Išmaniosios sėdynės nebeleis užmigti prie vairo? (0)
Aiškinantis eismo įvykių aplinkybes, kartais keliamos versijos, kad incidentas įvyko dėl to, kad vairuotojas prarado budrumą ar užmigo prie vairo. Įvairiais skaičiavimais dėl to įvyksta apie penktadalis visų avarijų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tokie simptomai „būdingi“ ir tolimųjų reisų vairuotojams, tačiau panašu, kad netrukus ši problema bus išspręsta.
Bandymų sukurti vairuotojų dėmesį ir mieguistumą fiksuojančias sistemas jau buvo ne vienas, tačiau joms sunkiai sekasi skintis kelią į gamintojų bazines ar papildomas sunkvežimių komplektacijas, abejojama jų efektyvumu. Tobulėjant technologijoms, pasiūlyta sukurti naujos koncepcijos sistemą, kuri turėtų būti gerokai patikimesnė už sukurtas iki šiol ir veikti be priekaištų.
Notinghamo (Anglija) universiteto mokslininkai gavo finansavimo savo projektui, kuriuo metu tirs galimybę integruoti elektrokardiogramos sensorius į vairuotojo sėdynę. Pirminis jų tikslas – sukonstruoti tokią „darbo vietą“ sunkvežimių vairuotojams, o ne lengvųjų automobilių naudotojams.
Elektrokardiograma yra itin tiksliai širdies ritmą nustatanti procedūra, o specialūs kompiuteriai be vargo galės identifikuoti kokioje budrumo stadijoje yra vairuotojo organizmas. Sistema tuomet iš karto perspėtų vairuotoją apie būtinybę sustoti. Jei šis ir toliau bandytų važiuoti, būtų automatiškai įjungtos visos saugumo sistemos – juosto sekimo, automatinio stabdymo ir t.t.
Bandymų sukurti vairuotojų dėmesį ir mieguistumą fiksuojančias sistemas jau buvo ne vienas, tačiau joms sunkiai sekasi skintis kelią į gamintojų bazines ar papildomas sunkvežimių komplektacijas, abejojama jų efektyvumu. Tobulėjant technologijoms, pasiūlyta sukurti naujos koncepcijos sistemą, kuri turėtų būti gerokai patikimesnė už sukurtas iki šiol ir veikti be priekaištų.
Notinghamo (Anglija) universiteto mokslininkai gavo finansavimo savo projektui, kuriuo metu tirs galimybę integruoti elektrokardiogramos sensorius į vairuotojo sėdynę. Pirminis jų tikslas – sukonstruoti tokią „darbo vietą“ sunkvežimių vairuotojams, o ne lengvųjų automobilių naudotojams.
Elektrokardiograma yra itin tiksliai širdies ritmą nustatanti procedūra, o specialūs kompiuteriai be vargo galės identifikuoti kokioje budrumo stadijoje yra vairuotojo organizmas. Sistema tuomet iš karto perspėtų vairuotoją apie būtinybę sustoti. Jei šis ir toliau bandytų važiuoti, būtų automatiškai įjungtos visos saugumo sistemos – juosto sekimo, automatinio stabdymo ir t.t.
(3)
(0)
(3)