Bepiločiai automobiliai JK gatvėse galės važinėti jau po pusmečio (0)
Be įstatymų pakeitimo, JK keliuose bandomiems bepiločiams automobiliams reikėtų prieš juos einančio sargo, sakė Milton Keyneso meras New Scientist žurnalui sausį. Ši idėja primena XX a. pradžią, kai prieš pirmuosius automobilius turėjo eiti žmogus su raudona vėliavėle.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bet sargų galiausiai nereikės. JK verslo sekretorius Vince'as Cable\as liepos 30 d. paskelbė, kad įstatymas bus pakeistas, kad bepiločiams automobiliams, panašiems į Google pradėtus, važinėti Britanijos keliais nuo 2015 sausio.
Cable'as Motor Industry Research Association Nuneatone pranešė, kad įstatymas greitai „bus peržiūrėtas“, kad būtų įtraukti du galimi bepiločių automobilių veikimo tipai: kai, esant reikalui, vairuotojas gali perimti automobilio kontrolę, ir kai automobilis visą laiką visiškai autonomiškas.
Be to, vyriausybė įsteigė 10 milijonų £ prizą, kurį galės pasidalinti trys miestai, pasiūlę priimti bepiločių automobilių bandymus. Kiekvienas projektas truks 18 – 36 mėnesius ir prasidės sausį.
Save vairuojančių automobilių naudojimo gatvėse įteisinimą pasveikino tarybų nariai ir autonominių technologijų tyrėjai.
„Tai didelis žingsnis į priekį. Vyriausybė pagaliau pripažįsta, kad už lango XXI-asis amžius ir kad automobiliai geba vairuoti patys,“ sako Johnas Bintas, Milton Keyneso tarybos narys, inicijavęs miesto planą miesto centre iki 2017 metų įgyvendinti dviviečius autonomiškus taksi.
Tuo tarpu Oxfordo universiteto mobiliosios robotikos departamente, kur telkiasi dauguma JK bepiločių automobilių tyrimų, tyrėjas Ingmaras Posneris sako, kad laisvė naudoti kelius bandymams yra puiki naujiena.
„Tai labai pravers, nes stebime, kaip autonomiški automobiliai galėtų palengvinti automobilių grūstis ir suteikti saugesnį ir malonesnį vairavimą,“ sako jis.
Oxfordo darbą iš dalies finansuoja Japonijos automobilių gamintojas Nissan – ir manoma, ten kuriama bepilotė kompanijos Leaf automobilio versija, drauge su autonominiu kariniu džipu. Oxfordo komanda taip pat kuria lazerinę ir radarų jutimo technologiją Milton Keyneso autonominiams podams – mažiems automobiliukams, panašiems į „Johnny Cabs“ originaliame Viską prisiminti filme, be androidų vairuotojų. Juos gamina automobilių inžinerijos firma RDM Group Coventry'yje.
Kol Google pirmauja, su savo autonomiškų automobilių programa – ir jau atskleidė ankstyvą patogių keleiviams bepiločių automobilių dizainą – JK atsilikinėjo nuo JAV, kur Kalifornija, Nevada ir Arizona jau leidžia važinėti bepiločiams automobiliams, nors ir su pasiruošusiu saugumo vairuotoju. Google bandomi automobiliai jau sukorė daugiau, nei 480 000 kilometrų.
Kelių be vairuotojų iniciatyva yra antrasis su inovacijomis susijęs vyriausybė verslo ir transporto departamento pranešimas per porą savaičių: liepos 15 d. jie pranešė apie JK kosminiam turizmui skirto kosminio uosto statybos planus, kurie, kaip ir bepiločiai automobiliai, skirti užtikrinti ankstyvųjų tiekėjų pranašumą JK aukštųjų technologijų firmoms, kai išaugs paklausa.
Paul Marks
New Scientist