„Grybautojas“ kokio dar nematėme - rusai sukūrė visureigį su neįprastu varikliu ()
Vladimiro mieste (Rusija) įsikūrusi kompanija „Integral 77“ sukonstravo sunkvežimį, kuriame apjungtos geriausios rėminių visureigių ir netgi traktorių pravažumo savybės.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Skelbiama, kad su tokiu visai nebaisu važiuoti tolyn nuo civilizacijos – medžioti, žvejoti ar bent jau grybauti. Miško gėrybių rinkimas minimas neatsitiktinai, nes automobilis angliškai pavadintas „Mushroomer“ (liet. – grybautojas).
Variklis – iš traktoriaus
Patys rusai pusiau juokais, pusiau rimtai sako, kad ne vienas UAZ vairuotojas tuo metu, kai buvo užklimpęs, svajojo savo visureigyje sumontuoti traktoriaus variklį.
Tokie motorai pasižymi didžiuliu sukimo momentu esant žemiems sūkiams, tačiau dėl savo svorio į automobilius įprastai nėra montuojami.
Tuo metu vladimiriečiai rado sprendimą ir nedideliam savo sunkvežimiui pritaikė būtent traktoriaus variklį. Grubaus dizaino visureigis gali važiuoti pačia prasčiausia bekele, vežti iki vienos tonos krovinį ir tuo pat metu tempti priekabą. Variklis buvo paimtas iš Vladimire esančios traktorių gamyklos.
Trijų cilindrų dyzelinis agregatas su turbokompresoriumi išvysto maksimalią 80 AG galią ties 2300 aps./min., tačiau suteikia net 250 Nm sukimo momentą, kuris išvystomas jau ties 1200 aps./min. Bendras agregatų svoris nėra itin didelis, nes variklis aušinamas oru.
Motoras buvo sumontuotas tai, kad pavyko pasiekti idealų 50:50 santykio svorio pasiskirstymą tarp ašių.
Prieštaringi sprendimai
Paskirstymo dėžės valdymui salone nėra jokių rankenų. Vietoje to sumontuotas elektropneumatinis tarpašinio diferencialo blokavimo ir pažemintos pavaros valdymas. Tai leidžia šias funkcija aktyvuoti mygtukų paspaudimais.
Kadangi visureigyje sumontuotas oru aušinamas variklis, teko montuoti specialų kabinos šildytuvą. Jis varomas iš to paties bendro bako tiekiamu dyzelinu. Pakabos konstrukcija – ganėtinai archajiška.
Sumontuoti vientisi tiltai su hidrauliniais amortizatoriais, kurie priekyje padeda spyruoklės, o gale – lingės. „Mushroomer“ prošvaisa siekia 410 milimetrų, taip pat šis krovininis visureigis gali važiuoti iki 900 milimetrų gylio vandens telkiniu.
Visi keturi ratai apauti padangomis, kurios įprastai dedamos ant priekinės traktoriaus ašies. Vietoje jų gali būti montuojamos reguliuojamo slėgio padangos.
Nusprendę, kad taip bus patikimiau, inžinieriai sumontavo visų keturių ratų diskinius stabdžius. Kol kas buvo pristatytas tik prototipas, tačiau Vladimiro kompanijos atstovai tikisi paruošti jį serijinei gamybai.