Pavojinga, bet labai būtina profesija: papasakojo, kaip žiemą į Sibirą keliauja prekės, sunkvežimiai užšąla ir užkurti (Video)  (1)

Kiekvienais metais, kiekvieną žiemą užšąla Rusijos rytuose milžinišką Sibiro teritoriją vagojančios upės. Vos tik speigui pradėjus kandžiotis, daugumos regione gyvenančių žmonių kasdienybė apsiriboja namų sienomis. Tačiau vienai grupei vyrų užšalusios upės reiškia naujai atsiradusius kelius ir prekybos galimybes.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šie vyrai yra vieni pagrindinių būtiniausių prekių teikėjų, gyvenantiems atokiausiuose Rusijos arkties kampeliuose.

Sachos respublikoje, kuri yra maždaug penkis kartus didesnė už Prancūziją, atstumai matuojami dienomis. Nuo respublikos administracinio centro Jakutsko nuvykti iki Belaja Gora miesto užtrunka maždaug penkias dienas, žinoma, jei viskas klojasi pagal planą.

Video reportažas apie darbą Sibiro ledo keliuose

28-erių Ruslanas Dorochenkovas su „Kamaz“ sunkvežimiu į Belaja Gora važinėja jau aštuonerius metus. Dviejų berniukų tėvas Arkties miestą pasiekia užšalusia Indigirkos upe. Atlygis už šį darbą – geras – R. Dorochekovas iš kiekvieno reiso uždirba apie 600 eurų. Tačiau kiekviena kelionė tampa vis kitokiu nuotykiu, o Sibiro ledo keliai kaskart nešykšti pavojingų staigmenų.

Ruslano kelionė kaskart prasideda sandėlyje Jakutske, kur transporto priemonė prikraunama įvairių prekių, atliekami pasiruošimo darbai. Pakrauto sunkvežimio svoris dažniausiai būna apie 12 tonų. Ruslanas pasakoja, kad vežamos prekės – labai įvairios: makaronai, aliejus maisto ruošimui, nealkoholiniai gėrimai, kartais – net prancūziški rageliai su šokoladu.

Kelias į Belaja Gorą prasideda Kolymos greitkelyje, pastatytame dar Stalino eros metu. Tačiau greitkelis kelionės nepadaro lengvesnės, staigūs posūkiai, slidus kelias ir visai šalia matomas skardis, neleidžia vairuotojui prarasti budrumo. Tačiau Ruslanas nusišypso: „Pailsėsime naktį“. Vairuotojas su bendrakeleiviais miega tame pačiame sunkvežimyje. Transporto priemonės variklis ir šildytuvai veikia ištisą naktį. Nepaisant to, sunkvežimio velenas naktimis užšąla dažnai. Dėl to, lietlepmė kelionėje yra nepakeičiamas, atvira liepsna atšildomos įvairios sunkvežimio dalys.

Ekstremalūs vaizdai iš sibiro ledo kelių

Maždaug pusiaukelėje Belaja Gora link prasideda „upės kelias“. Užšalusia Indirkos upe tenka važiuoti 730 kilometrų. Daugelis šios upės ruožų tinkamo dydžio valtims yra per sraunūs. Todėl Indirką sukaustęs ledas tampa „magišku kilimu“, mat kai kurias Jakutijos teritorijas įmanoma pasiekti tik šiuo keliu.

Nepaisant speigo „atvertų“ kelių, maršrutai Sibiro upėmis yra vienareikšmiškai pavojingi gyvybei. Vien praėjusių metų gruodį įlūžo trys ledo keliu važiavę sunkvežimiai, vienas vairuotojas žuvo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
(32)
(4)
(28)

Komentarai (1)