėtinga, net ir nepaisant to, kad elektromobiliai būtų atleisti nuo mokesčių. Tai menka paguoda vokiečiams, nes iš maždaug 50 milijonų Vokietijoje registruotų automobilių tik apie 2 milijonai yra nulinės emisijos. Tai sudaro vos 4 procentus viso automobilių parko.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(3)
(-3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)