Kada galima važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui? Įstatymas numato išimtį, tačiau mažai kas ją supranta  ()

Vairuotojai reagavo skirtingai: vieni pradėjo važiuoti, kiti laukė galimybės saugiai kirsti sankryžą.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Joshart3d (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/illustrations/traffic-lights-red-yellow-green-3731800/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugeliui vairuotojų situacija Potsdame gali pasirodyti pažįstama. Šiame Vokietijos mieste vairuotojai įstrigo vienoje svarbiausių sankryžų, kai šviesoforas ilgą laiką nekeitė signalo. Dėl to buvo paralyžiuotas eismas.

Lietuvos vairuotojų akimis šviesoforo gedimas Vokietijoje galėjo atrodyti labai panašus į situacijas, su kuriomis susiduriama ir mūsų keliuose. Potsdame tai sukėlė nemažą sumaištį ir paskatino užduoti paprastą klausimą – ką daryti, kai šviesa ilgą laiką nesikeičia. Vairuotojai reagavo skirtingai: vieni pradėjo važiuoti, kiti laukė galimybės saugiai kirsti sankryžą. Šis įvykis atnaujino diskusiją apie eismo taisykles tais atvejais, kai šviesoforas nebeatlieka savo funkcijos. Visa situacija taip pat išryškino saugumo ir atsakomybės klausimus, kurie kasdienėje eismo rutinoje dažnai lieka nepastebėti.

Ką daryti, kai šviesa lieka raudona? Vairuotojai nežino, kaip elgtis

Vienoje judriausių Potsdamo sankryžų šviesoforas daugiau nei pusvalandį neperjungė žalios šviesos. Vairuotojai stovėjo ilgoje spūstyje, o situacija greitai virto chaosu. Paaiškėjo, kad priežastis buvo šviesoforo programavimo klaida, dėl kurios raudonos šviesos fazė pailgėjo iki neįprastai ilgo laiko. Gedimas buvo pašalintas tik po beveik pusantros valandos. Per tą laiką vieni vairuotojai ryžosi važiuoti, kiti liko stovėti vietoje.

Neįtikėtinai gera vaizdo kokybė: Ar konkurentai galės pasiūlyti ką nors geresnio? („Philips EVNIA 32M2N8900“ 4K UHD OLED žaidimų monitoriaus APŽVALGA)

Trumpai tariant, nėra ką pridurti prie to, ką savo reklaminėje medžiagoje sako „EVNIA 32M2N8900“ 4K UHD OLED -žaidimų monitoriaus gamintojas. Šis daiktas yra neįtikėtinai geras. Daugiau apie jį skaitykite šioje apžvalgoje.

Išsamiau

Daugelis jų atkreipė dėmesį į sankryžoje įrengtas stebėjimo kameras. Kilo abejonių, ar važiavimas per raudoną šviesą tokioje situacijoje galėtų turėti pasekmių. Šis įvykis parodė, kad nevienareikšmė vairuotojų reakcija sukelia papildomą sumaištį ir skersiniame eisme.

Gedimas gali pakeisti eismo taisykles. Įstatymai numato išimtį ilgam raudonam signalui

Vokietijoje tokiais atvejais taikoma taisyklė, susijusi su šviesoforu, kuris nebeatlieka savo paskirties. Po ilgesnio laukimo galima laikyti, kad šviesoforas yra sugedęs, ir atsargiai įvažiuoti į sankryžą, praleidžiant visus kitus eismo dalyvius. Praktikoje tai reiškia galimybę lėtai pajudėti, įvertinus eismo situaciją. Sankryžą būtina kirsti nepažeidžiant pirmumo teisės ir įsitikinus, kad iš nė vienos pusės neartėja kitos transporto priemonės. Pabrėžiama, kad per ilgas laukimas didina spūstis ir gali pabloginti eismo saugumą.

Ar reikia kviesti policiją? Tarnybų reakcija būna skirtinga

 

Lietuvoje vairuotojams taip pat dažnai kyla klausimas, ar šviesoforo gedimo atveju būtina apie tai pranešti policijai. Taisyklės neįpareigoja kviesti pareigūnų, nors toks sprendimas galėtų padėti suvaldyti situaciją sankryžoje. Praktikoje tarnybos ne visada atvyksta greitai, ypač jei eismo sutrikimai vyksta mažiau intensyvioje kelio atkarpoje.

Įvykį komentavę asmenys atkreipė dėmesį, kad greitai pradėtas rankinis eismo reguliavimas galėjo užkirsti kelią chaosui. Daugelyje vietų tarnybos reaguoja pavėluotai, ypač kai mieste vienu metu įvyksta keli incidentai. Dėl to vairuotojams dažnai tenka tvarkytis patiems.

Kas gresia už važiavimą per raudoną šviesą? Praktikoje daug kas priklauso nuo aplinkybių

 

Lietuvoje, kaip ir Vokietijoje, važiavimas per raudoną šviesą iš esmės laikomas nusižengimu. Tačiau šviesoforo gedimo atveju pareigūnai gali atsižvelgti į tai, kad signalas neatliko savo funkcijos. Atliekant aiškinamąjį tyrimą, svarbus laukimo laikas ir įvykio aplinkybės, todėl institucijų sprendimai priimami individualiai. Kai kuriais atvejais byla netgi gali būti nutraukta, jei nustatoma, kad šviesoforas buvo sugedęs.

Asmenys, gavę oficialų raštą iš atsakingos institucijos, dažniausiai kreipiasi į teisininką. Tik tuomet analizuojami vaizdo įrašai ir nustatoma tikroji įvykių eiga. Tokie atvejai dažnai parodo, kaip svarbu fiksuoti situacijas kelyje, ypač kai susiduriama su nestandartiniais įvykiais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()